Урок " Таблиця множення і ділення на 4"

Про матеріал
За програмою "РОСТОК". У молодшому шкільному віці, на який розрахована Програма “Росток”, розвивальний характер навчальної діяльності пов’язаний з тим, що її зміст ґрунтується на теоретичних знаннях, що відповідають віковим особливостям учнів. Навчальна діяльність дитини будується від абстрактного до конкретного, від загального до часткового.
Перегляд файлу

Тема: Таблиця множення і ділення на 4

Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення і ділення числа 4 та її практичним застосуванням. Закріпити вміння обчислювати вирази і розв’язувати задачі. Розвивати увагу, спостереження, математичну мову, логічне мислення.

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання.

1.1Вставайте дружно кожен раз,

Коли учитель входить в клас.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

  • Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай

Працювати починай.

Спитає вчитель, треба встать,

Дозволить сісти – тихо сядь.

Сказати хочеш – не кричи,

А тільки руку підніми.

  • Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюсь будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.
  • Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Дорогі діти. Сьогодні в нас незвичайний урок математики.

Ми з вами відправимося у захоплюючу подорож чарівним лісом де будемо працювати над темою Таблиця множення і ділення на 4.

Наша подорож буде проходити чарівними стежками на казкові галявини на кожній з яких вас очікує маса цікавих завдань.

З цього моменту ви стаєте справжніми лісовичками. Вашими вірними друзями під час подорожі повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.

ІІІ.Очікувані результати

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку

Учні записують свої очікування на квіточці та озвучують їх – в кінці уроку свої очікування, якщо справдилися, вішають на дошку

  • Тож починаємо нашу подорож.

ІV. Актуалізація опорних знань

4.1. А для того, щоб вирушити у подорож  -  треба завершити всі домашні справи.

Тож давайте перевіримо д\з

  • Для цього, я пропоную зробити бліц – опитування.

(Учні задають один одному питання стосовно д\з.)

4.2. – Домашні завдання залишилися позаду, тому ми потрапляємо на першу чарівну галявину під назвою «Птахи»

-  Ваше завдання розшифрувати слова за допомогою прикладів:

А

40+3

У

92-20

Ь

52-6

 Е

34­- 30

 Р

8+5

 Г

5+9

Ж

55-5

Л

6+6

К

48-8

Ш

19+5

С

70+4

В

100-26

П

51-1

И

68-40

Ь

50+9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50

72

13

43

74

4

12

59

14

13

43

40

24

50

43

40

50

12

28

74

40

43

-Ці птахи прилетіли на галявину. А щоб вони зявилися і в нашому місті, давайте їх покличемо.

Фізхвилинка

4.5 – А ось і наша друга галявина під назвою «Обчислювальні машини». Ваше завдання заповнити таблиці за заданими програмами:

(Роздатковий матеріал)

-Ми з вами повторили табличку множення числа 3, а наступна яка? (4)

V.Вивчення нового матеріалу:

- Щоб не заблукати у нашому чарівному лісі, давайте спочатку повторимо всі компоненти при дії множення і ділення, а після цього вирушимо на галявину під назвою «Розумнички»

- Що називається множенням? Діленням?

5.1.Розрахунок по 4 (Індивідуальні картки)

4+4 =

4+4+4 =

4+4+4+4 =

4+4+4+4+4 =

4+4+4+4+4+4 =

4+4+4+4+4+4+4 =

4+4+4+4+4+4+4+4 =

4+4+4+4+4+4+4+4+4 =

5.2. Робота в зошиті ст.61 №1

Заповнення першої частини самостійно(самоперевірка за таблицею на дошці).

Заповнення другої частини колективно на дошці.

  • Прочитайте приклад: 3*4=12
  • Що означає перший множник? Другий?
  • Як змінюється добуток зі збільшенням одного з множників?
  • Яке математичне правило ви використали?
  • Як з прикладу на множення скласти приклад на ділення?
  • Що відбувається з часткою, якщо збільшується ділене?(ІІІ стовпчик)

5.3.Гімнастика для очей за зображенням комашок.

- Пошукаймо очима комашок у класі. Не повертаючи голови, подивіться вгору, вліво, вправо, на дошку, заплющте очі. Де ви бачили комашок?

5.4.Обчислення виразів

- Як зявляться найперші комашки, летять до нас із вирію (пташки).

- Птахи пропонують вам виконати завдання із зошита ст.61 №2

Перший стовпчик обчислюють діти, які полюбляють побігати надворі з друзями, пограти у рухливі ігри.

Другий – ті, хто віддає перевагу роликам чи велосипеду.

Третій стовпчик – для тих, кому до вподоби спостерігати за природою, мріяти на свіжому повітрі.

5.5. Розвиток  просторових уявлень учнів (робота в парах)

- Зазирнула весна й до лісу. А там у звірів народилися малята: вовченята, ведмежата, зайченята, лисенята. Маленьке лисеня та зайченя втекли від своїх мам і сховались. Складімо їх з геометричних фігур, що лежать на партах. (учні в парах викладають фігурку лисеняти та зайченяти з деталей танграма.

5.6. Рівняння

- Приносить весна радість і дітям. Можна побігати, пограти досхочу… А нам весна принесла математичні рівняння.

32:х=8                  7*х=28               х:9=4

(Взаємоперевірка. Підніміться ті …)

Фізхвилинка

5.7. Робота над задачею.

В кінці роботи над задачею, учні обирають правильний вираз до задачі (Вирази  супроводжуються зображенням квітів: проліски, підсніжники, ряст. Ряст – правильний вираз до задачі.)

5.8.Руханка

- А ось серед тендітних пролісків та підсніжників кучерявий ряст.

- Здавна існувало повір’я, що ряст додає здоров’я, тому навесні треба босоніж потоптатися по рясту, щоб набратися сил на весь рік. До нас дійшла весела дитяча гра, пов’язана з цією традицією. Пограймо в неї.

Учні стають біля парт, беруть руки в боки і крокують, промовляючи за вчителем слова.

Топчем, топчем ряст, ряст!

Бог здоров’я дасть, дасть.

Іще будемо топтати,

Щоб і на той рік діждати!

VI.Підсумок уроку.

(Учні вивішують свої очікування на дошку)

 

 

docx
Додав(-ла)
Конох Аліна
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку