Конспект уроку з алгебри
для 7 класу
Тема уроку. Одночлен. Многочлен. Операції над одночленами та многочленами.
Мета уроку. Повторити та систематизувати знання учнів з вивченої теми. Формувати навички тотожних перетворень раціональних виразів. Виховувати в учнів почуття патріотизму, знайомити з традиціями та обрядами рідного краю.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
ІІ. Узагальнення знань і вмінь.
Майже завжди на останній тиждень лютого припадає популярне народне свято, яке дійшло до нас ще з язичницьких часів – Масляна.
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з традиціями та обрядами нашого народу, пов'язаних з цим святом, а також повторимо і узагальнимо знання з вивченої нами теми. Масляна(інші назви Масниця, Пущення, Запусти, Колодій, Заговини, Сиропусний тиждень), останній перед Великим постом тиждень. Протягом Масляної проводилися різноманітні обряди, гостини, гуляння. Кожен день тижня мав певне значення, назву та цікаві звичаї.
1. Понеділок – «Зустріч».
В цей день розпочиналося свято Масляної, лаштували веселі гойдалки, крижані спуски на санчатах, грали в сніжки.
Зараз і ми з вами пограємо в сніжки, по черзі кидаємо один одному сніжку ( зімнутий аркуш білого паперу) і відповідаємо на запитання товариша, яке він задає.
Запитання.
1. Дати означення одночлена.
2. Навести приклад одночлена.
3. Як піднести одночлен до степеня.
4. Як перемножити одночлени.
5. Дати означення многочлена.
6. Навести приклад многочлена.
7. Множення одночлена і многочлена.
8. Множення многочлена і многочлена.
2. Вівторок – «Заігриш».
У вівторок влаштовували веселі забави, які тривали цілий день, веселились і раділи приходу Масляної.
Є багато приказок про Масляну, і одну з них ви дізнаєтесь, виконавши наступне завдання.
Учні виконують завдання по двоє, на кожну парту вони отримують аркуш паперу з записаними на ній відповідями та конверт з картками, на яких записані завдання, розв'язавши яке накривають клітинку на аркуші паперу з відповідною відповіддю і при цьому картку перевертають. Якщо всі відповіді знайдено правильно, читаємо приказку : «Масляна, Масляна, яка ж ти мала, якби ж тебе сім неділь, а посту одна».
у( х – у) |
3а5(3а3 + 2 ) |
(у – 3)(х + у) |
6(с – у)(2 – у) |
6аb(2a – 3b -5b2) |
6(у2 – х2) |
Завдання на картках
1. Виконати множення: 12(х – 0,5у) + 6у(у – 2х)
2. Винести спільний множник за дужки: ху – у2.
3. Розкласти на множники : 9а8 + 6а5.
4. Винести спільний множник за дужки: 12a2b – 18ab2 – 30ab3.
5. Записати вираз у вигляді добутку множників: х(у – 3) – у(3 – у).
6. Винести спільний множник за дужки: 12с(с – у) – 6у(с – у).
3.Середа - «Ласунка».
Обрядова їжа на Масляну – вареники із сиром та сметаною, млинці. У цей день тещі частують своїх зятів млинцями.
Щоб поласувати млинцями, потрібно відімкнути замок, замінити його виразом і отримати тотожність.
0,5х + х2 - 1,5х = 0,5х( )
4. Четвер – «Розгуляй».
В цей день всіляко веселилися, брали снігові гори, каталися на конях. Для того, щоб отримати фотографії коней, потрібно розв'язати рівняння.
Клас ділиться на 4 групи, кожна з яких розв'язує рівняння.
Рівняння
1. (3х- 1)(5х + 4) – 15х2 = 17
2. 5 + х2 = (х + 1)(х +6)
3. 2х2 -8(х – 2) = 16
4. х2 – 6(х – 3) = 18
5.П'ятниця – «Тещині посиденьки».
У цей день зять повинен почастувати свою тещу. Після цього зятю належало покатати свою тещу вулицями села або міста.
6.Субота – «Посиденьки».
У цей день відвідували рідних.
Уявіть, що ви зібралися їхати в гості. Ваші рідні живуть далеко. І тому ви розмірковуєте, чим краще поїхати, автобусом чи автомобілем. Припустимо, що ви вирішили їхати автобусом, швидкість якого 60 км/год. Через дві години після вас виїхали ваші знайомі легковим автомобілем зі швидкістю 90 км/год. Через який час легковий автомобіль наздожене автобус?
7. Неділя – «Прощений день».
День прощання з Масляною, в цей день просили вибачення за колишні образи в близьких і знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці вашому». І я вам від душі цього бажаю. А ще щоб у вас ніколи не згасало бажання вчитися, досягаючи своїх мрій.
ІІІ. Підбиття підсумків уроку. Питання до класу.
1. На скільки продуктивною була ваша робота на уроці?
2. Що нового ви дізналися на уроці?
3.Чи сподобалася вам форма проведення уроку?