Українська мова 1 клас
Тема тижня.
Тема дня.Схеми слів зі складів.Ознайомлення з основним рядком сітки зошита,
окремо верхньою та нижньою рядковими лініями. Формування уявлення про поле сторінки.Письмо ламаних і півовальних ліній у рядку.
Мета:вчити орієнтуватися на сторінці зошита, добирати слова до поданих схем;
закріплювати вміння учнів правильно розміщувати на парті зошит під час письма та малювання, рівно сидіти під час письма, правильно тримати ручку, олівець; розвивати дрібну моторику руки; дати поняття: «робочий рядок», «верхня, нижня робочі лінії»; формувати в учнів уміння писати малий і великий півовали; ознайомити з терміном півовал; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита; зміцнювати м’язи кисті руки; вчити працювати самостійно, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати здоровий спосіб життя.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Овочевий настрій»
Оберіть овоч, який ви любите. Привітайтесь з його допомогою.
ІІ. Етап цілепокладання
Робота з малюнками
На всіх фото місця для харчування
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні наш урок присвячений темі «Корисна їжа», а також ми навчимося писати овали та півовали та пригадаємо назви рядків у зошиті.
ІІІ. Етап цілереалізації
Розглядання малюнків
— А тепер розгляньте щойно розфарбовані малюнки, що лежать у вас на парті. Якими лініями вони зображені?
— Зверніть, будь ласка, увагу на ті малюнки, що залишилися незафарбованими. Якими лініями вони накреслені? (Прямими)
— Прямі лінії можуть бути горизонтальними, вертикальними, похилими.
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з горизонтальними короткими та довгими прямими лініями.
Ознайомлення з сіткою робочого зошита
— У зошиті наші лінії живуть у певному місці. Давайте уважно роздивимося сторінку нашого зошита.
Ознайомлення з робочим рядком
— Я маю два малюнки: на першому — букви різного розміру, написані по всій площині зошита; на другому — всі букви однакового розміру, написані в робочому рядку.
— На якому малюнку вам легше прочитати запис? (На другому)
— Як ви вважаєте, чому? (Букви всі одного розміру і написані в одному рядку.)
— З яких же ліній утворився рядок? (Верхньої і нижньої робочої лінії.)
— Чому вони називаються «робочі»? (Ми будемо працювати саме на них.)
— Наш рядок теж називається «робочим рядком». Здогадалися чому?
— Давайте ще раз покажемо верхню та нижню робочі лінії, робочий рядок.
Практичне завдання. Робота в сітці зошита
Виконання вправ для розвитку окоміру та вільної орієнтації учнів у зошиті (в косу лінію).
Горизонтальними називаються лінії, що проводяться зліва направо (вчитель демонструє на дошці).
Слайд2-5. Розкажіть про продукти, що зображено. Який вони мають вигляд?
Демонстрація навчальної презентації.
Слайд6-7. Обведіть штрих пунктирні лінії. Розфарбуй.
Слайд8. Написання півовалів.
Слайд9. Рухлива вправа.
Слайд10. Написання півовалів.
Слайд11. Рухлива вправа.
Слайд12. Написання півовалів.
Слайд13. Фізкультхвилинка.
Слайд14. Написання півовалів.
Слайд15. Рухлива вправа.
Слайд16-18.Що за фрукти та овочі зображені? Якого кольору вони бувають? Обведіть та зафарбуйте. Зобразіть фрукт або овоч, що утворюється з півовалів.
Валеологічна бесіда про корисну їжу
Гра «Корисно - шкідливо»
Учитель називає або демонструє зображення їжі, якщо вона корисна діти показують зелену цеглинку, якщо шкідлива, то оранжеву.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія
1