Урок "Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки." (11 клас)

Про матеріал
Мета : узагальнити і систематизувати знання про переробку вуглеводневої сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних заходів. Тип уроку: узагальнення і систематизації знань. Форми роботи: еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота. Обладнання: опорні схеми, колекції.
Перегляд файлу

11 клас

Тема. Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та   використанні продуктів переробки.

Мета : узагальнити і систематизувати  знання про  переробку вуглеводневої сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив продуктів  переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних           заходів.

Тип уроку: узагальнення і систематизації  знань.

Форми роботи:  еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота.

Обладнання: опорні схеми, колекції.

Хід уроку

 І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Еврістична бесіда.

Чому дорожчає газ, електроенергія, пальне?

Які сучасні проблеми енергетики?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Вуглеводнева сировина та охорона довкілля

Природні і супутні нафтові гази, нафта і кам’яне вугілля –  основні    джерела    вуглеводнів.    До    недавнього    часу    ці горючі матеріали   використовувалися   головним   чином   як   енергоносії.

Нині значна частина горючих газів, продукти переробки нафти і кам’яного вугілля використовуються як цінна сировина в хімічній промисловості і насамперед в органічном у  синтезі для виробництва необхідних у народному господарстві  речовин  і матеріалів, з використанням яких ми частково ознайомилися  при   вивченні   вуглеводнів.

2.Життя людини пов’язане зі спалюванням горючих речовин у побуті, на транспорті, у промисловості. Існує ряд проблем, пов’язаних з цим.

Поглинання і випромінювання енергії діоксидом карбону та іншими речовинами створює парниковий ефект. Посилення цього ефекту може мати згубні наслідки (глобальне підвищення температури та у зв’язку з цим зміна клімату). До цього може призвести підвищення концентрації вуглекислого газу за рахунок спалювання горючих речовин. Останнім часом вміст вуглекислого газу зростає. В результаті переробки і використання горючих корисних копалин атмосфера за­бруднюється шкідливими речовинами. Такими, як оксид Карбону (II) СО, оксид Сульфуру (IV) (утворюється з сірки, яка є в бензині, вугіллі), метан СН4, сірководень , оксиди Нітрогену та ін.

3.Щоб позбутися шкідливих забруднень, треба:

– ощадливо використовувати паливо, пальне;

-вилучати з палива сірку;

-створювати умови повного згоряння вугілля та бензину;

  уловлювати відходи після згоряння палива за допомогою фільтрів;

  використовувати альтернативні джерела енергії.

4.Лабораторна робота  3.

Тема. Ознайомлення з     різними       видами палива(колекція).

 

ІV. Підведення підсумків. Оцінювання

V. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення :Опрацювати  12.з 1=3с.121.

«Перспективи розвитку різних джерел енергії на сучасному етапі»

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
26 березня 2021
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку