Тема: найсильніші тварини
Мета. Ознайомити учнів з найсильнішими тваринами; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, любов до природи.
Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми, знайомство)
1. Привітання-медитація «Сонце».(слайд 2)
Діти, пропоную вам заплющити оченята та уявити, що кожен з вас —Сонце, яке зігріває своїм теплом наш клас». А тепер провторіть за мною «Доброго ранку всім!»
2.Вправа «Якби я був...»
-А зараз я пропоную вам зіграти в гру « Якби я був…» , для цього вам треба продовжити речення « Якби я був твариною, то був би….» і треба пояснити чому.
3.Синоптичне повідомлення
Черговий учень звітує: Сьогодні 30 листопада, день тижня понеділок, на дворі(погода)
- Характеристика числа 30
- Характеристика понеділка
-характеристика листопада
4. Зворотний зв’язок із минулим навчальним тижнем.
- Діти, про що ми говорили протягом минулого тижня? Дійсно, протягом минулого тижня ми досліджували, як можна вберегти свій організм від мікробів та вірусів.
(Діти сідають за парти)
5. Оголошення теми тижня та уроку: слайд3
-Коли ми говоримо про силу живої істоти, то найчастіше уявляємо собі дуже велику тварину, наприклад слона, носорога чи ведмедя. Проте буває, що і серед невеликих, а швидше маленьких істот, зустрічаються справжні силачі, здатні підняти чи пересунути предмет, вага якого в кілька разів перевищує їх власну. Цього тижня ми дізнаємося про те, як стати сильними, а почнемо вивчення цієї теми з дослідження найсильніших тварин планети.
6.Вправа «Де сховалися тварини?»слайд4
- Діти, пропоную вам виконати наступне завдання (додаток 1) та поміркувати, кого з цих тварин, можливо, також можна було б назвати дуже сильними.
7. Ребус «Тварини-силачі»слайд5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
- А для того, щоб дізнатися про яких саме тварин йтеме мова, пропоную вам розгадати ребус.
(додаток 2)
- Діти ці тварини є одними з найсильніших у світі, а як ви гадаєте, яка з цих тварин володіє найбільшою силою?
8. Робота з підручником (слайд15)
- Зараз ми перевіримо ваші припущення, розгорніть свої підручники на с. 109.
- життя жука-навозника (слайд 16) (відео російською, я дивлюся без звуку)
- Пропоную вам за допомогою малюнка на с. 109 скласти рейтинг найсильніших тварин, якщо:
• тварина на 5 місці — ссавець;
• тварина на 4 місці — не ссавець і не комаха;
• тварина на 2 місці —комаха, але не мураха.
-Жук-гнойовик перекочує вантаж, який у багато разів перевищує масу його тіла. Цікаво, що у Стародавньому Єгипті ці жуки для людей представляли уособлення руху Сонця та були священними».
9.Руханка (м’язова та емоційна релаксація)(слайд 17)
https://www.youtube.com/watch?v=B7ZNzZUd7zM
10. Вправа «Допоможи мурасі»
- Діти, мурашки потребують вашої допомоги. Допоможіть кожній мурашкі потрарити до свого мурашника розв'язавши приклади записані на дошці.
(додаток3)
(На дошці написані приклади 56:8+16 7*7+11 10*4+16 60:(54:9) (70-28):6 23-8+55)
11.Вправа «Рекорди тварин» слайд18
(Додаток 4)
12. Презентація робіт
13.Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація) додаток 5 (слайд 19)
14.Робота з листом самооцінювання
Домашнє завдання: написати коротку розповідь про тварин-силачів, якби вони виступали на конкурсі талантів.
ДОДОТОК 1
ДОДАТОК 2
Додаток 3
23 70
7 10
56 60
Додаток 4
Додаток 6
Додаток 5