Дата Урок Обр. мис-во 3 кл.
Тема. Фігура людини в русі. «Зимові ігри»
Мета. продовжувати ознайомлювати із пропорціями людської фігури; надавати початкові відомості про правила малювання людської фігури, що рухається; закріплювати знання про основи композиції; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати акуратність, увагу.
Оснащення. Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду; схеми послідовності малювання фігури людини в русі, схема пропорцій та побудови людського тіла.
Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Вид художньої діяльності. Зображення на площині.
Хід уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
- Що таке композиція?
- Для чого художникові потрібно знати закони композиції?
- Які види композиції ви знаєте?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
- Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається та зростає, змінюються. Ці зміни виразно простежуються в людській фігурі.
Пропорції дитини дуже відрізняються від пропорцій дорослої людини.
У дорослої людини розмір голови складає 1\7 частину всього її зросту, а в дитини 4—5 років — 1\4 або 1\5 частину.
Існують певні співвідношення частин тіла: кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, знаходяться трохи нижче за середину стегна. Cтегно дещо довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече.
Коли людина рухається, положення окремих чаcтин її тіла змінюється за певними правилами. Так, фігура, яку ми зображуємо, завжди має бути врівноваженою, інакше глядачам здаватиметься, що вона падає.
Художники зазвичай починають малювати людську постать зі схеми, що відображає розташування кісток у скелеті. А потім «нарощують» м’язи, додаючи одяг.
(Пропоную учням розглянути таблицю порційної будови людської фігури, звертаю увагу на співвідношення окремих частин тіла.)
V.Закріплення вивченого матеріалу
Організація сприйняття творів мистецтва
Розповідь учителя з елементами бесіди
- Розгляньте уважно картини, що створені художниками, та спробуйте розповісти, який задум, на вашу думку, митці хотіли донести до нас, глядачів.
- Кого художники зобразили на своїх картинах?
- Де розташовані основні та другорядні зображення, як вони пов’язані одне
з одним?
- Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?
2.Творче завдання
- Чи любите ви зиму? Чи любите грати в сніжки, кататися на ковзанах і санчатах, бігати на лижах, ліпити снігову бабу, будувати фортецю? Зима дарує людям безліч забав та розваг.
Намалюйте зимові розваги.
Схема послідовності малювання фігури людини, яка рухається
3.Пояснення до творчого завдання
Спочатку придумайте й намалюйте пейзаж, снігову гірку, ковзанку, куточок засніженого парку. Фігури, розташовані ближче до нас, зробіть більшого розміру, ніж віддалені. Коли ви малюєте людину в русі, пам’ятайте, що руки та ноги ми можемо зігнути тільки в тих місцях, де кістки з’єднуються між собою за допомогою суглобів.
(Схеми послідовності малювання постаті людини повинні бути розташовані на видноті під час усього процесу малювання.) .
4. Фізкультхвилинка.
5.Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні виконують творчу роботу. Надаю індивідуальну допомогу.
VІ.Підсумок уроку.
1.Перегляд та оцінювання дитячих робіт.
2.Демонстрування найкращих композицій.
3.Прибирання робочих місць.