Дурачевська Людмила Іванівна, вчитель Чаусівської гімназії
План-конспект уроку
Клас: 5
Предмет: інтегрований курс «Пізнаємо природу».
Тема уроку. Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини.
Здорове харчування.
Тип уроку: відкриття нового знання.
Мета уроку: формування уявлення про навички, що сприяють збереженню здоров’я людини, і здорове харчування та оволодіння практичною навичкою обирати продукти харчування.
Види діяльності: практична робота «Моя тарілка здорового харчування»; створення ментальної карти «Правила здорового способу життя».
Завдання уроку:
засвоїти знання щодо:
- навичок, які сприяють збереженню здоров’я людини;
- здорового харчування;
- правил здорового способу життя;
- наслідків недотримання здорового способу життя;
- роботи в групі.
Сформувати вміння (навички):
- пояснювати наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах;
- обирати продукти харчування, які приносять задоволення й користь для здоров’я;
- аналізувати вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя;
- знаходити інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряти її достовірність.
Розвинути установки до:
Очікувані навчальні результати:
Знання:
- навичок, що сприяють збереженню здоров’я людини;
- здорового харчування;
- правил здорового способу життя;
- роботи в групі.
Вміння:
- пояснювати наслідки недотримання здорового способу життя;
- обирати продукти харчування, які приносять задоволення й користь для здоров’я;
- аналізувати вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя;
- знаходити інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряти її достовірність.
Установки до:
ПЕРЕБІГ УРОКУ
№ п/п |
Етап уроку |
Мета етапу |
Методи, прийоми/Навчальні дії |
Орієнтовний час |
|||
1. |
Самовизначення до діяльності (мотивація). |
Дидактична: включення в навчальну діяльність на особистісно значущому рівні; визначення змістової області матеріалу. Психологічна: забезпечення психологічного настрою на роботу |
Привітання, побажання гарного настрою. Вправа «Склади прислів’я» |
1-2 хв. |
|||
2. |
Актуалізація знань і виконання пробної навчальної дії/ |
Дидактична: готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії Психологічна: створення ситуації утруднення під час виконання завдання
|
Вправа «Квітка здоров’я». Діалог, що підводить до формулювання теми та мети уроку. |
5-7 хв. |
|||
3. |
Локалізація (ідентифікація) утруднення (виявлення місця й причини утруднення в діяльності) |
Дидактична: виявлення місця (де?) і причини (чому?) утруднення. Психологічна: створення умов для аналізу учнями повноти своїх знань
|
«Чому виникли труднощі?», «Чого ми ще не знаємо?» Метод: Проблемна ситуація (Спонукання до усвідомлення протиріччя, що підводить до теми уроку) Хто відповідальний за твоє здоров’я: батьки, лікарі, друзі? Можливо, лише ти?
|
3-4 хв. |
|||
4. |
Побудова проєкту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання) |
Дидактична: формулювання мети й теми уроку; побудова дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування; підбір варіанту виходу з утруднення (побудова еталону, читання або самостійне формулювання правила, алгоритму). Психологічна: активізація розумової діяльності
|
Метод: групова робота (спонукання до висунення гіпотез, спонукання до перевірки гіпотез, план перевірки гіпотези). |
4-6 хв. |
|||
5. |
Реалізація побудованого проекту виходу з утруднення та вирішення вихідного завдання |
Дидактична: пошук нового способу дій. Психологічна: формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді
|
Перегляд та обговорення відео (бланк «Кінокритика») |
5-8 хв. |
|||
6. |
Первинне закріплення в зовнішньому мовленні |
Дидактична: Засвоєння нового способу дій. Психологічна: первинне формування умінь в умовах використання нового знання
|
Метод: створення інтелект-карти «Правила здорового способу життя». |
4-5 хв. |
|||
7. |
Самостійна робота з самоперевіркою за зразком/еталоном |
Дидактична: інтеріорізація нового способу дій; організація самостійного виконання завдання; індивідуальна рефлексія досягнення мети. Психологічна: розвиток уваги, уміння критично оцінювати свою роботу
|
Самостійна робота з самоперевіркою за зразком (Приклад інтелект-карти). Метод: «Шкала самооцінювання» |
3-5 хв. |
|||
8. |
Включення в систему знань і повторення |
Дидактична: включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого Психологічна: формування здатності працювати в групах
|
Практична робота «Моя тарілка здорового харчування» (ділова гра «Смачно і корисно». Учні готують муляжі трьох страв: на сніданок, обід і вечерю, використовуючи: три паперові тарілки, аплікації або малюнки з продуктами харчування та презентують свої «страви» друзям у форматі Potluck party (вечірки, на яку кожен приносить свою страву). «Пригощають» друзів і пояснюють, чому їжа, яку вони вживають, корисна.
|
5-8 хв. |
|||
9. |
Рефлексія діяльності (підсумок уроку) |
Дидактична: організація самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку. Психологічна: формування здатності до самооцінювання
|
Вправа «Кубик». Обговорюємо домашнє завдання. |