Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 94
Урок
навчання грамоти (читання)
1 клас (ІПК)
«Театр. Закріплення звукових значень букви Тт («те»), читання з нею».
Підготувала: Зубченко О.О.
2021
Тема: Театр. Закріплення звукових значень букви Тт («те»), читання з нею.
Мета: актуалізувати знання учнів про театр, його види, театральні професії; закріпити знання учнів про букву Тт («те») та її звукове значення, вчити читати склади, слова, речення з буквою; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички, навички письма друкованих літер; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички групової та індивідуальної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.
Обладнання: Воскресенська Н.О., Цепова І.В. Українська мова. Буквар: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти.-Харків, 2018р.,
картки для індивідуальної та групової роботи, картки для рефлексії, маски для інсценізації, презентація, мультимедійне обладнання.
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи.
Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
і, враз заполонивши всі чуття,
розсунулась завіса…
І розквітло
життя — мов казка,
й казка — мов життя. (Наталя Забіла)
-То де ми опинилися? (У театрі)
-Ми вже багато з вами говорили про театр, його види, театральні професії під час ранкових зустрічей, на уроках «Я досліджую світ», технології та дизайну. А сьогодні я вас знову запрошую до театру на уроці навчання грамоти.
-Наш урок сьогодні – це теж вистава. І глядачі теж присутні у залі. Давайте привітаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Види театру: театр опери і балету, драматичний театр, театр ляльок, театр тіней, вертеп, а також цирк.
(Діти розказують вірші)
ПРИЧЕПУРІТЬСЯ
До театру вбратись стильно
Чи костюм вдягнуть спортивний?
Ні секунди не вагайтесь:
Як на свято одягайтесь!
А дублянки, куртки, пальта
В гардеробі залишайте!
ПРИХОДЬТЕ ВЧАСНО
Почалася вже вистава,
І на сцені так цікаво…
Та спізнивсь якийсь дивак
І товчеться на ногах!
Так затямте, театрали:
Третій дзвоник – всі до зали!
ВИМКНІТЬ ТЕЛЕФОНИ
Подих всі затамували…
Раптом звуки залунали:
«Дзень-дзелень» і «тра-ля-ля»!
НЕ БАЗІКАЙТЕ
Є про що поговорити,
Але просять поруч діти:
До антракту почекай!
АПЛОДУЙТЕ
От і все. Кінець вистави,
Оплески і крики «Браво!»
Та нечемно поспішати,
Слід акторів привітати.
ІІІ. Вправи на розвиток навичок читання.
Дихальна гімнастика
https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284
Учням демонструється малюнок. Вони уважно розглядають і дають відповіді на питання:
ІV. Усвідомлення та закріплення вивченого матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.
Діти пішли до театру. Тоня і Тимур купують квитки в касі. Тимко читає афішу. А Тетяна чепуриться біля дзеркала. Тамара розглядає декорації на сцені. Скоро розпочнеться вистава.
2. Бесіда.
- Які імена дітей ви запам’ятали?
- З якої букви починаються їх імена? (Буква Тт)
- Які звуки позначає буква Тт? ([т], [т’])
- Промовте звук [т]. Куди потрапляє ваш язичок?
3. Пояснення вчителя.
- Сьогодні ми познайомимось із великою буквою Т. Ця буква буває тільки на початку слова. Бо вона велика. Імена дітей, про яких ми говорили, теж пишуться з великої літери Т.
4. Розпізнавання форми букви Т.
- На що схожа велика літера Т? (На молоток, граблі, грибок, чоловічка, парасольку)
5. Моделювання літери Т за допомогою паличок Кюізенера.
- За допомогою паличок викладіть літеру Т на парті.
6. Виділення букви Т серед інших.
- На картках відшукайте всі літери Т і обведіть кружечком.
7. Фізкультхвилинка.
8. Друкування великої літери Т.
- Надрукуйте велику літеру Т.
9. Читання складів і слів із буквою Тт.
https://www.youtube.com/watch?v=xyy0YVWNM_A
- читання складів з дошки (обернених і прямих);
- складання складів за допомогою каси (прямих) і прочитування;
- читання коротких слів з дошки;
- слухання речень з творчим завданням.
10. Гімнастика для очей.
11. Запис звукових моделей слів.
- Читаючи сценарій до нашої сьогоднішнього уроку, я помітила три дуже цікавих слова. Мені цікаво, чи зможете ви записати звукові моделі до цих слів?
Вертеп, костюм, артист.
-•--•-, -•-=•-, •--•--
10. Гра «Упіймай звук» ([т], [т’])
Актор, афіша, сцена, квиток, глядач, оркестр, декоратор, глядач, балет, гардероб, театр, артист.
11. Гра «Актори».
Діти одягають по черзі маски із різним виразом обличчя і промовляють фразу «У нас сьогодні гості», «Мама купила торт».
V. Підсумок уроку. Рефлексія настрою.
1. Вправа «Мікрофон»
«На уроці я дізнався…» (навчився, сподобалось…)
- Приклейте стікер до тієї маски, яка виражає ваш настрій.
Додатково:
- Зафарбуйте на картинці тільки Т велику. Що вийшло?