Ознайомлення учнів із життям і творчістю Н. Геймана, змістом його промови; розвиток навички усного і письмового мовлення, формування читацькі вміння; виховання поваги до книги, бажання читати задля майбутнього.
Ніл Гейман. “Чому наше майбутнє залежить від бібліотек, читання і фантазії”
Ідейний зміст промови культового англійського письменника.
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Н. Геймана, змістом його промови; розвивати навички усного і письмового мовлення, формувати читацькі вміння; виховувати повагу до книги, бажання читати задля майбутнього.
Обладнання: текст промови, фотопортрет Н. Геймана
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі умінь і навичок
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Учні озвучують домашнє завдання (за технологією “сторітелінгу”) на тему “ Моє перше знайомство з книжковим світом”
III. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Робота над темою.
1. Повідомлення про життя і творчість Ніла Геймана
Поява на літературному просторі англійського фантаста Н. Геймана викликала шквал емоцій у читачів по всьому світу, а сам автор раз-у- раз почав отримувати престижні премії. Хто ж він, цей популярний письменник?
Ніл Гейман народився у місті Портчестер в 1960 році. Його батько був бізнесменом, мати працювала фармацевтом. Після закінчення школи Ніл обрав професію журналіста.
Творчу діяльність почав у 1983 році, захопився коміксами, ставши лідером у цьому жанрі, завоював численні престижні премії — не лише англійські й американські, але й премії ще 8 країн. Одну з найвідоміших його серій — про Піщану людину- газета “The Los Angeles Times” назвала “найкращим сучасним коміксом у світі”.
У 1992 році письменник переїхав з Англії до Сполучених Штатів.
Фантастику він почав писати наприкінці 1980-х. З тих пір опублікував близько двох сотень оповідань, романів, статей .
Найбільш популярні твори, перекладені українською :
“Зоряний пил”
“ Скандинавська міфологія”
“Небудь- де”
“Обережно, тригери!”
“Книга кладовища”
“Кораліна”
“Піщана людина”
“Американські боги”
У жовтні 2013 року Гейман прочитав чудову лекцію для Reading Agency (благодійна організація Великобританії, яка надихає людей більше читати).
2. Робота з текстом*
Читання тексту лекції, акцентуючи увагу на таких цитатах ( учні пояснюють, як розуміють їх):
1.”...читання для задоволення є однією з найважливіших речей у житті людини”;
2. “Тюремна галузь повинна планувати свій майбутній ріст — скільки камер їм знадобиться? Передбачити це дуже легко, використовуючи найпростіший алгоритм, заснований на опитуванні про те, який відсоток 10 і 11-річних уміє читати”;
3. “...читання саме по собі є насолодою”, “...це — правильна розвага””
4.”...художня література породжує емпатію...”;
5.”І тільки ви, використовуючи свою увагу, створюєте світ”;
6.”Ви знаходите в книжках дещо життєво важливе для існування в цьому світі”;
7.”Література може показати вам інший світ”;
8. “Бібліотеки — це свобода”;
9. “Бібліотеки — це ворота в майбутнє”;
10. “Ми повинні читати вголос нашим дітям”;
11.”Один з кращих засобів для тих, хто читає без особливого бажання, - історія, від якої вони не зможуть відірватись”
12.”Ми повинні робити світ прекрасним”
3. Проблемне питання.
-Чому письменник у своїй промові звернув увагу на книжки та бібліотеки? -Згадайте, у яких прочитаних вами творах теж ішлося про них?
4. Творче завдання.
Складіть сенкан на тему “Книга”
5.Робота в групах
Прорекламувати твір, що вивчався в 10 класі
6. Висновок
Отже, наше сьогодення перенасичене інформацією і, на жаль, сучасна молодь усе менше шукає відповіді на свої питання в мудрих книжках. Це тривожить багатьох письменників і вчителів. Адже, як відомо, коли люди перестають читати, вони перестають думати. Тож Ніл Гейман закликає людей більше часу приділяти читанню і частіше відвідувати бібліотеки.
V. Домашнє завдання
Прочитати повість Н. Геймана “Кораліна”(до уроку позакласного читання).
Подумати над запитанням: “Чому Кораліна потрапила в “іншу” сім’ю?”
* Один із варіантів: учні в парах(групах) перекладають ці фрази з англійської