Урок "Образотворче мистецтво"

Про матеріал

Урок "Образотворчого мистецтва" у 1 класі.

Тема. Здогадайтесь, любі діти, де метелики, а де квіти?

Мета. Вчити аналізувати форму предмета, малювати круг і овали, помічати красу в природі; розвивати спостережливість; вдосконалювати техніку малювання фарбами; розширити знання про метеликів; виховувати у дітей бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Альбом, фарби, пензлі, стаканчики для води, малюнки метеликів.

�ожиці, кольоровий папір, сухе листя,серветки, технологічна картка.

Перегляд файлу

Тема. Здогадайтесь, любі діти, де метелики, а де квіти?

Мета. Вчити аналізувати форму предмета, малювати круг і овали, помічати красу в природі; розвивати спостережливість; вдосконалювати техніку малювання фарбами; розширити знання про метеликів; виховувати у дітей бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Альбом, фарби, пензлі, стаканчики для води, малюнки метеликів.

                                           Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Підготовка робочих місць.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадок.

Барвиста, яскрава, стоїть у лузі, як пава. (Квітка)

Він яскраві крильця має,

Сам на квіточки сідає,

Прудко й весело літає,

Його кожен добре знає. ( Метелик)

2. Бесіда.

- Чому метелики так люблять квіти?

- Чи схожі вони на квітку?

- Що спільне у метелика і квітки?

- Так, яскраво забарвлені крильця метелика схожі на пелюстки. Якщо серединку квіточки витягнути, то вийде тіло (голова, грудка, черевце) метелика. У квітки пелюстки закриваються ввечері і розкриваються вранці, так як і метелик махає крильцями. А які ніжні крильця та пелюстки, ніби зіткані з тоненького клубка павутинок!

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Уявимо, що метелик сів на квітку. Чи можна сказати, що ми побачили Квіткометелика?

- Такі чарівні істоти бувають лише в казках. І сьогодні ми спробуємо його намалювати.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розгляд малюнків метеликів.

(Звертаю увагу дітей на яскравість забарвлення і форму крил, симетричність тіла.)

2. Розповідь «Цікаве з  життя метеликів»

1) Цей метелик пурхає над лісовими галявинами, літає на пустирях, сідає на яскраво освітлений стовбур берези і ласує солодким соком дерева. Це «адмірал». Звідки ж взялася ця морська назва? В давнину моряки в чині адмірала носили через плече червону стрічку. В цього метелика на передніх крильцях червона смужка і на задніх крильцях теж, ніби лампаси. За таку форму і прикріпилась назва «адмірал».

2) Там, де  росте заяча капуста, часто зустрінеш великого білого метелика з чорними цяточками на передніх крильцях і двома червоними кружечками на задніх . Це «аполлон» , і літає він дуже швидко, тому спіймати його нелегко. А ще в нього є один спосіб рятуватися від ворогів: лякати їх. Поранений чи просто збитий на землю «аполлон» раптом починає шипіти. Шиплячий метелик»! такий хоч кого налякає. Звичайно , шипить він не по-справжньому, а шкребе лапками по нижній стороні крил і видає такий звук.

3) Навіть, якщо ви ні разу не були у лісі, ви бачили цього метелика. У нього крила червоно-цегляного кольору з чорними цяточками і білою плямою. Обрамлені крильця чорною і синьою смужкою. Називається цей метелик «кропивницею», бо гусінь його живе на кропиві. Зимує  в глибоких тріщинах кори, в стовбурах дерев, де мороз не добереться. А коли пригріє сонечко навесні, лялечка перетворюється у метелика і вилітає. І всі їй раді, бо на своїх крилах «кропивниця» несе весну!

V. Розгляд зразка на дошці.

- Якої форми серединка? (Круг)

- Скільки крилець у Квіткометелика?

- Якої форми передні крила? (Овал)

- Чи однакові між собою передні та задні крильця? ( Звернути увагу на місце з'єднання передніх та задніх крил).

- Якими кольорами розфарбуємо метелика, серединку квітки?

VІ. Практична робота.

  На дошці прикріплений листок паперу. Вчитель малює круг, а учні зразу за вчителем малюють фарбами в своїх альбомах.

- Ось ви й малювали серединку – кружечок. Але ми ще не можемо малювати крильця, бо фарби змішаються. Тому нам треба почекати, доки підсохне круг. Послухайте казку про Квітку-Маргаритку.

   У зеленому лузі серед чарівної української природи в шовковій траві росла не менш чарівна Квітка-Маргаритка. Кришталева вранішня роса обмивала її  ніжні пелюстки. Вітерець-пустунець колихав її гнучке стебло-тіло, і тоді квітка вільно розпускала свої руки-листочки назустріч променям сонця. Все було б чудово і далі, якби не побачив цю Квітку Метелик.

    Пролітав він якось через луг, пурхав з однієї квітки на іншу, і коли побачив Квітку-Маргаритку, зрозумів, що кращої не зустрічав. Закохався він з першого погляду. Став постійно літати на цей луг, кружляв годинами над Маргариткою, доки й вона не помітила цього красеня-Метелика . їй сподобались його стрункі ніжки, барвисті крильця, лагідний голос.

     І став Метелик просити Квітку, щоб вона полетіла з ним до моря. Хотів він їй показати таку природу, яку вона на цьому лузі й бачити не могла. Але сама Квітка не в силах відірватися від землі. Стала вона просити вітра , щоб подів так сильно, і вона відірвала свої ніжки-корінці від землі. Знав вітер, що рослина без землі зав'яне і помре, попереджав про це квітку. Але вона все просила і просила. Бажання полетіти з метеликом в далекі краї було сильніше за те, що могло трапитися з нею.

   Подув сильний вітер, вирвав красуню з землі. Метелик підхопив її на свої крила, і вони вдвох полетіли. Але чим далі вони віддалялися, тим сумнішою ставала Квітка. Хоч навколо було багато свіжого повітря, вона стала задихатися. Хоч краплини дощу обмивали її тіло, вона вмирала від спраги. Метелик пропонував їй підживитися солодким нектаром, але Квітка звикла їсти те, що їй давала матінка-земля. З кожною годиною вона чахла все більше і більше. І не про далеке море думала вона тепер, а про рідну землю, від якої відірвалася, яку покинула.

   Зав'яла красуня в чужій землі. Не здійснилася її мрія, не збулося бажання метелика. І зрозумів він, що це тільки комахи можуть літати де завгодно, а рослини повинні жити з землею-матінкою.

    - Я бачу, що середина Квіткометелика висохла, і тепер можна малювати крильця.  Пам'ятайте  якої форми і величини передні та задні крильця.

Учні малюють.

VІІ. Пауза для відпочинку. Завдання на спостережливість.

- Відкладемо в сторону малюнки, щоб підсохли крильця і подивимось на 2 метелика, зображені на дошці. Давайте знайдемо 10 відмінностей!

VІІІ. Практична робота.

   Учні розфарбовують серединку квітки та крильця метелика, малюючи кружечки іншою фарбою.

ІХ. Підсумок уроку.

- Дивлячись на ваші малюнки, здається, що знаходишся на чарівній галявині серед барвистих квітів і яскравих метеликів.

- Послухайте вірш Наталі Забіли «Метелик».

           Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Сів метелик на травичку,

Може думав – не помічу?

Блиснуть крилечка ясні –

Зразу видно в далині.

Сів метелик на листочок –

Може там сховатись хоче?

Блиснуть крилечка рябі –

Не сховатися тобі!

Полетів він на лужок,

Заховався  між квіток.

Я іду, іду, іду –

Метелика не знайду!

- Діти, яких правил треба дотримуватись, відпочиваючи у лузі?

  Так, не можна рвати польові квіти, не треба ловити метеликів, бо це все жива природа, і її треба берегти та примножувати.                                                                                                          

Х. Виставка дитячих малюнків.

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2018
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку