Урок "Оборотні й необоротні реакції"

Про матеріал
Створити умови для формування уявлення про хімічну рівновагу,її умови,оборотні й необоротні реакції,умови необоротних реакцій;сприяти розвитку пам'яті,уваги,мислення,уміння на основі отриманих окремих фактів складати уявлення про певний процес чи явище;виховувати почуття єдності з колективом,удосконалювати вміння надавати інформацію та отримувати її від інших.
Перегляд файлу

УРОК  9 клас

Тема: Оборотні й необоротні реакції.

Мета: створити умови для формування уявлення про хімічну рівновагу,її умови,оборотні й необоротні реакції,умови необоротних реакцій;сприяти розвитку пам'яті,уваги,мислення,уміння на основі отриманих окремих фактів складати уявлення про певний процес чи явище;виховувати почуття єдності з колективом,удосконалювати вміння надавати інформацію та отримувати її від інших.

Тип уроку:   вивчення нового матеріалу.

Методи:        словесні,інтерактивні(вправа «Навчаючи,вчуся»).

Форми: фронтальні,індивідуальні.

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

П. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання. Тести(гра « Лото»).

 2.№4 перевіряємо за записами на дошці.

Ш. Мотивація пізнавальної діяльності.

У схемі,яку ми креслили на початку теми,є ще один момент,за яким класифікують хімічні реакції. Для того щоб визначити поняття зворотності,нам слід дізнатися,що таке хімічна рівновага і які її умови. Повідомляється тема уроку. Учні самі повідомляють мету уроку.

Кожен учень отримує картку з певним фактом. Після того як він прочитає надану інформацію,він може ходити по класу,ознайомлюючи зі своїм фактом інших учнів. Однак говорити одночасно йому дозволяється тільки з однією особою. Завдання полягає в тому,щоб поділитися своїм фактом і самому дізнатися про певну інформацію від іншого учня. По закінченні ознайомлення з усіма фактами учні обговорюють те,про що вони дізналися. ІV.Ви вчення нового матеріалу. Кожен учень отримує картку з певним фактом.

1 )У момент настання хімічної рівноваги швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної.

2)У стані рівноваги пряма і зворотна реакції не припиняються.

3)Кожна система прагне до рівноваги.

4)На стан хімічної рівноваги впливають концентрація реагуючих речовин,ттемпература та тиск(для газів).

5)Унаслідок зміни будь-якого параметра хімічної реакції рівновага порушується і концентрація речовин змінюється до тих пір,поки не настане нова рівновага.

6)Перехід системи від одного стану рівноваги до іншого називається зміщенням хімічної рівноваги.

7)Хімічні реакції,які відбуваються за одних і тих самих умов у двох протилежних напрямках,називаються оборотними.

8)У рівняннях оборотних реакцій ставлять дві протилежно напрямлені стрілки:№+ЗН2—>2NH3

9) У хімічному рівнянні «—►»позначає пряму реакцію,а «<— »-зворотну.

10)Після досягнення рівноваги оборотні реакції не доходять до кінця,оскільки і пряма,і зворотна реакції продовжуються,при чому з однаковою швидкістю.

11)У момент встановлення хімічної рівноваги завжди можна знайти як продукти реакції,так і вихідні речовини.

12)Необоротні реакції йдуть до кінця.

13)Умовами необоротної реакції є:а)утворення осаду,б)виділення газу,в)утворення малодисоціюючої речовини.

14)На зміщення хімічної рівноваги впливає зміна температури,зміна концентрації реагуючих речовин.

15)На зміщення хімічної рівноваги в реакціях між газами впливає зміна тиску.

Робота з підручником. Прочитати §15 і звернути увагу,який факт було упущено,що впливає на зміщення рівноваги ,а також як можна керувати перебігом оборотних реакцій і досягати запланованого результату(проблемне питання)?

V. Закріплення вивченого.

Бесіда з учнями за результатами спілкування. Учні по черзі відповідають на поставленні запитання,доповнюючи один одного. Усі факти записуються на дошці.             

1)Що таке хімічна рівновага?

2)Назвіть умови хімічної рівноваги.

3)3а яких умов відбувається зміщення рівноваги?

4)Оборотні реакції.

5)Необоротні реакції та їх умови.

6)Розглянути проблемне питання.

Vl. Підсумок уроку.

Після обговорення поставлених запитань,користуючись записами на дошці і в зошитах,учні роблять висновки про те,що вони дізналися на цьому уроці.

VII Домашнє завдання.

Опрацювати §15.Прочитати сторінку ерудита. Виконати №4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра лото

 

 

 

Листок 1 зворотна сторона

C:\Users\Инна Ивановна\Documents\jpg031.jpg

 

 

 

Листок 1 лицьова сторона

C:\Users\Инна Ивановна\Documents\jpg032.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листок 2.Відповіді(тест)

Реакція сполучення:

а)Н2О222;

б)2Мg+O2=2MgO;

в)Mg+2HCl= MgCl2+H2.

Реакція розкладу:

а)CH4=C+2H2;

б)2Мg+O2=2MgO;

в)Mg+2HCl= MgCl2+H2.

Рівняння реакцій йонного обміну:

а)реакції розкладу;

б)реакції обміну;

в)реакції заміщення.

Mg+2HCl= MgCl2+H2

а)реакція розкладу;

б)реакція обміну;

в)реакція заміщення.

На які типи поділяють хімічні реакції за кількістю і складом реагентів та продуктів реакції. а)оборотні; б)сполучення; в)екзотермічні; г)розкладу; д)обміну; е)заміщення.

Продуктом реакції сполучення є лише…

а)одна складна речовина;

б)дві складні речовини;

в)кілька складних речовин.

Рівняння хімічної реакції записано Fe3++3OH-=Fe(OH)3

а)в молекулярній формі;

б)повній йонній;

в)в неповній йонній.

MgО+ Н2 SO4=Mg SO4+ Н2О

а)реакція розкладу;

б)реакція обміну (відбулася до кінця);

в)реакція заміщення.

Хімічне рівняння – це

а)фізичне явище;

б)умовний запис хімічної реакції;

в)умовний запис формули.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
10 січня 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку