Урок навчання грамоти "Закріплення звукових значень літери Т"

Про матеріал
Конспект уроку розроблено для дітей із затримкою психічного розвитку. Він також підійте для роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 94

 

 

 

 

 

Урок

навчання грамоти (читання)

1 клас (ІПК)

«Театр. Закріплення звукових значень букви Тт («те»), читання з нею».

 

 

 

 

 

Підготувала: Зубченко О.О.

 

 

 

 

 

 

2021

Тема: Театр. Закріплення звукових значень букви Тт («те»), читання з нею.

Мета: актуалізувати знання учнів про театр, його види, театральні професії; закріпити знання учнів про букву Тт («те») та її звукове значення, вчити читати склади, слова, речення з буквою; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички, навички письма друкованих літер; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички групової та індивідуальної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.

Обладнання: Воскресенська Н.О., Цепова І.В. Українська мова. Буквар: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти.-Харків, 2018р.,

картки для індивідуальної та групової роботи, картки для рефлексії, маски для інсценізації, презентація, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи.

Затихнув гомін.

В залі згасло світло,

і, враз заполонивши всі чуття,

розсунулась завіса…

І розквітло

життя — мов казка,

й казка — мов життя. (Наталя Забіла)

-То де ми опинилися? (У театрі)

-Ми вже багато з вами говорили про театр, його види, театральні професії під час ранкових зустрічей, на уроках «Я досліджую світ», технології та дизайну. А сьогодні я вас знову запрошую до театру на уроці навчання грамоти.

-Наш урок сьогодні – це теж вистава. І глядачі теж присутні у залі. Давайте привітаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                    Вправа «Асоціативний кущ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                    Словникова робота.
  • Театр – це вид мистецтва, коли актори художньо зображують життя.
  • Театр – це будівля, у якій показують вистави.

Види театру: театр опери і балету, драматичний театр, театр ляльок, театр тіней, вертеп, а також цирк.

  1.                    Вправа «Незакінчене речення».
  • Продовжте речення «Люди ходять до театру для того, щоб…» (Учні висловлюють власну думку)
  1. Правила поведінки у театрі.

(Діти розказують вірші)


ПРИЧЕПУРІТЬСЯ

До театру вбратись стильно

Чи костюм вдягнуть спортивний?

Ні секунди не вагайтесь:

Як на свято одягайтесь!

А дублянки, куртки, пальта

В гардеробі залишайте!

 

ПРИХОДЬТЕ ВЧАСНО

Почалася вже вистава,

І на сцені так цікаво…

Та спізнивсь якийсь дивак

І товчеться на ногах!

Так затямте, театрали:

Третій дзвоник – всі до зали!

 

ВИМКНІТЬ ТЕЛЕФОНИ

Подих всі затамували…

Раптом звуки залунали:

«Дзень-дзелень» і «тра-ля-ля»!

  • От халепа! Звідкіля?
  • Хтось не вимкнув телефон!
  • Ой, здається мій рингтон…

 

НЕ БАЗІКАЙТЕ

  •                   У принцеси сукня гарна!
  •                   Це ж актриса легендарна!

Є про що поговорити,

Але просять поруч діти:

  •                   Тсс! Помовч, не розмовляй,

До антракту почекай!

 


АПЛОДУЙТЕ

От і все. Кінець вистави,

Оплески і крики «Браво!»

Та нечемно поспішати,

Слід акторів привітати.

 

ІІІ. Вправи на розвиток навичок читання.

  • Кожен актор, перед тим, як вийти на сцену, тренується говорити красиво і правильно. Він виконує різні вправи. Давайте і ми спробуємо.
  1.                    Вправа на тренування дихального апарата.

Дихальна гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

  1.                    Вправи для розвитку артикуляції.
  • «Усмішка» (тримати посмішку 5 секунд);
  • «Парканчик» (показати стиснуті зуби і тримати 5 секунд);
  • «Годинник» (водити кінчиком язика вліво і вправо по 5 разів);
  • «Гойдалка» (піднімати і опускати широкий кінчик язика до верхньої і нижньої губи почергово по 5 разів);
  • «Чистимо зубки» (провести язиком по верхньому ряду зубів, а потім – по нижньому 5 разів).
  1.                    Вправа на розвиток зорового сприймання.

E:\Картинки\3e9f9023496ff8dee26b693347c6369903c69dff_1200_800.jpg

Учням демонструється малюнок. Вони уважно розглядають і дають відповіді на питання:

  • Яка кімната зображена? Для чого вона? Для кого?
  • Який предмет найбільший? Найменший?
  • З яких матеріалів зроблено…?
  • Яку функцію виконує…?
  • Який предмет може потонути у воді? Згоріти?

ІV. Усвідомлення та закріплення вивченого матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.

  1.                    Слухання тексту.
  • Уважно послухайте текст.

Діти пішли до театру. Тоня і Тимур купують квитки в касі. Тимко читає афішу. А Тетяна чепуриться біля дзеркала. Тамара розглядає декорації на сцені. Скоро розпочнеться вистава.

2. Бесіда.

- Які імена дітей ви запам’ятали?

- З якої букви починаються їх імена? (Буква Тт)

- Які звуки позначає буква Тт? ([т], [т’])

- Промовте звук [т]. Куди потрапляє ваш язичок?

3. Пояснення вчителя.

- Сьогодні ми познайомимось із великою буквою Т. Ця буква буває тільки на початку слова. Бо вона велика. Імена дітей, про яких ми говорили, теж пишуться з великої літери Т.

4. Розпізнавання форми букви Т.

- На що схожа велика літера Т? (На молоток, граблі, грибок, чоловічка, парасольку)

5. Моделювання літери Т за допомогою паличок Кюізенера.

- За допомогою паличок викладіть літеру Т на парті.

6. Виділення букви Т серед інших.

- На картках відшукайте всі літери Т і обведіть кружечком.

7. Фізкультхвилинка.

8. Друкування великої літери Т.

- Надрукуйте велику літеру Т.

9. Читання складів і слів із буквою Тт.

https://www.youtube.com/watch?v=xyy0YVWNM_A

- читання складів з дошки (обернених і прямих);

- складання складів за допомогою каси (прямих) і прочитування;

- читання коротких слів з дошки;

- слухання речень з творчим завданням.

10. Гімнастика для очей.

11. Запис звукових моделей слів.

- Читаючи сценарій до нашої сьогоднішнього уроку, я помітила три дуже цікавих слова. Мені цікаво, чи зможете ви записати звукові моделі до цих слів?

Вертеп, костюм, артист.

-•--•-,      -•-=•-,     •--•--

10. Гра «Упіймай звук» ([т], [т’])

Актор, афіша, сцена, квиток, глядач, оркестр, декоратор, глядач, балет, гардероб, театр, артист.

  • Добре, молодці. Звуки заробили наші аплодисменти.

11. Гра «Актори».

Діти одягають по черзі маски із різним виразом обличчя і промовляють фразу «У нас сьогодні гості», «Мама купила торт».

V. Підсумок уроку. Рефлексія настрою.

1. Вправа «Мікрофон»

«На уроці я дізнався…» (навчився, сподобалось…)

- Приклейте стікер до тієї маски, яка виражає ваш настрій.

 

Додатково:

- Зафарбуйте на картинці тільки Т велику. Що вийшло?

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 червня 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку