Урок обрзотворчого мистецтва "Зимовий пейзаж" (монотипія)

Про матеріал
Розробка уроку образотворчого мистецтва для 3 класу "Зимовий пейзаж" (малювання в техніці монотипія
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва  в 3 класі

Тема: «Зимовий пейзаж» Монотипія

 

Мета: Розвивати вміння спостерігати природу, відкривати в ній красиве і відбивати його в своїх композиціях, удосконалювати зорову пам'ять, розвивати образне мислення;

прищеплювати любов до природи, естетичне сприйняття навколишнього світу.

 

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, вранці я зустріла листоношу, який віддав мені лист. Дозвольте я його зачитаю.

Діти, лист прийшов до нас

В ліс потрібно вирушати,

Бо матінка зима допомоги в нас проха.

Нам потрібно поспішити

І сніжинок розбудити.

Закружляють хай вони

Навколо матінки зими.

- Допоможемо зимі? Розбудимо сніжинки? Тож швиденько до лісу, а доріжку снігову прикрасимо власними загадками про зиму. (діти загадують загадки)

- А я вам теж хочу загадати загадку.

Чудо – сани прилетіли

Скакуни в них білі-білі,

В тих санях сидить цариця

Білокоса, білолиця,

Рукавом вона махає,

Все у срібло одягає.

Хто ця цариця?

- Правильно, діти, це зима. Тож вирушаймо в зимову казку. Закрийте очі і уявіть, що ми опинилися в зимовому лісі.

(Звучить муузика П.Чайковського і на її фоні  учні розповідають вірш)

Летить сніжок легесенький, кружляє,

Безшумно осідає він на все.

І килими гладенькі простеляє,

Та стільки щастя й радості несе!

 

Бо ж поле стало чисте та цнотливе,

На ліс пухнасту шаль вдягла зима.

У цілім світі раптом побіліло –

Ні сірого, ні чорного нема.

 

Зійшли хмарки, і небо засиніло,

А сонце ген з-за обрію пливе.

І всюди заіскрилось, засвітило,

Напевно, диво-казка тут живе.

 

ІІІ. Робота над темою урока

1. Вступна бесіда

- Диво-казка живе скрізь тихим зимовим днем.

(з’являється Зима)  - Хто це до мене завітав?

- Ми отримали твого листа і прийшли тобі на допомогу. Діти заспівають, розкажуть вірші. Сніжинки почують нас і прокинуться. (Зима йде)

- Все навколо блищить, переливається. Мороз скував береги і засклив ставок суцільною дзеркальною шибкою. Зачарований ліс дрімає в білосніжному інеї, таємничі кучугури вкрили поля.

- А скільки поетів оспівали зимову красу у своїх віршах! Зараз ви почуєте пісню на вірші видатного російського поета Сергія Єсеніна “Белая береза”

Белая береза

Под моим окном

Принакрылась снегом

Точно серебром.

На пушистых ветках

Снежною каймой

Распустились кисти

Белой бахромой.

И стоит береза

В сонной тишине.

И горят снежинки

В золотом огне.

- Поети та письменники передають красу зимової природи словом.

Послухайте, яку чудову мелодію про цю чарівну пору року створив Петро Ілліч Чайковський.

(діти слухають грамзапис п’єси П.Чайковського “Зима”)

- Які картини природи ви уявили, слухаючи цю мелодію? Які почуття вона викликала у вас?       (відповіді дітей)

- Діти, за допомогою чого може передати красу зими художник? (художник передає красу зими фарбами на полотні) Як називається картина, на якій зображується зима?

- Діти, придивіться уважно до зимових пейзажів. Як ви вважаєте, якого кольору зима?    ( учень читає вірш )

Білі черевики у зими,

Біла – біла в неї кожушина,

Білі сани, білогриві коні,

Білі – білі рукавички пухові.

- Чи можна назвати цю пору року безбарвною? Давайте влаштуємо змагання, хто більше знайде кольорів і відтінків у зимовій природі.

( білий, сірий, сріблястий, блакитний, фіолетовий, рожевий, жовтуватий, зелений, бузковий )

- Коли сніг буває рожевого відтінку, блакитного, фіолетового, жовтуватого? Відгадайте загадки.

Він ще недавно голубів,

Застиг у сонній мрії.

Ось небокрай почервонів –

І він вже рожевіє. ( сніг вранці )

Ліг на землю вранці

Ковдрою пухнастою,

Виграє на сонці

Ниткою сріблястою  (сніг вдень )

Як тільки сутінь настає,

Ліхтарики мигають,

Він фіолетовим стає

І таємничо сяє.  ( сніг ввечері )

Спочатку він міцний і білий,

Та коли сонце припікає,

Він враз слабкішає, жовтіє,

Чорніє, тане і тікає.  (сніг у відлигу)

 

- Які яскраві кольори можна зустріти серед зимової білини? Де? Знайдіть їх на картинах. (зелень ялин, ягоди горобини, калини, пір’ячко птахів)

 

 

Фізкультхвилинка

Ми берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці.  (встати)

Ми в стрункі стаєм рядки, випрямляєм гілочки. ( руки перед собою)

Ледь зіп’явшись з корінців, дістаємо промінці. ( руки вгору)

Ми стискаєм їх вогонь в зелені своїх долонь. (стискання кулаків)

Хилять свіжі вітерці вліво-вправо стовбурці. ( нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд нахиля вперед – назад  (вправи для шиї)

 

2. Перегляд репродукцій картин.

І.І. Шишкін   “ На півночі дикій ”

М.П. Глущенко  “ Зимовий день ”

 

У полотні “На півночі дикій…” відтворено глибоко поетичний образ зимової північної ночі. Пейзаж сповнений ліричного почуття, світлого, трохи сумного роздуму. Це враження досягається гармонією загальної колористичної гами, тонкою передачею співвідношення сили кольору. І.І.Шишкін майстерно передає гру освітлення і кольору, красу місячного сяйва, холодні сріблясто-зелені відтінки снігу. Тиша і заціпеніння охопили природу, яка ніби завмерла у величній задумі.

                                    “Сосна”

                                                     М.Ю. Лермонтов

На севере диком стоит одиноко

На голой вершине сосна

И дремлет, качаясь, и снегом сыпучим

Одета, как ризой она.

 

И снится ей все, что в пустыне далекой,

В том крае, где солнца восход,

Одна и грустна на утесе горючем

Прекрасная пальма растет.

 

- Що зобразив на картині художник? Що зображено на передньому плані? Які фарби використав художник?  Який настрій він хотів передати?

 

- Отже, зиму не можна вважати безбарвною. Вона поєднує в собі безліч кольорів. Нам лише потрібно вміти їх бачити.

 

3. Показ і пояснення прийомів роботи. Поетапне виконання композиції вчителем.

- Сьогодні ми познайомимось з чудовою художньою технікою, за допомогою якої можна  створити просторове тло малюнка, тобто заповнити і замалювати його. Техніка ця називається монотипією, а для її виконання необхідні такі інструменти: фарби, мило, скло або пластмасова пластинка, пензлик, вода і папір.

  •         Приготуйте скло або пластмасову пластинку
  •         Нанесіть на поверхню скла фарби необхідних тонів, змішуючи їх з милом
  •         Накладіть папір на пластинку або скло і притисніть. Монотипія готова.

 

- Дуже красиво передати на малюнку сніг можна за допомогою звичайної розчіски і пензлика з фарбою способом розбрискування.

 

- А тепер ви спробуйте намалювати зимовий пейзаж.

 

4. Самостійна робота учнів

( під час самостійної роботи дітей вмикаю грамзапис  П.Чайковського  “Пори року. Зима ”)

Фізкультхвилинка

Руки на парти, пальці в кулак,

Зробимо вправу ми, дітоньки, так:

Пальці стискаємо і розтискаємо,

Мов пластилін розминаємо.

Бедемо вправу з вами кінчати,

Буде тепер нам легше малювати.

 

5. Виставка учнівських робіт.

 

ІV. Підсумок уроку

 Зима дякує дітям, прощається з ними.

- Закінчилась наша зимова подорож. Чи цікавою вона вам видалась? Якого ж кольору зима?

 

doc
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку