Виховувати любов до музики та інтерес до музичного мистецтва.
Обладнання:
Фортепіано або музичний центр
Аудіозаписи музичних творів в одночастинній формі
Нотні записи (якщо є)
Картинки або схеми, що ілюструють музичну форму
Роздатковий матеріал для учнів (нотні зошити, кольорові олівці)
Хід уроку:
Організаційний момент:
Привітання, перевірка готовності до уроку.
Створення позитивного емоційного настрою за допомогою музичної розминки (співання пісень, ритмічні вправи).
Актуалізація опорних знань:
Бесіда про те, що таке музика, які музичні інструменти діти знають.
Пригадати поняття «мелодія», «ритм», «темп».
Повідомлення теми уроку:
Повідомити учням, що сьогодні вони дізнаються про музичну форму.
Запитати, що вони уявляють, коли чують слово «форма».
Пояснити, що так само, як і у скульптури чи будівлі є своя форма, так і у музичного твору є своя форма.
Вивчення нового матеріалу:
Що таке музична форма? Пояснити, що музична форма – це будова музичного твору.
Одночастинна музична форма: Продемонструвати на прикладі кількох музичних творів (наприклад, народних пісень), що одночастинна форма – це найпростіша форма, в якій музичний твір складається з однієї частини.
Слухання музики: Прослухати кілька музичних творів в одночастинній формі, звернути увагу на повторення мелодій, зміну настрою.
Візуалізація: Використати схему або малюнок, щоб показати структуру одночастинної форми.
Практична робота: Роздати учням нотні зошити та запропонувати намалювати схему одночастинної форми.
Закріплення матеріалу:
Гра "Впізнай мелодію": Прослухати уривки з різних музичних творів і визначити, чи є вони одночастинними.
Створення власної мелодії: Запропонувати учням створити власну мелодію в одночастинній формі.
Рухова активність: Виконати рухи під музику, відчуваючи ритм і мелодику.
Підсумок уроку:
Повторити основні поняття, які були вивчені на уроці.
Запитати учнів, що їм найбільше сподобалося на уроці.
Похвалити учнів за активну роботу.
Домашнє завдання:
Знайти вдома музичні інструменти і спробувати зіграти або заспівати мелодію в одночастинній формі.
Намалювати малюнок, який відображає музику, яку ви слухали на уроці.
Примітка:
Під час уроку важливо використовувати різноманітні методи навчання: слухання музики, співи, рухи, малювання.
Слідкуйте за тим, щоб учні були активними учасниками навчального процесу.