Урок образотворчого мистецтва "Зимова ніч"

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу. Тема: «Способи передавання глибини простору за принципом «ближче – нижче», «ближче – більше», «далі – вище», «далі – менше». Практичне художньо-творче завдання «Зимова ніч».
Перегляд файлу

Тема: «Способи передавання глибини простору за принципом «ближче – нижче», «ближче – більше», «далі – вище», «далі – менше». Практичне художньо-творче завдання «Зимова ніч».

Мета: навчальна: пояснити учням поняття «центр композиції»; ознайомити з поняттям  «пейзаж»; закріпити розуміння поняття «лінія зламу» « земля — небо», «лінія горизонту», ускладнення палітри; відпрацьовувати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні;
розвивальна: активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння та навички; розвивати дрібну моторику руки та просторові уявлення.
виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості, бачити красу зимової ночі.

Оснащення:
візуальний ряд: схеми («Положення об’єкта на площині аркуша»); навчальні плакати; фотороботи; репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду;
музичний ряд: П. Чайковський «Пори року. Грудень», Ф. Шопен «Ноктюрн»;
обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі ; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: урок засвоєння навичок і умінь

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда
Яку лінію художники називають «лінією горизонту»?
Як нам знайти її на вулиці?
Які кольори художники називають основними, а які — похідними?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда
Заплющте очі й уявіть, що до нас у клас увійшла Зима. Спочатку ми відчуємо запахи. Чим вона пахне? (Мандаринами, ялинкою, снігом.)
Які звуки супроводжують кроки Зими? (Рипить сніг під ногами, стукають одна об одну змерзлі гілки дерев, завиває хуртовина.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Організація сприйняття творів мистецтва
Учитель. Розгляньте репродукцію картини І. І. Шишкіна «На півночі дикій».

Як ви гадаєте, який період зими зобразив художник?
Чи можна сказати, в якому місяці написана ця картина? Чому ви так вважаєте?
Які фарби використав Шишкін? Яких фарб більше?
Який настрій викликає ця картина?
Про що розповів художник у своїй  картині?

Учитель. Картина І. І. Шишкіна «На півночі дикій» створена за однойменним віршем М. Ю. Лермонтова. Поет тужить за недосяжною коханою; до любові героя причетний увесь світ, уся природа. Самотність…
На скелі, серед снігу і темряви, самотньо стоїть могутня сосна. Наперекір лютим морозам, вітрам і снігам, вона росте там, де ніщо рости не може. Здається, немає такої сили, що змогла б її здолати.
З гідністю височіє над прірвою могутнє, горде дерево, і важкий, блискучий сніг, схожий на пишну ризу священика, пригинає нижні гілки майже до землі.
Здається, що сосна дивиться на Місяць. Він висвітлює похмуру ущелину, темно-грозові безкраї далі, хмари, висріблює сніг на сосні і навколо.
Сніг не чисто білий. Художник майстерно показує безліч відтінків снігу. А на верхівці сосни сніг схожий із хмарами, і вони ніби розмовляють між собою. Замерзла тиша. Здається, темрява важче світла, вона густішає і осідає в прірві. Лише самотня сосна-«мрійниця» марить про інший, світлий і радісний світ.
У картині уся наша увага спрямована на самотнє дерево. Ми сприймаємо його як живу істоту, співчуваємо йому, сумуємо разом із ним.
Отже, ми з’ясували, що у картині все залежить від основної думки, ідеї. Цілісність композиції залежить від підпорядкованості другорядного головному, поєднання всього зображення в єдиному композиційному задумі. Кожна деталь повинна щось додавати для розвитку задуму. Другорядне, малозначуще в композиції не повинне впадати в око, має бути виділений основний об’єкт.

Фізкультхвилинка

Ми - берізки і кленці.

В нас тоненькі стовбурці  (встати)

Ми в стрункі стаєм рядки,

Виправляєм гілочки  (руки вперед, в сторони)

Ледь зіп'ялись з корінців, (потягування)

Дістаємо промінців.

Ми стискаєм їх вогонь (вправи для кистей рук)

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці (нахили тулуба)

Вліво-вправо стовбурці.

Ще й верхівки кожен ряд (вправи для шиї)

Нахиля вперед-назад.

 

Раз, два – дерева  (встати)

Три, чотири - вийшли звірі,

(ходьба на місці)

Пять, шість - пада лист  (нагнутися)

Сім, вісім - птахи в лісі 

(помахи руками, як крилами)

Дев'ять, десять - це сунички

 (підняти руки і голови догори)

Підняли червоні личка.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання
Пояснення до творчого завдання

Учитель. Намалюйте власну розповідь про зимову ніч. (Малювання супроводжується прослуховуванням музики)

Правила роботи і техніка безпеки
Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині.
Головне зображення на малюнку не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні).
Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.
Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.
Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.
Обережно поводимося з водою і фарбами.

Індивідуальна робота за творчим завданням
Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням. За необхідності вчитель надає допомогу.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Відбувається обговорення учнівських робіт.

 

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку