Урок образотворчого мистецтва "Хто ховається у пластиліні"

Про матеріал
ТЕМА. Виражальні можливості форми. «Хто ховається у пластиліні». Ліплення грибочків. Мета: розкрити поняття «ліплення», «об ємне зображення», надавати початкові навички роботи з пластиліном, формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти характерні риси об ємної форми; удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уміння передавати пропорційні особливості будови різних грибів : розвивати дрібну моторику рук; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу,екологічну культуру, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Виражальні можливості форми. «Хто ховається у пластиліні». Ліплення грибочків.

Мета: розкрити поняття «ліплення», «об ємне зображення», надавати початкові навички роботи з пластиліном, формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти характерні риси об ємної форми; удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уміння передавати пропорційні особливості будови різних грибів :

розвивати дрібну моторику рук;

виховувати  естетичне сприйняття учнями навколишнього світу,екологічну культуру,  бережливе ставлення до природи.

Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, стеки,  клейонки,серветки, презентація до уроку.

                                             Хід уроку

I.Організаційний момент

                      

Ось дзвінок сигнал нам дав

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

  • Привітайтесь до гостей.
  • Ми приготувались до уроку образотворчого мистецтва. Сьогоднішній урок , діти, незвичайний . До нас ще прийшли гості. Ви хочете дізнатись хто це? Тож слухайте.

II. Звернення до першокласників пана Олівця та Фарби. (відеоролик)

                          

III.Оголошення теми і завдань уроку.

  • Олівець і фарба сьогодні на уроці будуть нам допомагати та спостерігати за роботою нашого класу.

IV.Актуалізація опорних знань

  • Так з яким матеріалом ми сьогодні працюватимемо?( пластиліном)

                  

  • Пластилін – це вязкий матеріал, якому легко можна надати бажану форму.
  • А які предмети ми будемо ліпити ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
  1. Робота над загадкою

В теплий дощик народився парасолькою накрився.

Може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав.

            

-Отже сьогодні ми спробуємо зліпити з пластиліну грибочки. А гриби це природа чи не природа?

До якої природи відносяться гриби? Доведіть свою думку.

  • Пан олівець і пані фарба хочуть вам дещо розповісти про гриби.

                       

  • Який із відомих  вам грибів є отруйним? Його брати до корзини не можна, але і топтати теж не слід. Красеня мухомора завжди видно. Якщо люди його не їдять, бо він отруйний, то для лісових жителів (оленів, козуль, лосів) мухомор – домашня аптечка. Якщо захворіють, обов язково у лісі мухомор знайдуть і з їдять. Та й ліс без яскраво-червоних шапинок мухомора не такий гарний.
  • Грибами також живляться білочки, дикі кабани деякі птахи.

                         

 

- А чи доводилось вам збирати гриби?

 

Діти, які правила збирання грибів  ви знаєте?

1.Збирати тільки добре відомі гриби.

2. Зрізати ножем, а не виривати з коренем.

3.Не знищувати неїстівні гриби.

4.Не збирати гриби побіля шосейних доріг, бо вони вбирають в себе шкідливі речовини.

5.Не споживати в їжу маленьким дітям, хворим, стареньким людям, так як вони важко перетравлюються.

2. Гра « Збери кошик»

- То ж пограємо в гру « Збери грибки в кошик»

 

 

 

                                       

                              

 

  1. Демонстрація та аналіз зразка.

                             

– Придивимось, як виглядають гриби. З чого складається грибок? ( ніжки і шапки)

  • В одного гриба ніжка товста, міцна, а в іншого – тонша. Шапочки також різного кольору. Тому ліпитимемо з кольорового пластиліну.
  • А як називаються фігурки, які ми ліпимо? ( скульптури, обємні картини).

                                    

  • А  художників, які їх ліплять? (Скульптори).
  • Вони втілюють свої думки в мармурі, дереві, металі, граніті. А пластилін  - це матеріал для створення початкового варіанту майбутньої скульптури.
  • Отже ми сьогодні будемо в ролі скульпторів.

3.Організація робочого місця. Повторення правил ТБ.

                                   

- Перш ніж розпочати роботу, повторимо правила роботи з пластиліном та правила техніки безпеки.

1. Стіл слід накрити клейонкою ,оскільки пластилін може забруднити його та інші речі.

2. Роботу слід виконувати на дощечці для ліплення.

3. Розрізати пластилін стекою.

4. Користуватись стеками обережно, щоб не поранити себе чи інших.

5. Не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, зошита,бо залишаться жирні плями.

6. Цінувати кожну хвилину робочого часу.

7. Економно витрачати матеріал.

8. Після виконання роботи руки витерти серветкою, а потім вимити з милом.

4.Фізкультхвилинка

                               

- Бачу трішки ви стомились. Час прийшов для відпочинку, розпочнем  фізкультхвилинку.

- Сплять маленькі совенята, раз – відкрили оченята, подивились вліво, вправо, вгору і додолу. А тепер іще навколо. Оченята блим - блим, відпочити треба їм. Совенята будуть спати, а ми будем танцювати. ( Ми грибочки лісові)

- Відпочинок закінчили і за парти тихо сіли.

6.Практична робота учнів.(відеоролик)

-Настав час для виконання практичної роботи. І допоможуть нам в цьому пан олівець та  пані фарба.

Слухаючи пояснення, ви можете починати разом працювати.

                                   

V. Підсумок уроку

- Сьогодні ми з вами побували в ролі скульпторів, наче справжні митці помітили як відрізняються один від одного різні грибочки. З грибочків ми влаштуємо лісову галявину прямо у класі.

7. Виставка робіт учнів.

Гра « Мікрофон»

  • Зараз ми з вами пограємо в гру «Мікрофон». Я буду брати у вас інтерв ю.

 

  • Чи сподобався вам урок і чому?
  • Що цікаве ви дізналися на уроці?
  • Що навчились на сьогоднішньому уроці?
  • Як називаються фігурки, які ми ліпили?
  • Як називають художників, що їх ліплять?

 

                      

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку