11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Розробка уроку для 3 класу " Ілюстрація до казки (на основі петриківського розпису)"

Про матеріал
Розробка уроку для 3 класу на тему: Ілюстрація до казки (на основі петриківського розпису)
Перегляд файлу

 

Тема: Ілюстрація до казки «Колосок» .(на основі петриківського розпису)

Мета:

  •         продовжувати ознайомлювати учнів з петриківським розписом, сприяти поглибленню знань про петриківський розпис;
  •         вчити будувати декоративну композицію, удосконалювати навички володіння різними елементами декоративного розпису, фарбами;
  •         формувати естетичний смак, розвивати спостережливість, охайність в роботі, фантазію, творчу уяву, образне мислення, вміння створювати композицію з елементів петриківського розпису;
  •         виховувати шанобливе ставлення до народних традицій, творів мистецтва, охайність, почуття прекрасного.

Тип заняття: закріплення набутих знань, застосування вмінь та навичок володіння розписом.

Техніка виконання: петриківський розпис.

Матеріали та інструменти: аркуш паперу, фарби, олівець, пензлі білячі, колонок, з котячої шерсті, баночка з водою, палітра, піпетка, соска, рогозина.

Обладнання: навчальні таблиці «Елементи петриківського розпису», репродукції творів майстрів декоративно-прикладного мистецтва, на яких зображенні тварини, зразки дитячих робіт, картка з послідовністю виконання роботи.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

(Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці, готовність робочих місць до  уроку.)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Стіни в квітах, пічка квітне,

Де цвітіння це привітне?

Знають це старі й малі,

В Петриківці, у селі.

Там бабусі так малюють,

Що художників дивують.

Став відомим на весь світ,

Той квітковий дивоцвіт.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати петриківський розпис і створимо декоративну ілюстрацію до казки « Колосок».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас  незвичайний урок.

У світ Петриківки ми зробимо крок.

Це – творчості час, фантазії час.

Цікаві роботи чекають на нас.

Вчитель: Давайте пригадаємо, які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (Живопис, графіка, архітектура, скульптура, декоративно-ужиткове мистецтво).

А які ви знаєте види декоративно-ужиткового мистецтва? (вишивка, бісероплетіння, гутництво, лозоплетіння, декоративний розпис, гончарство, писанкарство, ткацтво, килимарство, витинанка тощо).

Які елементи петриківського розпису ви знаєте? (зернятка, криве зернятко, перехідний мазок, горішок, колосок, початок квітки «пуп’янок», травичка тощо).

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Петриківський розпис бере свій початок у мальовничому селі Петриківка, що розташоване на берегах річки Чаплинка, Дніпропетровської області, звідки і походить його назва. Роботи видатних майстрів петриківки зачаровують своєю яскравістю кольорів, віртуозністю майстрів. В основу петриківського розпису покладено образне сприйняття рідної природи, любов до української землі. Тільки в петриківському розписі елементами живопису є рослини.

Не дивлячись на те, що всі майстри мешканці села Петриківка, кожний з них додав у розпис щось своє, особливе та неповторне. Всі технічні прийоми у них були однакові, а ось форми квітів, листя та композиція малюнків завжди індивідуальні і неповторні. Петриківським розписом розписували не тільки хати, печі, а й речі домашнього вжитку (скрині, тарелі, ложки, глечики, іграшки тощо) та робили мальовки. (Мальовкою називають розпис намальований на невеличкому форматі паперу).

Повторення правил техніки безпеки.

При користуванні фарбами потрібно бути обережними, щоб не забруднитися.

Обережно користуватися водою, щоб її не розлити.

V. Практична частина. ( Пояснення роботи)

Простим олівцем намічаємо (основні композиційні лінії) головних героїв та основні елементи розпису (квіти, калина, листя). Спочатку на аркуші  намічаємо лінію горизонту, потім півника (згадуємо його будову: овал – тулуб та шия, коло – голова, витягнутий овал або трикутник – крило, хвіст ), та мишенят (овал – тулуб, коло – голова, витягнуте коло – вуха та не забуваємо про хвіст). Доповнюємо великі елементи  малими для врівноваження композиції. (Наприклад, вдалині малюємо млин або хатинку та дерева, а  на передньому плані кущі, квіти, колоски тощо).

VІ. Практична робота вихованців.

Під час практичної роботи учнів, вчитель стежить за виконанням завдання, якщо потрібно здійснює індивідуальний підхід, надає допомогу.

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

(Обговорення з учнями виконання роботи, аналіз роботи). Ми з вами більш детально ознайомилися з народним декоративним розписом. Створили декоративні композиції до казки “Колосок”, удосконалили ваші знання про будову тварин та  петриківський розпис і навички його  у виконанні.

Використані джерела:

  1. Антонович Є. Захарчук-Чугай Р.В., Станкевич М.Є. Декоративно-прикладне мистецтво. – Львів, 1992.
  2. Донченко О.С. народні майстри - Київ: Радянська школа, 1982 – 129с.
  3. Лисенко Л. Роль народного мистецтва у формуванні особистості сучасної людини . Образотворче мистецтво. – 1983. №3 – с.12.

 

 

 

docx
Додано
30 березня
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку