Урок на тему "Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів". Урок-узагальнення знань учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розвязування вправ із теми «Одночлен. Піднесення одночленів до

                      степеня. Множення одночленів»

Мета уроку:

  • узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, набуті в ході вивчення названої теми;
  • сприяти розвитку колективної праці, активізуючи дію між учнями, спонукати до пізнавальної діяльності;
  • виховувати працьовитість, активність, дисциплінованість та кмітливість.

Тип уроку: узагальнення знань.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх, готовність учнів та дошки до роботи, організаційні питання.

Сьогодні на уроці

знову світ степеня нас чекає

і порозуміння з ним вам я бажаю.

Хай очі ваші світяться яскраво,

і на уроці вам буде цікаво.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

А зараз згадаємо видатних математиків, які займалися цією наукою ще до нашої ери.

Давайте з вами пригадаємо основні властивості степеня, що потрібно буде для подальшої нашої роботи: 

Властивості степеня

ІV. Узагальнення та систематизація вмінь і навичок

 Для повторення раніше вивченого матеріалу, поділимося зараз на 3 групи. При виконанні завдань (за потребою) дозволяється користуватися підручником.

 

Завдання для 1 ряду: дати відповідь на питання: що називають степенем одночлена? Навести приклад.

Завдання для 2 ряду: сформулювати правило множення двох або кількох одночленів та навести приклад.

Завдання для 3 ряду: сформулювати правило піднесення одночлена до степеня та навести приклад.

 

1 ряд:

Степенем одночлена називають суму показників степенів усіх змінних, які входять в одночлен.

Якщо одночлен не містить змінних (є числом), то його степінь вважають нулем.

 

Наприклад: a2 m3 – степінь дорівнює 5.

am – степінь дорівнює 2.

2 – степінь дорівнює 0.

2 ряд:

Щоб перемножити два або кілька одночленів, треба з’єднати їх знаком множення і одержаний одночлен звести до стандартного вигляду.

Наприклад:

2a2 · 4a5 = 8a7

3 ряд:

Щоб піднести до степеня одночлен, треба піднести до цього степеня кожний множник одночлена і знайдені степені перемножити.

Наприклад:

(5a3b)2 = 25a6b2

 

V. Застосування вмінь

 Робота з підручником (№ 276, 278, 280)

 

VІ. Перевірка знань (робота в парах)

Математичний диктант

  1. У одночлені 35 число 3 є степенем. (-) основою
  2. Вирази (a4)7 та a28 є тотожними. (+)
  3. Вираз (-3)7 · (-5)10 набуває додатних значень. (-)
  4. Вираз 2a10 + 5b є одночленом. (-)
  5. Коефіцієнт одночлена 3,5ху3 · 2у6 є число 7. (+)
  6. Одночлен 4ху3 · 2у6 записано в стандартному вигляді. (-)
  7. Степінь одночлена 4ху36 дорівнює 10. (+)
  8. Виконати піднесення до степеня (3а2b)2. (9а4b2)
  9. Спростити вираз 12а2 · 5а3 b7. (60а5b7)
  10. Виконайте множення одночленів . ()
  11. Знайдіть розвязок рівняння х5 = -1. (-1)

(Учні перевіряють завдання, працюючи в парах)

 

VІІ. Підсумки уроку

Кросворд

 

 

Завдання для «допитливих»

 

VІІІ. Оцінювання учнів

 

ІХ. Домашнє завдання

 Повторити п.7 (стор. 47-49), виконати № 277, 279.

 

doc
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Одночлени
Додано
26 березня 2019
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку