Урок "Одиниці вимірювання часу (година, хвилина, секунда). Визначення часу за годинником. Задачі на час. Задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів, які розв’язуються

Про матеріал
Урок - мандрівка. В цікавій ігровій формі. Є робота з геометричним матеріалом. До уроку є презентація.
Перегляд файлу

 

 Тема : Одиниці вимірювання часу (година, хвилина, секунда). Визначення часу за годинником. Задачі на час. Задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів, які розв’язуються двома діями.

Мета :  ознайомити  учнів  зі  співвідношенням  між  одиницями   часу,  вчити  визначати  час  за  годинником, формувати  вміння   і  навички  обчислень  з  використанням   таблиці  множення;  вдосконалювати  навички  розв’язування  задач,  що  містять  дворазове  збільшення ( зменшення)  числа  у  декілька  разів; розвивати  логічне  мислення,  математичне  мовлення; виховувати  вміння  цінувати  час.

Обладнання: плакат    назви  стежинок,  казковий  герой  Дідусь  - Лісовичок,

картки,  макет  годинника,  корони  хвилинок, презентація

 

 

Хід  уроку

I.Організаційний   момент

 Привітання

Всі сідайте тихо , діти,

       Домовляйтесь не шуміти,

       Руки гарно піднімати,

       На уроці не дрімати,

       А знання мерщій хапати.

       Щоб нам не було мороки –

       Всі готові до уроку?

       Тож гаразд,часу не гаймо

       І урок розпочинаймо.

2. Психологічне  налаштування:

 Вчитель:                            Діти:

Очі  дивляться                …та  все  бачать.

Вуха  слухають               …та  все  чують.

Голова                              … думає.

 – Яким  буде  наш  урок? (  Найцікавішим, найгарнішим)

 - Які  у  мене  діти? ( Найгарніші, найрозумніші, наймудріші)

-  А  працювати  будемо  під  девізом:

Учитель      Учні

  Рахуємо      швидко

  Пишемо      красиво

  Мислимо      логічно

                    Відповідаємо                -                    правильно

- Діти  ,  у  нас  незвичайний  урок .  Мийдемо    сьогодні  на  гостини  до  Дідуся - Лісовичка. Український  наш народ  гостинний.  Стареньких  треба  відвідувати,   проявляти  повагу  і  шанувати.  Ми  будемо  мандрувати  по  стежинах.  Але  на  гостини  з  пустими  руками  не  ходять,  то  будемо  дарувати  листочки.  Так  як  вже   весна  наступає.

 

II.  Актуалізація  опорних  знань

1. Усний  рахунок

Перша  наша  стежина  «Усний  рахунок»

а )  Віршовані  задачі  на   закріплення  таблиці  числа  6

        

         Прийшли до крамниці 4 жуки,

         Купили на ніжки собі чобітки.

         Ніжок по 6, як відомо, в жуків.

         Скільки потрібно всього чобітків? (6 4=24)

 

         Біля липи бджіл багато,

         Мед збирають волохаті.

         6 джмелів між них кружляють,

         Теж медок вони шукають.

         Менше їх, ніж бджіл, в 3 рази.

         Порахуйте бджіл відразу.  (6 3=18)

 

         Кіт Мусій купив сосиски

         І розклав по 6 у миски.

         Скільки всіх було сосисок,

         Якщо 9 повних мисок?     (6 9=54)

 

            Йшла до зайця в гості лиска,

         Несла  п’ять  пучків морквиці.

         В кожному пучечку  шість.

         Як усі порахувати?  (6 ∙ 5=30)

 

 

Б) Гра «Хлопчики-дівчатка».

Приклади записані на картках. Якщо показую картку, написану червоним кольором, хором відповідають дівчата. Якщо написана синім, то відповідають хлопці.

24 : 4=6  3 х 9=27

5 х 7=35     5 х 6=30

20 : 5=4   36 : 4=9

2 х 6=12   18 : 2=9

4*3=12          21:3=7

 

Молодці!  Правильно  порахували  і  можна  відправлятися   далі.

Урок  продовжимо  без  зупинки 

з  каліграфічної  хвилинки.

Друга   стежина  « Стежинка –Каліграфинка »

-      Яке  число   сьогодні  ?

(  Характеристика  числа 1)

  Ось  один  чи  одиниця

Довга  і  пряма, як  спиця.

Одиничка – цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з одинички.

 Прописали  каліграфічно  один  , числа  першого  десятка

 

На  полях  біля  каліграфічної  хвилинки  намалювали  листочок, бо  з  порожніми  руками  на  гостини  не  ідемо.

Наступна  стежина  «Математичний   диктант»

1) Математичний диктант.

Записати: 

  •   добуток чисел 6 і 7;  
  •   частка  чисел 24 і 4;
  •   число  6  збільшити  у 2 разів;
  •   число 30  зменшити  у  5 разів;
  •   число 28  збільшити  на  12;
  •   число  37  зменшити  на 17;
  •   сума  чисел  35  і   26;
  •   різниця  чисел  59  і  9;
  •   добуток  чисел 6 і 4;
  •   число 5 збільшити у 8 разів .

 

- Поміняйтесь зошитами, перевірте.

          Зробив сам –- допоможи товаришу.

На  полях  біля  математичного  диктанту  намалювали  листочок.

         2)  Мозковий  штурм.

http://www.penzenskaya-pravda.ru/download/doc_edoc_15_2962_foxl.jpg Знання  допоможе  перевірити ,які  ви  отримали, а  хто  відгадайте  натупну  загадку

Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона – вовчику сестричка,

А зовуть її ... (лисичка.)

 

- Що  називається  множенням? 

- Що  показує  перший  множник, другий  множник?

- Як називаються числа  при додаванні, множенні, діленні?

- Що  називається  відрізком, квадратом,прямокутником ,  прямим  кутом, периметром ? 

  

3. Робота на картках (листках). Самостійна робота  (2 учні – на  партах). 

а) Розв’язування   прикладів  ( ПОКИ  ЙДЕ  МОЗКОВИЙ   ШТУРМ)

30+ 6 *  4                              6*9 - 15

45- 15:5+17                         34- 3*9+23

Б)  задача

 Маса  теляти 45  кг,  а  індички  -  у 5 разів  менша.  Яка  маса  теляти  і  індички   разом?

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

 

• Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу:

Коли тобі спати,

А коли вставати. (Годинник)

• Хто біжить без ніг? (Час)

• Нас сім братів, літами всі рівні, а іменем різні. (Дні тижні)

• Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять. (Місяці року)

— Сьогодні на уроці ми працюватимемо з одиницями часу, навчимося визначати час за годинником.  Будемо  розв’язувати  задачі  на   дворазове  збільшення

( зменшення  числа  у  кілька  разів)

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Підготовча робота

1) Робота над загадками.

• Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 пташенят. Що це таке? (  Рік,  пори  року, тиждень)

• Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. Що це таке? ( годинник)

 

2) Фронтальне опитування.

— Які одиниці часу ви вже знаєте?

— Скільки місяців у році?

— Скільки днів у році?

— Які весняні місяці ви знаєте?

 

2. Ми  на  четвертій  стежині  «Галявині  пояснень»

  Пояснення нового матеріалу

— Ранок, день, вечір і ніч складають добу.

Час визначають за годинником. За 1 добу годинникова стрілка робить два повні оберти. Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, а секундна — за 1 хвилину.

1 доба = 24 години; 1 година = 60 хвилин; 1 хвилина = 60 секунд

— Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, електричні, піскові, сонячні, маятникові, водяні, атомні)

 

3. 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу. Практична робота. Визначення часу за годинником  ст..111 №732

17 год;14год 20 хв;16год35хв;

17год10хв;14год30хв;16год45хв.

 

4. Бесіда «Цінуй кожну хвилинку»

Діти, прочитайте прислів’я про час.

• Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш.

• Час за гроші не купиш.

• Час минає, а не вертає.

— Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато?

— Послухаймо розповіді хвилинок.

1-ша хвилинка (у залізничній формі). Я прийшла до вас із залізниці. Ми лічимо не тільки хвилинки, а й секунди. Утратимо одну — аварія може статися. Вантажі, на які чекають у різних куточках країни, запізняться, а ми ж з усіма хвилинками пов’язані. Приміром, шахтарі за дві хвилини цілий поїзд вугілля видають на-гора! і я не можу гаяти часу — даю їм «зелену» путь.

2-г а хвилинка. а я прийшла до вас із взуттєвої фабрики. За хвилину в нашій країні випускається приблизно 1280 пар взуття.

3-т я хвилинка. Ух... Ну й спека ж у нас біля мартена! За одну хвилину сталевари дають країні 220 тонн металу.

4-т а хвилинка (з книжкою в руках). Кожної секунди виходить з друку 45 книжок, з них 7-8 — для дітей.

5-та хвилинка (з годинникового заводу). Щохвилини з’являється сімдесят годинників. Усі вони — маленькі наручні, великі стінні, голосні будильники — добре знають ціну часу. Адже хвилина і навіть секунда вирішують успіх бою, складної операції, встановлення нового спортивного рекорду, припинення пожежі...

Сподіваюся, діти, тепер ви вже знаєте ціну хвилин і будете завжди берегти час.

  П’ята  стежина  «Балка  обчислень»

5.Приклади 734 ст.111

Обчислити  значення  виразів,  виписати  тільки  ті,  в  яких  останньою  дією є дія  віднімання. (  Коли  обчисли, на  полях  в  зошиті  намалювали листочок)

Шоста стежина  « Стежинка -Відпочинку»

 

Потрудились ви не марно,

Що  ж   прийшла  пора

 Всім  нам відпочити треба гарно.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 Скільки раз ногою тупнемо  (24:4)
Скільки раз руками плеснемо (25:5)

І нахилимось в цей же  час (2 • 4 )

Ми підстрибнемо рівно стільки ( 30 : 5 )

Ми присядемо скільки раз (12:3)

От так рахунок! Гра і тільки!

 Сьома  стежина  «Болото  задач»

6.Задача 735 ст.111

- Читання  задачі.

- Аналіз  задачі.

- Запис  умови  задачі.

Розв’язок  задачі:

1)3*6=18  - друге  число;

2)18:2=9 – третє число.

3*6:2=9

Відповідь:  9 -  третє  число.(  На  полі  намалювали  листочок)

Восьма – остання  стежина - «Геометрична  криничка»

   7.Задача

Довжина   квадратної  кринички    6см.

Знайти  периметр  кринички.  Накреслити  квадрат.

Д.-  6 см

Р -? См

Р=6*4

Р=24 см

Відповідь: 24 см

8.Розв’язування логічних завдань

1) Сьогодні о 12 год дня в місті йде дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 14 год? (Ні, оскільки буде 2 год ночі.)

2) По одній і тій самій дорозі з двох сіл виїхали на велосипедах один назустріч одному Федір і Петро. Федір їхав до зустрічі 2 год. Скільки годин до зустрічі їхав Петро? (2)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Скільки годин в 1 добі? 2 добах? 3 добах?

— Скільки хвилин в 1 годині? у 2 годинах? у 1 годині 20 хвилинах?

— Скільки секунд в 1 хвилині? в 1 хвилині 30 секундах?

Наша  стежка  наближається  до  хатинки  Дідуся  -  Лісовичка.

-         Де  він  живе?  (  В  лісі)

           Ліс – це наше багатство. Чудове і багате його вбрання. Воно милує око в різні пори року. (Показую ілюстрації лісу в різні пори року).

 

Ми повинні дбайливо ставитись, охороняти цю красу, примножувати його багатства. Ось і дібрались ми в гості до Дідуся Лісовичка .  Давайте подаруємо  йому  листочки,  щоб  він  допоміг  одягнути  їх  деревам.

VI.  Домашнє  завдання.

ст..112, №737. 738, вчити  визначати  час

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку