УРОК "ОХОРОНА ПРИРОДИ. ЗБЕРЕЖЕННЯ БІОРІЗНОМАНІТТЯ"

Про матеріал

Розробка уроку містить завдання для контролю і корекції знань, вправи на розвиток критичного і креативного мислення. Доповненням до уроку є однойменна презентація.

Перегляд файлу

Тема : Охорона природи. Збереження біорізноманіття.

Мета.
 Освітня:  ознайомити з дією позитивних та негативних впливів людини як антропогенного фактора; охарактеризувати практичні дії людини по забезпеченню довкілля; сформувати поняття про екологічне мислення; дати поняття “раціональне використання природних ресурсів”.
 Розвиваюча: розвивати критичне та креативне мислення, уміння спостерігати природу,  визначати рівень  впливу людини на живу природу; логічно мислити та робити висновки і узагальнення.
 Виховна: виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований, з використанням інноваційних технологій.

Матеріали та обладнання: підручник, презентація «Охорона природи», відео «Асканія Нова», «Рівенський зоопарк».
Основні поняття та терміни: Червона книга, Чорні списки, зелена книга, заповідники, заказники, пам’ятки природи, ботсад, зоопарк.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організаційна частина уроку

Перевірка готовності групи до уроку

Діагностика емоційного стану учнів

ІІ. Повторення знань

СЛАЙД №2

Фронтальне опитування.

Знайди відповідність:

А.БІОСФЕРА

Б.НООСФЕРА

В.ВЕРНАДСЬКИЙ

Г.ЗЮСС

Д. ЛАМАРК

Е. ХАРЧОВИЙ ЛАНЦЮГ

Є.ПРОДУЦЕНТИ

Ж. КОНСУМЕНТ

З. РЕДУЦЕНТИ

Л.ПРАВИЛО ЕКОЛОГІЧНОЇ ПІРАМІДИ

 

  1. Бактерії.
  2. Жива оболонка землі.
  3. Сфера розуму
  4. Заєць
  5. Створив вчення.
  6. Автор терміну.
  7. Перша згадка.
  8. Рослини.
  9. Трава –комаха-пташка-бактерія
  10. На наступний рівень переходить 10% енергії з попереднього.

Індивідуальне опитування (за посібником)

ІІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

БЕСІДА

1.Що таке біосфера?

2. Які основні положення вчення В. І. Вернадського про біосферу?

3. Що таке ноосфера і яке значення вона має для нашої планети?

4. Яку роль відіграють живі організми на нашій планеті?


ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Постановка проблемного запитання про позитивний і негативний впливи на довкілля: 
- “після нас – хоч потоп”;

СЛАЙД№3.

 ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ…

І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.

 ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА

 — ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!

ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,

ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ. ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ…

 І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ..

 

СЛАЙД №4 Прочитайте ребус…

СЛАЙД №5 Повідомити тему, мету та завдання уроку.
ДЧЦМПЗ?

 

V. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

ЩО ВІДОБРАЖЕНО НА СЛАЙДІ №6?

СЛАЙД 7

ДІЗНАТИСЯ…

НАВЧИТИСЯ…

СЛАЙД №9

 ІНФОСЛАЙД – ВСТУП ДО ТЕМИ

СЛАЙД 10

СКЛАДАННЯ НАВІГАТОРА ЗНАНЬ

СЛАЙД 8

ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ через ДОСЛІДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО МАТЕРІАЛУ з використанням слайдів презентації і відео за пунктами НАВІГАТОРА

Яка історія створення Червоної книги? Скільки  видів занесено в неї на сьогодні?

Що таке чорні списки? Скільки видів містить?

Що таке Червона книга України? Які існують видання? Яка її структура?

Скільки видів тварин і рослин України занесено до Червоної книги?

Що таке Зелена книга7 Чи знаєте ви щось про неї?

Що таке природоохоронні території?

Чим різняться заказники і заповідники? Який найбільший заповідник України ви знаєте? Які ще заповідники вам відомі?

Що таке національні парки? Чи є такі парки в Полтавській області? Де? Як називається? Яка його історія?

Що таке пам’ятки природи? Де ви бачили їх? Чому вважаєте їх пам’ятками природи?

Що таке зоопарк? Для чого їх створюють? Які зоопарки України ви знаєте?

Що таке ботсад? Для чого створюють? Чи знаєте приклад такого в Полтавській області?

Які державні документи про охорону природи ви знаєте? Який з них основний?
Отже, охорона природи – це галузь знання про збереження стану біосфери, для якої теоретичною базою є екологія. Для справи охорони навколишнього середовища необхідні знання і зусилля всіх країн світу. 
До стану біосфери, звичайно, належить також і збереження біорізноманіття організмів.

 

VI. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

САМОАНАЛІЗ РІВНЯ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ УЧНЯМИ

СЛАЙД 30

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ЗА ТАКСОНОМІЄЮ БЛУМА

ЗНАЮ:. Що таке Червона книга, Чорний список, Зелена книга, заповідники, заказники, пам’ятки природи , національні парки, зоопарки.  ботсади?

РОЗУМІЮ:. Яка різниця між Червоною книгою, Чорним списком і Зеленою книгою?

ЗАСТОСОВУЮ:  Чи потрібний ще якийсь документ, на вашу думку, який би обмежив негативний вплив людини на природу? Який би ви запропонували? В чому його охоронна суть?

АНАЛІЗУЮ:  Чи можна відзначити позитивний вплив природо-охоронних територій на стан природи України сьогодні? Доведіть свою думку.

СИНТЕЗУЮ:  Чому виникла потреба у охороні природи? Наскільки ефективні заходи і документи які існують на сьогодні? Чи помітні позитивні зрушення у охороні природи на Україні? Доведіть свою думку.

ОЦІНЮЮ: ДЧЦМПЗ?

 

VIІ.ПІДСУМОК УРОКУ

СЛАЙД № 31

ОЦІНИ РОБОТУ ВИКЛАДАЧА

А. Заказники- не дозволена діяльність людини.

Б. Чорний список містить 65 видів ссавців, 140 видів птахів.

В. Перша Червона книга України  вийшла в 1996 році.

Г. На сьогодні до Червоної книги занесено 600 видів.

Д. Пам’ятки природи – це окремі природні об’єкти із заповідним режимом.

Е. Міжнародна Червона книга вийшла в 1966 році.

Є. Основний державний документ про охорону природи Червона книга України.

Ж. Зелена книга – це список рослин і тварин, які охороняються законом.

 

Висновок з приводу проблемного запитання:  “Після нас – хоч потоп”, використовуючи інтерактивний метод – мікрофон.

VIІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

РЕФЛЕКСІЯ

 

docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку