Урок Ніл Гейман. “Чому наше майбутнє залежить від бібліотек, читання і фантазії”

Про матеріал

Ознайомлення учнів із життям і творчістю Н. Геймана, змістом його промови; розвиток навички усного і письмового мовлення, формування читацькі вміння; виховання поваги до книги, бажання читати задля майбутнього.

Перегляд файлу

 

 

 

Ніл Гейман. “Чому наше майбутнє залежить від бібліотек, читання і фантазії”

Ідейний зміст промови культового англійського письменника.

Мета:     ознайомити учнів із життям і творчістю Н. Геймана,  змістом його промови; розвивати навички усного і письмового мовлення, формувати                   читацькі вміння; виховувати повагу до книги, бажання читати задля  майбутнього.

Обладнання: текст промови, фотопортрет Н. Геймана

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі умінь і навичок

                                              Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Учні озвучують домашнє завдання (за технологією “сторітелінгу”) на тему “ Моє перше знайомство з книжковим світом”

III. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Робота над темою.

   1. Повідомлення про життя і творчість Ніла Геймана

   Поява на літературному просторі англійського фантаста Н. Геймана викликала шквал емоцій у читачів по всьому світу, а сам автор раз-у- раз  почав отримувати престижні премії. Хто ж він, цей популярний письменник?

     Ніл Гейман народився у місті  Портчестер в 1960 році. Його батько був бізнесменом, мати працювала фармацевтом. Після закінчення школи Ніл обрав професію журналіста.

     Творчу діяльність почав у 1983 році, захопився коміксами, ставши лідером у цьому жанрі, завоював численні престижні премії — не лише англійські й американські, але й премії ще 8 країн. Одну з найвідоміших його серій — про Піщану людину- газета “The Los Angeles Times” назвала “найкращим сучасним коміксом у світі”.

     У 1992 році письменник переїхав з Англії до Сполучених Штатів.

     Фантастику він почав писати наприкінці 1980-х. З тих пір опублікував близько двох сотень оповідань, романів, статей .

     Найбільш популярні твори, перекладені українською :

“Зоряний пил”

“ Скандинавська міфологія”

“Небудь- де”

“Обережно, тригери!”

“Книга кладовища”

“Кораліна”

“Піщана людина”

“Американські боги”

     У жовтні 2013 року  Гейман прочитав чудову лекцію для Reading Agency (благодійна організація Великобританії, яка надихає людей більше читати).

2. Робота з текстом*

Читання тексту лекції, акцентуючи увагу на таких цитатах ( учні пояснюють, як розуміють їх):

1.”...читання для задоволення є однією з найважливіших речей у житті людини”;

2. “Тюремна галузь повинна планувати свій майбутній ріст — скільки камер їм знадобиться?  Передбачити це дуже легко, використовуючи найпростіший алгоритм, заснований на опитуванні про те, який відсоток 10 і 11-річних уміє читати”;

3. “...читання саме по собі є насолодою”, “...це — правильна розвага””

4.”...художня література породжує емпатію...”;

5.”І тільки ви, використовуючи свою увагу, створюєте світ”;

6.”Ви знаходите в книжках дещо життєво важливе для існування в цьому світі”;

7.”Література може показати вам інший світ”;

8. “Бібліотеки — це свобода”;

9. “Бібліотеки — це ворота в майбутнє”;

10. “Ми повинні читати вголос нашим дітям”;

11.”Один з кращих засобів для тих, хто читає без особливого бажання, - історія, від якої вони не зможуть відірватись”

12.”Ми повинні робити світ прекрасним”

3. Проблемне питання.

-Чому письменник у своїй промові звернув увагу на книжки та бібліотеки? -Згадайте, у яких прочитаних вами  творах теж  ішлося про них?

4. Творче завдання.

Складіть сенкан на тему “Книга”

5.Робота в групах

Прорекламувати твір, що вивчався в 10 класі

6. Висновок

Отже, наше сьогодення перенасичене інформацією і, на жаль, сучасна  молодь усе менше шукає відповіді на свої питання  в мудрих книжках. Це тривожить багатьох письменників і вчителів. Адже, як відомо, коли люди перестають читати, вони перестають думати.  Тож Ніл Гейман закликає людей більше часу приділяти читанню і частіше відвідувати бібліотеки.

V. Домашнє завдання

Прочитати повість Н. Геймана “Кораліна”(до уроку позакласного читання).

Подумати над запитанням: “Чому Кораліна потрапила в “іншу” сім’ю?”

 

* Один із варіантів: учні в парах(групах) перекладають ці фрази з англійської

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зорина Елена
    Дуже дякую за розробку уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 березня 2019
Переглядів
6270
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку