3 клас
Тема: Зима у творчості митців
Мета: активізувати знання дітей про зиму; формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторити поняття холодні і теплі кольори; розвивати у дітей зорову пам’ять, образне мислення, уяву; виховувати естетичний смак і почуття прекрасного.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: словесні (бесіда, пояснення, коментар,); практичні (метод вправ , самостійна робота, педагогічний малюнок, інструктаж); наочні (художнє ілюстрування словесних понять, демонстрація художніх творів, спостереження, обстеження).
Інтерактивні методи і прийоми: рефлексія, робота з інтерактивний дошкою, гра «Продовж речення».
Здоров’язбережувальні технології: фізкультхвилинка.
Міжпредметна інтеграція: музичне мистецтво, природознавство, літературне читання.
Обладнання для вчителя: ілюстрації по темі «Зима», репродукції картин художників на тему «Зима», презентація на тему «Зима у творчості митців», аудіозапис А.Вівальді Пори року «Зима».
Обладнання для дітей: папір, фарби, зразки, пензлики, посуд для води.
Джерела:
Хід уроку
І. Організаційна частина (Створення ситуації успіху)
1. Привітання
Всі сідаймо тихо, діти
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати, А старанно працювати
ІІ. Актуалізація знань учнів та повідомлення теми та мети уроку.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я … (зима)
Зима – добра чарівниця. Вона розмальовує візерунками вікна, вкриває землю пухким білим килимом снігу. З її приходом навколо все стає таким красивим, ніжним, неначе білі скатертинки опустилися на землю. Саме зима надихає нас на створення чудової зимової композиції.
Сьогодні ми спостерігатимемо за змінами в природі за роботами художників. А також навчимося створювати свій зимовий пейзаж з допомогою холодних кольорів.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Найчастіше митці на картинах, у скульптурах зображають людей, тварин, природу, світ речей, різні події. За змістом зображуваного розрізняють жанри мистецтва.
Ви вже знаєте, що художній твір, сюжетом якого є зображення людини, — це портрет, природи — пейзаж, тварин — анімалістичний, предметів — натюрморт, зображення моря — марина. Проте є ще побутовий — це зображення сцен повсякденного життя, батальний — мотиви бойових дій.
Пейзаж — один із найпопулярніших жанрів в образо творчому мистецтві. Він виник у Китаї. Зараз існує понад сорок основних видів та різновидів пейзажу: міський, сільський, гірський, морський (марина), промисловий, садово-парковий, а також пейзаж степу, лісу, архітектурних споруд тощо.
Бесіда:
ІV. Поетапне виконання роботи
А) лінія горизонту (Зверху – небо, знизу – земля);
Б) розміщення предметів на аркуші (Поблизу нас – намалюємо більшими, ті, що подалі, меншими).
Щоб передати простір, використовують прийом загороджування. Для правильної побудови композиції вирішальне значення має вибір лінії горизонту.
2. Демонстрація виконання роботи вчителем.
3. Поміркуйте, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговичка, місто, своє подвір’я.
V. Підсумок уроку.
1. Виставка та аналіз дитячих робіт.
-Про яку пору року йшла розмова на сьогоднішньому уроку?
-Як називається малюнок, який ви виконували?
-Як утворити «зимові» відтінки кольорів: ніжно-блакотний, рожевий, сірий.
3. Наш урок пройшов немарно.
Повідомлю у кінці:
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці!