Урок. НУШ Математика 2 клас
Тема. Ознайомлення з таблицею множення числа 5. Обчислення виразів і розв'язування
задач, які вимагають застосування таблиці множення числа 5.
Мета:
Обладнання: Таблиця усних обчислень, картки для опитування, таблиця множення
числа 5; малюнки і схеми до задач.
Зміст уроку
І. Вступна частина.
Організація класу.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
І щоб він пройшов немарно,
Попрацюємо старанно.
1. Емоційне налаштування "Імпульс потиску".
- Своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс, передати його іншому.
2. Усні обчислення. Повторення вивчених таблиць множення числа 3 та ділення на 3.
28 18 6 7
24 : 3 32 15 : 3 21 5 ∙ 3 8
16 12 12 27 4 9
3. Картки для опитування.
№1
1) Заштрихуй третю частину смужки.
|
|
|
2) Маса дині 6 кг. Яка маса половини дині?
№2
1) Заштрихуй четверту частину смужки.
|
|
|
|
2) У книжці 20 сторінок. скільки сторінок становить чверть книжки?
4. Каліграфічна хвилинка.
1 2 3 4 5
5 4 3 2 1
ІІ. Основна частина.
1. Робота за таблицею "Таблиця множення числа 5".
Учні з'ясовують, що в усіх прикладах першим множником буде число 5.
- Назвіть перший приклад таблиці.
5 ∙ 2 =
- Замініть приклад на множення прикладом на додавання і назвіть результат.
5 + 5 = 10
Учитель записує приклади на дошці, учні одночасно пишуть їх у зошитах.
Після обчислення додаванням трьох прикладів таблиці учні помічають
закономірність утворення кожного наступного результату: до попереднього числа
додають 5.
Учні пояснюють, чому так відбувається. далі приклади обчислюють з
використанням вказаної закономірності.
- Прочитайте результати таблиці множення числа 5.
- Що ще цікавого ви помітили? (Числа закінчуються нулем або цифрою 5)
Фізкультхвилинка.
Раз-два - час вставати!
Будемо відпочивати!
Три-чотири - присідаймо,
Швидко втому проганяймо!
П'ять-шість - засміялись,
Вправно всі понахилялись!
Разом всі ми відпочили
І тепер за парти сіли.
2. Первинне закріплення.
а) Колективне розв'язування прикладів № 4 (с.98)
Учні пояснюють порядок виконання дій.
б) Усне розв'язування задачі 5.
в) Самостійне розв'язування задачі 6.
5 ∙ 7 + 25 = 35 + 25 = 60 (гв.)
Відповідь: з 60 білих гвоздик вона склала букети.
ІІІ. Заключна частина.
Задачі-вірші.
Полічить не може здачу.
П'ятаків у нього п'ять.
Скільки грошей як узнать? (5 ∙ 5 = 25)
Розмістились на руці.
Ну ж бо, діти, як узнаємо,
Скільки пальців всього маємо? (5 ∙ 2 = 10)
Рефлексія. Вправа "Справа в капелюсі"
Учні передають одне одному під музику зелений та червоний капелюхи. Коли
музика стихає, той, у кого в руках залишився зелений капелюх, озвучує вид діяльності,
який найбільше сподобався. учень, у руках якого опинився червоний капелюх, називає
вид діяльності, що спричинив найбільше утруднення.