Тема уроку: Розвязування вправ із теми «Одночлен. Піднесення одночленів до
степеня. Множення одночленів»
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення знань.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутніх, готовність учнів та дошки до роботи, організаційні питання.
Сьогодні на уроці
знову світ степеня нас чекає
і порозуміння з ним вам я бажаю.
Хай очі ваші світяться яскраво,
і на уроці вам буде цікаво.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
А зараз згадаємо видатних математиків, які займалися цією наукою ще до нашої ери.
Давайте з вами пригадаємо основні властивості степеня, що потрібно буде для подальшої нашої роботи:
Властивості степеня
ІV. Узагальнення та систематизація вмінь і навичок
Для повторення раніше вивченого матеріалу, поділимося зараз на 3 групи. При виконанні завдань (за потребою) дозволяється користуватися підручником.
Завдання для 1 ряду: дати відповідь на питання: що називають степенем одночлена? Навести приклад.
Завдання для 2 ряду: сформулювати правило множення двох або кількох одночленів та навести приклад.
Завдання для 3 ряду: сформулювати правило піднесення одночлена до степеня та навести приклад.
1 ряд: |
Степенем одночлена називають суму показників степенів усіх змінних, які входять в одночлен. Якщо одночлен не містить змінних (є числом), то його степінь вважають нулем.
|
Наприклад: a2 m3 – степінь дорівнює 5. am – степінь дорівнює 2. 2 – степінь дорівнює 0. |
2 ряд: |
Щоб перемножити два або кілька одночленів, треба з’єднати їх знаком множення і одержаний одночлен звести до стандартного вигляду. |
Наприклад: 2a2 · 4a5 = 8a7 |
3 ряд: |
Щоб піднести до степеня одночлен, треба піднести до цього степеня кожний множник одночлена і знайдені степені перемножити. |
Наприклад: (5a3b)2 = 25a6b2 |
V. Застосування вмінь
Робота з підручником (№ 276, 278, 280)
VІ. Перевірка знань (робота в парах)
Математичний диктант
(Учні перевіряють завдання, працюючи в парах)
VІІ. Підсумки уроку
Кросворд
Завдання для «допитливих»
VІІІ. Оцінювання учнів
ІХ. Домашнє завдання
Повторити п.7 (стор. 47-49), виконати № 277, 279.