Урок "Обирай, розв'язуй, дій" є уроком розв'язання задач на розрахунок швидкості, шляху, часу під час рівномірного прямолінійного руху.
Опрацювання матеріалів уроку дозволяє поглибити знання про види руху, характеристики руху, формувати навички розв'язувати практичні, комплексні задачі, розвивати творчі здібності, критичне мисленя, виховувати уяву, творчість та фантазію, вміння працювати в команді.
Учитель: Лепська Валентина Миколаївна
Предмет: фізика
Клас: 7а
Тема. Обирай, розв’язуй, дій (урок розв’язання задач на розрахунок швидкості, шляху, часу). Мета.
Освітня. Поглибити знання про види руху. характеристики руху, формувати навички розв’язувати практичні, комплексні задачі.
Розвивальна. Розвивати творчі здібності, критичне мислення.
Виховна. Виховувати уяву, творчість та фантазію, вміння працювати в команді.
Форма проведення: виробничий майданчик.
Вік учнів: 12-13 років.
Міжпредметні зв’язки: фізика, математика, трудове навчання, інформатика.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, комп’ютерна презентація, картки з завданнями для учнів, смартфони (або планшети).
Зміст та хід уроку.
І. Організаційна частина. (привітання та перевірка відсутніх)
|
Доброго дня! Рада вітати Вас на уроці!
|
ІІ. Тема та мета уроку. (На екран виведений чи до дошки прикріплений QR-код з темою уроку) |
На дошці ви бачите незвичайну картинку. Що це? (діти дають відповіді) Наразі, це є темою уроку, прошу її зчитати та записати у зошити.
|
|
|
|||
ІІІ. Актуалізація знань.
|
Оскільки це не перший урок теми, то для нашої роботи вам потрібно повторити певні формули, відновити у пам’яті визначення. Допоможе вам повторити наш другий код, будь ласка зчитайте його, та виконайте завдання.
|
|||
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
|
Життя навколо вас вирує, розвивається. Ви вже не зовсім малі діти, кожен з вас вже починає міркувати про своє призначення у майбутньому дорослому житті. Сьогодні на уроці ви спробуєте себе у ролі дорослих та відповідальних осіб. Зараз я пропоную вам поділитися по групах. Щоби з'ясувати у якій ви групі, треба зчитати код у себе на стільці. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Тепер ви окремі бригади великого виробничого майданчика чи великого підприємства. Група1 – швацький цех Група2 – перевізники Група3 – планувальники Група4 – механіки Група5- будівельники |
||||||
V. Розв’язання задач.
|
Картка1
Задача1. |
З якою швидкістю рухається тканина під лапкою швейної машинки, якщо за 1 хвилину під лапкою проходить 180 см тканини? |
||||
Задача2. |
Якою є довжина конвеєра у швацькому цеху, якщо виготовлений виріб рухаючись зі швидкістю 15см/хв проходить по конвеєру за 10 хвилин? |
|||||
|
|
|
Автомобіль на ремонтному конвеєрі рухається зі швидкістю 1,8 км/год. За який час він подолає конвеєр довжиною 50 м? |
|
|
Трактор рухається упродовж 0,75 год. Який шлях він подолає за цей час, рухаючись зі швидкістю 36 км/год? |
|||
Картка5 |
||||
|
Скільки часу знадобиться, щоби доставити на будівництво матеріали, якщо відстань від складу 250 км, а швидкість вантажівки 20 м/с? |
|||
|
Будівельний підйомник за 2 хв піднімає вантаж на 31й поверх будинку. З якою швидкістю рухається підйомник, якщо відстань між поверхами дорівнює 3 м? |
|||
|
|
|
Яку відстань долає будівельник, коли піднімається на 9 поверх будівництва зі швидкістю 5 км/год, якщо висота поверху 300 см? |
|
|
||||
VІ. Рефлексія.
|
Кожен з вас сьогодні добре попрацював, свої емоції виможете висловити. Для цього перед кожним учнем вже є заготовка та зразки емоцій.
Зробіть свою емоцію та покажіть її, прикріпіть на магнітну дошку. |
|||
VІІ. Підсумки уроку.
|
На цьому уроці ми з вами повторювали основні характеристики механічного руху, відпрацювали навички розв’язання задач. Оцінки за урок є у кожного, на листах оцінювання роботи груп. |
|||
VІІІ. Домашнє завдання. |
Повторити параграф 9 (с.61-67), скласти загадки чи ребуси з теми. |