Урок'Назви чисел при множенні'

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів другого класу за підручником Антоніни Заїки.
Перегляд файлу

Тема.  Назви чисел при множенні                                                                                                                                                                                                     Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання; розвивати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.

                                                                      Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                                                                                                                                            Пролунав дзвінок,                                                                                                                                                                         Починаємо  урок.                                                                                                                                                       Працюватимем старанно,                                                                                                                                                               Щоб почути у кінці,                                                                                                                                                                       Що у нашім 2-м класі                                                                                                                                                                             Діти – просто молодці.                                                                                                                                                                             II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ                                                                                                                                                             1. Усна лічба                                                                                                                                                                                               Гра «Порівняй!»                                                                                                                                                                                          26 + 15….15 + 26                         30 дм….3 м 1 см

42 – 12….52 – 21                          79 см….8 дм

2.Каліграфічна  хвилинка                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        - Зменшіть на 15 кожне з чисел: 40; 20; 60; 90.                                                                                                            - Збільшіть на 15 кожне з чисел: 15; 35; 55; 45.

3. Математичний диктант                                                                                                                                                             - Різницю чисел 63 і 7  збільшити на 9                                                                                                                                                                                                                                        - Число 19 збільшити на суму 27 і 16.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        - Суму чисел 35 і 40 зменшити на 12.                                                                                                                                        - Число 37 збільшити на різницю чисел 40 і 3.                                                                                                                       - Число 80 зменшити на суму чисел 34 і 4.                                                                                                                                            4. Обчислити значення виразів. Замініть приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо.

8 + 8 + 8 + 8 + 8 =                           5 + 5 + 5 + 5 =

8 + 9 + 9 + 45 =                               6 + 6 + 16 =

27 + 73 =

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називаються числа при множенні.                                                                                          IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником   с. 93 ( автор підручника  А. Заїка )                                                                                                                                            Завдання 1. Усне виконання завдання

 - Число 19 збільшити на суму 27 і 16.                                                                                                                                                                3     4                8 •  2             3    5               10 •  3              15 •  4           25 •   4              31    3                                               — Яке число береться однаковим доданком у кожному виразі?                                                                                            — Скільки разів повторюється доданок?

 

Завдання 2. Колективне опрацювання матеріалу

-Заміни множення додаванням. Прочитай рівності.

Зразок.  7    5 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7

6 • 3           4    5               5     7                    10     4               11     6

Завдання 3

— Прочитайте назви чисел при множенні.

6 • 3 = 18         

  Числа, які множать, називаються множниками (6 — перший множник, 3 — другий множник); результат множення називається добутком (18 — добуток); вираз 6 · 3 також називають добутком чисел 6 і 3.                                                                                                                                                                                   Висновок: якщо між числами стоїть знак (·), то такий запис називається добутком.

6 · 3 = 18

6 · 3 — добуток;

6 — перший множник;

3 — другий множник;

18 — значення добутку, або добуток.

2. Фізкультхвилинка

Шість веселих ластівок                                                                                                                                                          Прилетіли на урок.                                                                                                                                                                          Перша весело літає,                                                                                                                                                                Гарно крильцями махає.                                                                                                                                                                 Друга голову схилила,                                                                                                                                                            Підняла угору крила.                                                                                                                                                                  Третя, швидка і завзята,                                                                                                                                                          Стала голівкою кивати.                                                                                                                                                                    А четверта не вгаває,                                                                                                                                                                          Все кружляє і кружляє.                                                                                                                                                                 П'ята ластівка мала                                                                                                                                                                    Серед класу танцювала.                                                                                                                                                            Шоста тихо крила склала                                                                                                                                                                     І на місце стала.

Діти повторюють, як називаються числа при множенні. Називають числа в рівностях. Обчислюють значення добутків.

5 • 3                        7 •  3                        8 •   2                                                                                                                                  — Рівність 5 · 3 = 15 можна прочитати по-різному:                                                                                                                 • по 5 взяти 3 рази буде 15;                                                                                                                                                                       • 5 помножити на 3 дорівнює 15;

• добуток чисел 5 і 3 дорівнює 15;

• перший множник 5, другий множник 3, добуток 15.

3.Робота над задачею 4

Учні доводять, що це — задача, аналізують її умову.

4. Завдання 5

Знайди значення виразів додаванням. Прочитай рівності. Сформулюй  висновки за рівностями з буквами.

1 · 2               1 · 5             1 · 10  

0 · 4               0 · 3              0 ·100

1 ·а =а          а  · 1= а

При множенні будь – якого числа на одиницю або одиниці на будь – яке число в добутку дістанемо те саме число.

0 ·а = 0         а · 0 =  0

Добуток  нуля на будь – яке число дорівнює нулю і добуток будь – якого числа на нуль дорівнює нулю.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Завдання 6                                                                                                                                                                                Знайди перимет квадрата ABCD додаванням і множенням.                                                                                              Діти пригадують,що периметр  квадрата дорівнює сумі довжин всіх сторін квадрата.                                               Периметр позначається великою латинською літерою Р.

2. Складання та розв'язування задачі

1) З’їли — 7 і 15                             

Залишилося — 8                              

 Було — ?                                             

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?                                                                                                                                                — Чого навчилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 93, завдання 7; 8 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 червня 2020
Переглядів
4152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку