Біологія рослин, 6 клас
Урок - 17
Тема: Одноклітинні організми – амеба
Мета:
Предметні компетентності, якими оволодіють учні: екологічна, соціальна, уміння вчитися.
Наскрізна змістовна лінія, яка реалізується: Екологічна безпека та сталий розвиток
(орієнтує на усвідомлення ролі одноклітинних в екосистемах)
Обладнання і матеріали: таблиця будови амеби протея, відеофрагменти, підручник, дидактичні картки.
Ключові поняття і терміни: амеба протей, псевдоподії, травна вакуоля, гетеротрофний тип живлення, фагоцитоз.
Тип уроку: комбінований.
Структура і хід уроку:
І Актуалізація опорних знань
Питання для актуалізації опорних знань:
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
Дорогі шестикласники! Сьогодні ви дізнаєтесь про будову і життєдіяльність дуже цікавого одноклітинного організму, який ми не можемо побачити неозброєним оком. Ось декілька цікавих фактів із життя цього організму:
А називаються ці організми - амеби. Їх будову та особливості процесів життєдіяльності ми розглянемо на прикладі представника, який носить назву амеба протей.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
ІV Вивчення нового матеріалу.
Пояснення супроводжується демонстрацією будови амеби на слайдах, таблицях. Під час викладення матеріалу учні складають опорний конспект, занотовують основні терміни, замальовують будову амеби, працюють із підручником.
План викладення нового матеріалу:
V Первинне закріплення знань
1. Індивідуальна робота з картками. Учні самостійно за допомогою підручника підписують схему будови клітини амеби протея. Після того, як всі учні підписали малюнок, проводиться спільна перевірка.
2. Робота із таблицями.
Учням пропонується накреслити і заповнити таблицю в робочих зошитах.
Основні органели амеби протея та їх функції |
|
Назва органели |
Функції |
Клітинна мембрана |
|
Ядро |
|
Псевдоподії (несправжні ніжки) |
|
Травні вакуолі |
|
Скоротливі вакуолі |
|
Після завершення роботи учні почергово зачитують функції органел, які вони записали.
VІ Рефлексія і підбиття підсумків уроку
Технологія "Сенкан"
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
Формула:
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).
Приклад сенкану про амебу:
Амеба
Непостійна, мінлива
Пересувається, живиться, ділиться
Цікава для науковців істота
Одноклітинна
Висновки. Дати відповіді на питання:
Технологія "Мікрофон". Учні дають відповідь на питання, що було незрозумілим? Що найбільше запам´яталося на уроці?
VІІ Домашнє завдання
Вивчити відповідний параграф підручника. Письмово в робочих зошитах виконати тести в кінці параграфа.
1