ТЕМА. Виражальні можливості форми. «Хто ховається у пластиліні». Ліплення грибочків.
Мета: розкрити поняття «ліплення», «об ємне зображення», надавати початкові навички роботи з пластиліном, формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти характерні риси об ємної форми; удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уміння передавати пропорційні особливості будови різних грибів :
розвивати дрібну моторику рук;
виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу,екологічну культуру, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, стеки, клейонки,серветки, презентація до уроку.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Ось дзвінок сигнал нам дав
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо!
II. Звернення до першокласників пана Олівця та Фарби. (відеоролик)
III.Оголошення теми і завдань уроку.
IV.Актуалізація опорних знань
В теплий дощик народився парасолькою накрився.
Може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав.
-Отже сьогодні ми спробуємо зліпити з пластиліну грибочки. А гриби це природа чи не природа?
До якої природи відносяться гриби? Доведіть свою думку.
- А чи доводилось вам збирати гриби?
Діти, які правила збирання грибів ви знаєте?
1.Збирати тільки добре відомі гриби.
2. Зрізати ножем, а не виривати з коренем.
3.Не знищувати неїстівні гриби.
4.Не збирати гриби побіля шосейних доріг, бо вони вбирають в себе шкідливі речовини.
5.Не споживати в їжу маленьким дітям, хворим, стареньким людям, так як вони важко перетравлюються.
2. Гра « Збери кошик»
- То ж пограємо в гру « Збери грибки в кошик»
– Придивимось, як виглядають гриби. З чого складається грибок? ( ніжки і шапки)
3.Організація робочого місця. Повторення правил ТБ.
- Перш ніж розпочати роботу, повторимо правила роботи з пластиліном та правила техніки безпеки.
1. Стіл слід накрити клейонкою ,оскільки пластилін може забруднити його та інші речі.
2. Роботу слід виконувати на дощечці для ліплення.
3. Розрізати пластилін стекою.
4. Користуватись стеками обережно, щоб не поранити себе чи інших.
5. Не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, зошита,бо залишаться жирні плями.
6. Цінувати кожну хвилину робочого часу.
7. Економно витрачати матеріал.
8. Після виконання роботи руки витерти серветкою, а потім вимити з милом.
4.Фізкультхвилинка
- Бачу трішки ви стомились. Час прийшов для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку.
- Сплять маленькі совенята, раз – відкрили оченята, подивились вліво, вправо, вгору і додолу. А тепер іще навколо. Оченята блим - блим, відпочити треба їм. Совенята будуть спати, а ми будем танцювати. ( Ми грибочки лісові)
- Відпочинок закінчили і за парти тихо сіли.
6.Практична робота учнів.(відеоролик)
-Настав час для виконання практичної роботи. І допоможуть нам в цьому пан олівець та пані фарба.
Слухаючи пояснення, ви можете починати разом працювати.
V. Підсумок уроку
- Сьогодні ми з вами побували в ролі скульпторів, наче справжні митці помітили як відрізняються один від одного різні грибочки. З грибочків ми влаштуємо лісову галявину прямо у класі.
7. Виставка робіт учнів.
Гра « Мікрофон»