Завдання для контролю знань з біології по темі "Основи екології"

Про матеріал

Завдання чотирьохрівневі. Початковий рівень - тести на визначення вірної відповіді, середній - визначення вірних тверджень і відповідності, достатній - визначення відповідності і послідовності , високий - задачі на екологічну тематику.

Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ ПО ТЕМІ «ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ»

І ВАРІАНТ

Початковий рівень

  1.   Риболовля – це фактор:

а) абіотичний; б) біотичний; в) антропогенний.

  1.   Органічні речовини з неорганічних утворюють:

а) продуценти; б) редуценти; в) консументи.

  1.   Паразитизм – це фактор:

а) абіотичний; б) біотичний; в) антропогенний.

  1.   Харчуються живими організмами:

а) паразити; б)хижаки; в) конкуренти.

  1.   Слон це :

а) редуцент; б) продуцент; в) консумент І порядку; г) консумент ІІ порядку.

  1.   Заказник – це територія де с/г роботи:

а) дозволяються; б) обмежуються; г) заборонені.

  1.   Державний документ про охорону природи:

а) Червона книга; б) Чорний список; в) Конституція України.

  1.   Автор терміну «біосфера»:

а) Зюсс; б) Вернадський; в) Ламарк.

  1.   Фактор, що впливає на розвиток статті морського безхребетного бонелії:

а) температура; б) чергування водного і повітряного середовища; в) наявність дорослої самки.

  1. Причина біологічного кругообігу:

а) обмеженість елементів; б) недостача елементів;  в) живі організми.

 

Середній рівень

Завдання 1.

Визначити 3 вірних твердження.

1.Харчовий ланцюг складається з 3 ланок.

2.Щільність популяцій – це середня кількість особин на одиниці площі чи об’єму.

3.Вологість – це біотичний екологічний чинник.

4.В ковиловому степу домінантним видом є верес.

5.Аменсалізм – один вид пригнічує інший без користі для себе.

6.Ноосфера – сфера розуму.

7.Найбільш відчутний вплив людини на природу  спостерігався на другій стадії взаємодії суспільства і природи.

 

 

Завдання 2.

Визнач відповідність.


А. Консументи.

Б.Продуценти.

В. Мутуалізм.

 

Г.Сукцесія

Д.Біоценоз.

Е.Екосистема


  1.   Зміна угрупування
  2.   Живі організми лісу
  3.   Корисне співжиття
  4.   Рослиноїдні тварини.
  5.   Живі і неживі компоненти річки.
  6.   Рослини.

 

Достатній рівень.

Завдання 1.

Визначити відповідність


А. Угрупування.

Б. Адаптивні ритми

В. Популяція 

Г. Абіотичний фактор 

Д. Вчення про біосферу

Е. Ноосфера 

Є. Жива речовина.

  1.   Населення міста Горішні Плавні
  2.   Сонце
  3.   Сфера розуму
  4.   Обмін з довкіллям
  5.   Вернадський
  6.   День-ніч
  7.   Біоценоз

 

Завдання 2.

Установіть правильну послідовність компонентів харчового ланцюга наземного біогеоценозу:

А) Метелики, хрущі, коники;

Б) сова, орел-змієїд, польовий лунь;

В) берези, сосни, злаки;

Г) жаби, кроти, вужі;

Д) бактерії, гриби.

 

Високий рівень

Завдання 1.

На основі правила екологічної піраміди визначте, яку кількість рослинної біомаси зберігає одна особина сови, яка важить 1 кг і живиться мишами полівками.

Завдання 2. З запропонованого списку складіть пари організмів, що у природі можуть перебувати в мутуалістичних (взаємовигідних) відносинах між собою (назви організмів можна використовувати тільки один раз): бджола, гриб підберезник, актинія, дуб, береза, рак-відлюдник, осика, сойка, конюшина , гриб підосичник, липа, бульбочкові азотфіксуючі бактерії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ ВАРІАНТ

Початковий рівень

  1.   І стадія взаємодії суспільства і природи:

а) 40 тис. років; б) до кінця ІІ Світової Війни; в) 2,5 млн. років.

  1.   Весь набір живих видів на Землі – це різноманіття:

а) видове; б) генетичне; в) біологічне.

  1.   Територія де заборонені будь які господарські дії:

а) заказник; б) заповідник; в) національний парк.

  1.   Зародження рибальства – це стадія взаємодії природи і суспільства:

а) І; б)ІІ; в) ІІІ.

  1.   Речовина для якої характерна концентраційна функція:

а) жива; б) нежива;

  1.   Бактерії – це:

а) продуценти; б) редуценти; г) консументи.

  1.   Хижаки:

а) продуценти; б) редуценти; г) консументи І порядку;  г) консументи ІІ порядку.

  1.   Стеллерова корова- це вид:

а) зникаючий; б) зниклий; в) кількість обмежена.

  1.   Фактор, що впливає на розвиток листя у стрілолиста:

а) температура; б) чергування водного і повітряного середовища; в) наявність дорослої самки.

  1. Наука, що вивчає розвиток органічного світу:

а) екологія; б) генетика;  в) еволюція.

 

Середній рівень

Завдання 1.

Визначити 2 вірних твердження.

1.Різновиди коменсалізму: нахлібництво і квартиранство

2.Термін «біосфера» ввів Вернадський.

3.Людина – це біотичний екологічний чинник.

4.Сосновий ліс – це біогеоценоз..

5.Співіснування зайця і лося – це мутуалізм.

6.Вовк – це консумент  І порядку.

 

 

Завдання 2.

Визнач відповідність.


А. Консумент

Б.Рослини

В. Екосистема

 

Г.Зюсс

Д.Конкуренція

Е.Харчовий ланцюг


  1.   Продуцент
  2.   Хижак і жертва
  3.   Болото
  4.   Біосфера.
  5.   Міжвидова
  6.   Заєць.

 

 

Достатній рівень.

Завдання 1.

Визначити відповідність


А. Екосистема

Б. Нейтралізм

В. Червона книга

Г. Сукцесія

Д. Листопад

Е . Вирубування лісів Карпат

Є. В.М. Сукачов.

 

  1.   Біогеоценоз
  2.   Заєць-лось
  3.   Антропогенний фактор .
  4.   Конвалія
  5.   Сезонна адаптація
  6.   Біосфера.
  7.   Берези на місці згарища.

 


Завдання 2.

Визнач вірні твердження

1. Реакція організмів на довжину світлового дня називається фотоперіодизм.

2. Термін «екологія» запропонував Геккель.

3. Усі рослини є автотрофними організмами.

4. У детритних ланцюгах відсутні консументи.

5. Випадання тільки одного харчового ланки може призвести до загибелі біогеоценозу.

6. Тропічний ліс є найпродуктивнішою екосистемою.

7. Первинна сукцесія відбувається при заселенні ділянки грунту, не зайнятого рослинами.

8. З одного харчового рівня на інший переходить 50% енергії та біомаси.

9. Найбільш схильний до впливів навколишнього середовища компонент екосистеми – мікроорганізми.

 

Високий рівень

Завдання 1.

З  1600  до  1979  р.  з  лиця  Землі  зникло  63  види  та  55  підвидів  ссавців,  в  тому  числі  11%  видів  диких  парнокопитних,  8%  сумчастих,  3%  ластоногих,  2,3%  комахоподібних  тощо.  Останнім  часом  на  нашій  планеті  щорічно  зникає  в  середньому  по  одному  виду  чи  підвиду  хребетних  тварин.  Поясніть  цей  тривожний  факт.

Завдання 2.

Розв’яжіть задачу.

Обчисліть  за  правилом  екологічної  піраміди,  скільки  потрібно  фітопланктону  для  ведмедя  масою  350 кг?

 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Романів Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Lidia
    Гарна розробка. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Яцук Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
6257
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку