Урок "НОТАТКИ МАНДРІВНИКА: ЧЕРНІГІВЩИНА (урок-подорож) Різниця квадратів двох виразів. Розв’язування вправ"

Про матеріал

Урок "НОТАТКИ МАНДРІВНИКА: ЧЕРНІГІВЩИНА (урок-подорож). Різниця квадратів двох виразів. Розв'язування вправ" містить різноманітні форми роботи з учнями.

Перегляд файлу

7 клас

НОТАТКИ МАНДРІВНИКА: ЧЕРНІГІВЩИНА

(урок-подорож)

Різниця квадратів двох виразів. Розв’язування вправ

Мета: освітня – удосконалити вміння застосовувати формулу різниці квадратів двох виразів до розв’язування задач (обчислення значення виразу, доведення тотожностей, розв’язування рівнянь тощо);

            виховна – виховувати математичну культуру, активність, уважність, наполегливість, цікавість до предмета, відповідальне ставлення до навчання, самокритичність; любов до Батьківщини;

           розвиваюча – формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; сприяти удосконаленню обчислювальних навичок.

Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.

Обладнання: презентація, картки із завданнями, проектор, екран.

ХІД УРОКУ

Не досить оволодіти премудрістю,

потрібно також вміти користуватися нею.

Р. Декарт

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Математика навколо нас – в музиці, в мистецтві, в повсякденному житті. Математика – це не тільки чітка система законів, теорем і задач, але й унікальний засіб пізнання краси. Математичні закономірності діють однаково ефективно в кристалах і живих організмах, в атомі й у Всесвіті, у витворах мистецтва і науковихї відкриттях.

Сьогодні на уроці ми поринемо в захоплюючий світ математики,  а також на вас чекає цікава інформація про архітектуру та визначні місця Чернігівщини. Щоб отримати цю інформацію ви повинні розв’язати всі завдання, які я вам підготувала, і подолати всі математичні перешкоди. Тож запрошую вас у чарівну подорож до світу математики та краси Чернігівської землі!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Виконання усних вправ

Завдання 1

Подайте у вигляді многочлена стандартного вигляду:

1) ; 2) ; 3) ; 4) ;

5) ; 6) ; 7) .

Учитель: Ви виконали перше завдання і ми вирушаємо до славетного міста – Чернігова.

Чернігів – одне з найстаріших міст країни на високому березі Десни – відомий із літописів за 907 рік.

 - Одне з найдавніших міст України-Русі, якому вже понад 1300 років!

- Місто, яке М. Грушевський назвав «Українською Равенною» і «гегемоном всього українського Лівобережжя»

- Одне з трьох історичних міст України, поряд з Києвом та Львовом

- «Музей під відкритим небом», так як в ньому збереглося 50 пам’яток архітектури ХІ – ХІХ ст., в тому числі 5 храмів домонгольського періоду (ХІ-ХІІІ ст.) – третина з усіх в Україні!

- Столиця самого великого на Русі князівства, що простягалося від Азовського моря до нинішнього Підмосков’я!

 - Місто, в якому княжили Володимир Мономах та Ігор Святославич, герой «Слова о полку Ігоревім» і де здійснював свої подвиги богатир Ілля Муромець!

- Місто, де виявлена дюжина древніх скарбів, але досі залишаються незнайденими скарби гетьманів Івана Мазепи і Павла Полуботка!

Виконання письмових вправ

Завдання 2

Знайдіть значення виразу:а) ; б) ; в) ; г) .

IV. Актуалізація опорних знань

Учитель: Щоб здійснити віртуальну мандрівку Черніговом, ви повинні правильно розв’язати всі завдання математичного диктанту.

 

Математичний диктант

  1. Знайдіть добуток .
  2. Подайте у вигляді добутку многочлена .
  3. Подайте у вигляді многочлена добуток .
  4. Розкладіть на множники многочлен .
  5. Обчисліть .
  6. Доведіть тотожність .

Учитель: Настав час віртуальної мандрівки. (відео)

V. Удосконалення вмінь і навичок

Учитель: Щоб рушити далі, пропоную вам розбитися на дві групи і виконати наступне завдання.

Робота в групах

Завдання 3

І група

ІІ група

Розв’яжіть рівняння:

Розв’яжіть рівняння:

Учитель: Отже, наша наступна зупинка – місто Ніжин, розташоване на берегах річки Остер, відоме з літописів за 1147 рік. Місто прикрасили Миколаївський (1669) і Благовіщенський (1716) собори, у 1820 р. відкрито Гімназію вищих наук, а нині – Ніжинський педагогічний університет, названий на честь найвидатнішого свого учня – письменника Миколи Гоголя. (слайд 5, 6).

Учитель:Далі ми дізнаємося про Новгород-Сіверський, але перш ніж ми дістанемося до місця призначення, пропоную вам попрацювати в парах.

Робота в парах

Завдання 4

І

ІІ

Розкладіть на множники:

Розкладіть на множники:

Учитель: перевірте себе (слайд 7).

Новгород-Сіверський – князівська столиця на високому березі Десни – відомий з 1096 року. Місцевий володар Ігор Святославич 1185 р. здійснює невдалий похід проти половців, що став сюжетом видатного шедевра давньоруської літератури «Слова о полку Ігоревім». Головні міські пам’ятки – Успенський собор (1671) і Спасо-Преображенський монастир (1796), на території якого створено Історико-культурний музей-заповідник «Слово о полку Ігоревім» (слайд 8).

Дидактична гра «Неуважний учень»

Два учні працюють біля дошки і виправляють помилки в завданнях

Завдання 5

Розкладіть на множники, користуючись формулою різниці квадратів:

  1. ;
  2. .

Учитель: Село Сокиринці відоме з давньоруських часів. Величний палац П.Галагана (1829) – цікавий зразок української паркової маєткової архітектури. (слайд 9).

Біля села Качанівка на березі річки Смош розташувався найвідоміший поміщицький маєток Лівобережної України, заснований у першій половини 18 ст – палац Тарновських Тепер це історико-культурний заповідник «Качанівка» (слайд 10).

Учитель: Наша подорож майже закінчилася. Я хочу запропонувати зіграти у гру «Ланцюжок», щоб дізнатися про ще одне мальовниче місце нашої області.

Гра «Ланцюжок»

Завдання 6

Розкладіть на множники вираз і запишіть отриманий результат в порожню клітинку таблиці

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Молодці! Ви виконали останнє завдання і я вас запрошую в мальовниче місце – Тростянецький дендропарк, площа якого 204 га, де зростає понад 400 видів і форм дерев та рослин. (слайд 11)

VІ. Підсумки уроку

Учитель: Завершилася наша цікава та незвичайна математична подорож. Звичайно, ми відвідали лише невеличку частину історичних місць. В наступний раз ми продовжимо нашу цікаву мандрівку. А зараз запишіть завдання додому.

VІІ. Домашнє завдання

повторити § 2 п.15

розв’язати  № 543  на “5-7”; № 547 на “8-11”; № 562 на повторення.

Література

  1. Алгебра. 7 клас. Тренувальні вправи. Самостійні та контрольні роботи / Ю.О.Захарійченко. – Х.: «Ранок», 2013. – 128 с.
  2. Івченко А.С. Україна. – Х., 2016. – 225 с.
  3. Корнієнко Т.Л. Математичні диктанти. Алгебра. 7-8 класи. – Х.: «Ранок», 2010. – 160 с.
  4. Математика в школах України № 19-21, 2017
  5. Мерзляк А.Г. Алгебра: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – Х.: Гімназія, 2015. – 256 с.
  6. Мерзляк А.Г. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з алгебри для 7 класу. – Х.: Гімназія, 2007. – 112 с.
  7. Старова О.О. Алгебра. 7 клас. (Серія «Мій конспект»). – Х.: «Основа», 2015. – 144 с.

1

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Різниця квадратів двох виразів
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку