Урок "Обслуговування на залізничному транспорті"

Про матеріал
Дана розробка буде цікавою у тому числі і для ПТО, особливо тих, хто готує за професією "Агент з організації туризму"
Перегляд файлу

 

Тема: Обслуговування  на залізничному транспорті

Мета: Охарактеризувати основні правила обслуговування туристів на залізничному транспорті; розвивати аналітичне мислення, професійні навички, пам'ять, мислення; виховувати повагу до професії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: ПК, плазмова панель, відеоролик, презентація.

Структура уроку:

1. Організаційний момент – 3 хв;

2. Актуалізація опорних знань – 5 хв;

3. Формування нових знань  – 25 хв;

4. Застосування знань, формування вмінь і навичок – 7 хв;

5. Підведення підсумків  – 3 хв;

6. Домашнє завдання  - 2 хв.

Хід уроку:

1. Організаційний момент: привітання з учнями.

2. Актуалізація опорних знань:

           а) повідомлення теми, мети, завдання уроку;

           б) перевірка умінь, знань, за матеріалами попередніх уроків (бліц-опитування):

  • Які є види транспортних послуг в туризмі?
  • Що таке «шляхи сполучення»?
  • У чому особливість повітряного транспорту?

3. Вивчення нового матеріалу:

         Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми, пропоную вам відгадати про що йде мова:

 

Полотно, а не доріжка,

кінь біжить — сороконіжка.

Картинки по запросу красивые поезда картинки

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

 І стає лиш на перонах

Залізні подружки тримаються за руки, одна з трубою їх тягне за собою.

Дві залізні змії на драбині лежать.

Поповзе по них третя

 – вони задрижать.

Не ящірка і не гадюка,

Оця штука, котра стука,

Є і хвіст, і голова,

А не скажеш, що жива.

 

       Основа залізничного пасажирського транспорту — здійснення міжнародних і внутрішніх перевезень між містами або регіонами, тобто надання послуг  з  перевезення.

          Залізничний транспорт характеризується високою регулярністю роботи незалежно від кліматичних умов і пір року. Він забезпечує велику перевізну здатність, володіє достатньо високими швидкостями для доставки пасажирів, значною маневрувальністю у  використанні рухомого складу, а також має порівняно низьку ціну за перевезення. Ставлення туристичної клієнтури до залізничного транспорту визначається такими характеристиками: надійність, безпека, зручність.

Картинки по запросу красивы железнодорожные вокзалы картинки      Для виконання пасажирських перевезень залізниця має у своєму розпорядженні технічні засоби, враховуючи рухомий склад, різноманітну техніку пасажирського господарства, пасажирські станції і вокзали. Більшість залізничних станцій має певні засоби, призначені для обслуговування туристів. Це зали очікування, камери схову, платформи для посадки і висадки пасажирів, багажні відділення. Є також спеціальні пасажирські станції з великими вокзалами.

      Вокзали — це пасажирські споруди, призначені для обслуговування. Залежно від призначення приміщення вокзалу поділяють на:

•  операційні: вестибюль, довідкове бюро, касова зала, приміщення для приймання і видавання багажу, пошта, телеграф;

•  культурно-побутового обслуговування пасажирів: залп очікування, ресторани, буфети, кімнати відпочинку, перукарні;

•  адміністративно-службові: кабінети начальника вокзалу, чергового.

      Працівник туристичного підприємства повинен знати види залізничних  сполучень, типи поїздів і вагонів

     На залізниці  розрізняють  декілька  видів сполучення: пряме, місцеве, приміське, міжнародне, змішане. Прямим сполученням називають поїздку пасажирів двома і більше дорогами, місцевим -  у межах однієї залізниці, але не в приміському сполученні. Приміське сполучення - це поїздка в межах приміських зон, але не більше 150 км. Міжнародне сполучення -  це поїздка пасажирів залізницею двох і більше держав, змішане -  з використанням декількох видів транспорту.

     Залежно від, швидкості руху бувають швидкісні та пасажирські поїзди.

Їх поділяють на:

Картинки по запросу европейские поезда картинки • дальні - курсують на відстані понад 700 км:

 •  місцеві – від  150 до 700 км;

 •  приміські   -   до 150 км;

   У Європі прийнята така класифікація поїздів:

•  TD –  міжконтинентальний експрес;

•   JС -   міжнародний експрес;

•   JCL  -  швидкісний суперекспрес;

•   ТЕЕ  -  фірмовий експрес;

•  ЄС  -  швидкісний експрес.

     За  договором залізничного перевезення, залізниця зобов'язується перевезти пасажира і його багаж до пункту призначення, надавши йому місце в поїзді згідно з купленим квитком, а пасажир - сплатити вартість проїзду за встановленим тарифом, у разі перевезення багажу понад встановлену норму   - його вартість.

    Якість обслуговування на залізничному транспорті залежить від виду поїзда (поштовий, пасажирський, швидкий, фірмовий) і класу розміщення (загальний, плацкартний, м'який, спальний вагони). У поїзді пасажирам надається цілий комплекс безкоштовних і платних послуг.

     За міжнародними правилами послуги спальних вагонів належать, до послуг засобів колективного розміщення, а  ВАГОНІВ-РЕСТОРАНІВ - до послуг харчування. У вагонах зі спальними місцями видаються постільні речі та комплект постільної білизни в упакованому вигляді (два простирадла, наволочка і рушник). Але якщо в набір включені додаткові предмети: другий рушник, туалетне мило та інше, - вартість послуги підвищується. Пасажир має право вимагати заміни неякісної постільної білизни без додаткової оплати. На шляху прямування пасажир може взяти за плату новий комплект постільної білизни замість використаного.

Картинки по запросу туристические поезда картинкиКартинки по запросу туристические поезда картинки       Провідники застеляють всі ліжка у вагонах СВ, а в купейних і плацкартних вагонах - лише інвалідам і людям похилого віку. Постільні приналежності забирають у пасажирів не раніше ніж за 30 хв до прибуття на станцію призначення. Пасажири самі прибирають своє ліжко, а провідник забирає її з купе від спального місця. У вагонах СВ білизну прибирає провідник.

Картинки по запросу туристические поезда картинки       Фірмові поїзди подаються під посадку із застеленими постілями на верхніх полицях купейних вагонів. У міжнародних поїздах вартість користування постільними речами входить у вартість плацкарти. Якщо міжнародний потяг відправляється вночі з 21 години до 7 години за місцевим часом, спальні місця повинні бути застелені провідником вагона відповідно до даних картограми про продані місцях, що є у нього до подачі поїзда до платформи, де буде проводитися посадка. Якщо міжнародний потяг відправляється вдень, то підготовку спальних місць із застіланням ліжок провідник робить за бажанням пасажирів.

Картинки по запросу туристические поезда картинки        Всі пасажирські вагони забезпечуються чаєм, цукром в індивідуальній упаковці, кондитерськими виробами у дрібній розфасовці (печиво, вафлі і т. д.). У вагонах пасажирських поїздів всіх категорій пасажирам не менше трьох разів на день з 8 до 10, з 15 до 17 і з 20 до 22 години за місцевим часом провідники повинні пропонувати чай, а у фірмових і міжнародних поїздах - додатково на прохання пасажирів у будь-який час доби. Заварюється чай у спеціальному заварнику  окропом з кип'ятильника, наявного у вагоні.

      У пасажирських поїздах здійснюється продаж газет, журналів та книг. Згідно з Правилами перевезень пасажирів в усіх вагонах дальніх пасажирських поїздів повинні бути настільні ігри (доміно, шашки та шахи), які видаються пасажирам безкоштовно.

     Пасажир, що займає місце на другій полиці, має право отримати ремені безпеки. Якщо верхні полиці вагону не обладнані для застосування таких ременів, провідник повинен у ввічливій формі пояснити пасажиру неможливість задоволення його прохання.

     Пасажирам безкоштовно надаються медикаменти, наявні в  аптечці потяга.

    У ряді фірмових поїздів організовані безкоштовні побутові куточки, дитячі кімнати, довідково-інформаційні купе, поїзні бібліотеки.

    Залежно від організації роботи та місцевих умов поїзна бригада може надавати пасажирам і цілий ряд послуг: організацію компостування квитка для подальшої поїздки або прийом замовлень на пряму плацкарту, виклик носильників, прийом телеграм, замовлень на таксі.

Картинки по запросу красивые поезда картинки       У фірмових поїздах існують такі послуги пасажирам, як ремонт одягу, перукарня та ін. У міжнародних та ряді інших поїздів для загального користування є рекламні видання залізничних маршрутів, політична література рідною мовою та мовами зарубіжних країн. До послуг пасажирів, що знаходяться в тривалій поїздці, у багатьох поїздах організовані платні відеосалони.

 

4. Закріплення нового матеріалу: 

1. перегляд відеоролика «Потяги вищого класу»

(2 хвилини)

 

2. Гра  «Вгадай що» (Учні діляться на дві команди. По одному учню з кожної команди обирають для показування слів на відповідну тематику. Слова показуються лише за допомогою міміки та жестів. Яка команда найбільше відгадає слів, та і перемогла):

Вантажний потяг

Туристичний потяг

Вагон-ресторан

Спальний-вагон

Провідник

Машиніст

Вокзал

Залізнична колія

Склянка чаю

Валіза

 

5. Підсумки уроку: викладач оголошує оцінки за роботу на уроці.

6. Домашнє завдання: підручник за ред.. М.П. Мальської, В.В. Худо,В.І. Цибух «Організація туристичних послуг». Розділ -3.2. Підготувати інформацію про найкращі залізниці, вокзали, туристичні потяги.

 

Картинки по запросу красивые поезда с  проводниками картинки

docx
Додано
9 жовтня 2020
Переглядів
2910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку