Урок "СПОСОБИ ЗАДАННЯ ФУНКЦІЇ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ"

Про матеріал

Сьогодні на уроці ми поринемо в захоплюючий світ математики, а також на вас чекає цікава інформація про державні та народні символи України. Щоб отримати цю інформацію ви повинні розв'язати всі завдання, які я вам підготувала, і подолати всі математичні перешкоди. Тож запрошую вас у чарівну подорож до світу математики!

Перегляд файлу

7 клас

СПОСОБИ ЗАДАННЯ ФУНКЦІЇ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ

Мета: освітня – закріпити поняття функції, аргументу та значення функції; повторити основні способи задання функції; удосконалити вміння використовувати ці поняття до розв’язування задач;

              виховна – виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета; любов до своєї держави;

              розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальну активність.

Обладнання: презентація, картки із завданнями, проектор, екран.

Тип уроку: удосконалення знань та вмінь учнів

ХІД УРОКУ

Математика навчає мислити й разом із тим

вселяє віру в безмежні сили людського розуму.

В.О. Сухомлинський

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Математика навколо нас – в музиці, в мистецтві, в повсякденному житті. Математика – це не тільки чітка система законів, теорем і задач, але й унікальний засіб пізнання краси. Математичні закономірності діють однаково ефективно в кристалах і живих організмах, в атомі й у Всесвіті, у витворах мистецтва і науковихї відкриттях.

Сьогодні на уроці ми поринемо в захоплюючий світ математики,  а також на вас чекає цікава інформація про державні та народні символи України. Щоб отримати цю інформацію ви повинні розв’язати всі завдання, які я вам підготувала, і подолати всі математичні перешкоди. Тож запрошую вас у чарівну подорож до світу математики!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Дидактична гра «Неуважний учень»

Два учні працюють біля дошки і шукають помилки в завданнях, подібних до завдань домашньої роботи.

Завдання 1

Функцію задано формулою . Чи правильно учень заповнив таблицю?

x

0

1

2

3

y

2

1

0

4

5

Завдання 2

Виразіть із формули :

  1. змінну ;                       2) змінну t

Учень записав: ;  . Чи правильно записав формули учень?

Учитель: Для решти учнів класу я підготувала запитання.

  1. Яке правило називають функцією?
  2. Що називають аргументом функції?
  3. Що називають значенням функції?
  4. Що таке область визначення функції?
  5. Що таке область значень функції
  6. Які способи задання функції ви знаєте?

ІV. Актуалізація опорних знань

Завдання 3

Поставте у відповідність функцію та спосіб її завдання

1.  

А. графічно

2.

x

1

2

y

3

5

Б. описово

3. Значення функції дорівнює подвоєному значенню аргументу, збільшеному на 1

В. таблицею

4.

 B:\Школьные заготовки\Відкриті уроки\7\get_file.png

Г. формулою

Відповіді: 1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А

Учитель: Молодці, ви виконали завдання і настав час дізнатися про державні символи України (слайди 4-6).

 

V. Удосконалення знань та вмінь

Гра «Ланцюжок»

Учні по черзі виходять до дошки і розв’язують завдання.

Завдання 4

Функцію задано таблицею:

x

0

1

2

3

y

0

1

2

3

4

Знайдіть:

1) ;          3) ;

2) ;             4) .

Завдання 5

Функцію задано формулою . Заповніть таблицю:

x

1

3

6

y

 

 

 

 

 

Учитель: Молодці, настав час дізнатися про народні символи України. Учні, які ви знаєте народні символи України?(слайд 7).

Учні розказують загадки та прислів’я про вербу та калину.

Учитель: Учні нашого класу підготували вірш про калину, тож давайте їх послухаємо.

Робота в парах

Завдання 6

 І

Мотоцикліст виїхав з дому й через деякий час повернувся. На рис. 1 зображено графік зміни відстані від мотоцикліста до дому залежно від часу. Користуючись графіком, визначте:

1) яку відстань проїхав мотоцикліст за першу годину руху;

2) скільки часу тривала перша зупинка; друга зупинка;

3) на якій відстані від дому був мотоцикліст через 5 год після початку руху.

Рис.1

ІІ

Турист вийшов з базового табору й через деякий час повернувся. На рис. 2 зображено графік руху туриста.

1) На якій відстані від табору був турист через 10 год після початку руху?

2) Скільки часу він витратив до зупинки?

3) Через скільки годин після виходу турист бів на відстані 8 км від табору?

Рис.2

VІ. Підсумки уроку

Учитель: Ось майже і завершився наш цікавий та незвичний урок. І перед тим, як ви запишете завдання додому давайте пригадаємо такі важливі і невід’ємні символи нашої неньки-України, як хліб та вишитий рушник (слайд 9).

Домашнє завдання: повторити §3 пункт 21; розв’язати № 798, 818 на “6”; № 804, 819 на “11”

1

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Способи задання функції
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
5784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку