Тема: Таблиця множення і ділення на 4
Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення і ділення числа 4 та її практичним застосуванням. Закріпити вміння обчислювати вирази і розв’язувати задачі. Розвивати увагу, спостереження, математичну мову, логічне мислення.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання.
1.1Вставайте дружно кожен раз,
Коли учитель входить в клас.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Тож і ти часу не гай
Працювати починай.
Спитає вчитель, треба встать,
Дозволить сісти – тихо сядь.
Сказати хочеш – не кричи,
А тільки руку підніми.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами відправимося у захоплюючу подорож чарівним лісом де будемо працювати над темою Таблиця множення і ділення на 4.
Наша подорож буде проходити чарівними стежками на казкові галявини на кожній з яких вас очікує маса цікавих завдань.
З цього моменту ви стаєте справжніми лісовичками. Вашими вірними друзями під час подорожі повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.
ІІІ.Очікувані результати
Учні записують свої очікування на квіточці та озвучують їх – в кінці уроку свої очікування, якщо справдилися, вішають на дошку
ІV. Актуалізація опорних знань
4.1. А для того, щоб вирушити у подорож - треба завершити всі домашні справи.
Тож давайте перевіримо д\з
(Учні задають один одному питання стосовно д\з.)
4.2. – Домашні завдання залишилися позаду, тому ми потрапляємо на першу чарівну галявину під назвою «Птахи»
- Ваше завдання розшифрувати слова за допомогою прикладів:
А |
40+3 |
У |
92-20 |
Ь |
52-6 |
|
Е |
34- 30 |
Р |
8+5 |
Г |
5+9 |
|
Ж |
55-5 |
Л |
6+6 |
К |
48-8 |
|
Ш |
19+5 |
С |
70+4 |
В |
100-26 |
|
П |
51-1 |
И |
68-40 |
Ь |
50+9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50 |
72 |
13 |
43 |
74 |
4 |
12 |
59 |
14 |
13 |
43 |
40 |
24 |
50 |
43 |
40 |
50 |
12 |
28 |
74 |
40 |
43 |
-Ці птахи прилетіли на галявину. А щоб вони зявилися і в нашому місті, давайте їх покличемо.
Фізхвилинка
4.5 – А ось і наша друга галявина під назвою «Обчислювальні машини». Ваше завдання заповнити таблиці за заданими програмами:
(Роздатковий матеріал)
-Ми з вами повторили табличку множення числа 3, а наступна яка? (4)
V.Вивчення нового матеріалу:
- Щоб не заблукати у нашому чарівному лісі, давайте спочатку повторимо всі компоненти при дії множення і ділення, а після цього вирушимо на галявину під назвою «Розумнички»
- Що називається множенням? Діленням?
5.1.Розрахунок по 4 (Індивідуальні картки)
4+4 = 4+4+4 = 4+4+4+4 = 4+4+4+4+4 = 4+4+4+4+4+4 = 4+4+4+4+4+4+4 = 4+4+4+4+4+4+4+4 = 4+4+4+4+4+4+4+4+4 = |
5.2. Робота в зошиті ст.61 №1
Заповнення першої частини самостійно(самоперевірка за таблицею на дошці).
Заповнення другої частини колективно на дошці.
5.3.Гімнастика для очей за зображенням комашок.
- Пошукаймо очима комашок у класі. Не повертаючи голови, подивіться вгору, вліво, вправо, на дошку, заплющте очі. Де ви бачили комашок?
5.4.Обчислення виразів
- Як зявляться найперші комашки, летять до нас із вирію (пташки).
- Птахи пропонують вам виконати завдання із зошита ст.61 №2
Перший стовпчик обчислюють діти, які полюбляють побігати надворі з друзями, пограти у рухливі ігри.
Другий – ті, хто віддає перевагу роликам чи велосипеду.
Третій стовпчик – для тих, кому до вподоби спостерігати за природою, мріяти на свіжому повітрі.
5.5. Розвиток просторових уявлень учнів (робота в парах)
- Зазирнула весна й до лісу. А там у звірів народилися малята: вовченята, ведмежата, зайченята, лисенята. Маленьке лисеня та зайченя втекли від своїх мам і сховались. Складімо їх з геометричних фігур, що лежать на партах. (учні в парах викладають фігурку лисеняти та зайченяти з деталей танграма.
5.6. Рівняння
- Приносить весна радість і дітям. Можна побігати, пограти досхочу… А нам весна принесла математичні рівняння.
32:х=8 7*х=28 х:9=4
(Взаємоперевірка. Підніміться ті …)
Фізхвилинка
5.7. Робота над задачею.
В кінці роботи над задачею, учні обирають правильний вираз до задачі (Вирази супроводжуються зображенням квітів: проліски, підсніжники, ряст. Ряст – правильний вираз до задачі.)
5.8.Руханка
- А ось серед тендітних пролісків та підсніжників кучерявий ряст.
- Здавна існувало повір’я, що ряст додає здоров’я, тому навесні треба босоніж потоптатися по рясту, щоб набратися сил на весь рік. До нас дійшла весела дитяча гра, пов’язана з цією традицією. Пограймо в неї.
Учні стають біля парт, беруть руки в боки і крокують, промовляючи за вчителем слова.
Топчем, топчем ряст, ряст!
Бог здоров’я дасть, дасть.
Іще будемо топтати,
Щоб і на той рік діждати!
VI.Підсумок уроку.
(Учні вивішують свої очікування на дошку)