КРЕМЕНЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
ІМЕНІ ГАЛИНИ ГОРДАСЕВИЧ
Відкритий урок з математики у 5 класі на тему «Окремі випадки множення десяткових дробів. Розвязування вправ.»
Вчитель: Бончик М. М.
Кременець 2018
Тема уроку: Окремі випадки множення десяткових дробів.
Розв′язування вправ.
Мета: Сформувати в учнів уміння множити десяткові дроби на розрядну одиницю, закріпити навички виконання дій над десятковими дробами; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати активність, наполегливість у праці, колективізм.
Тип уроку: формування знань, умінь, навичок.
Обладнання: опорна схема для множення чисел на розрядну одиницю, головоломка танграм, мультимедійна система, презентація в PowerPoint.
Хід уроку
Який дріб називають десятковим?
Сформулюйте правило додавання десяткових дробів.
Сформулюйте правило множення десяткових дробів.
№1310 (4) – 3 бали
х:1,33 = 1,008;
х = 1,33·1,088;
х = 1,34064.
Відповідь: 1,34064
№1335 (1) – 3 бали
(х+7,9):48 – 0,02 = 15,7;
(х+7,9):48 = 15,72;
х+7,9 = 15,72· 48;
х+7,9 = 754,56;
х = 754,56 + 7,9;
х = 76,248.
Відповідь. 76,248.
№1345 – 6 балів
Відповідь: 126 км.
Математичний диктант
Учитель читає речення, а учні записують лише числа і виконують дії над ними (до кожної задачі демонструється слайд):
4) Старовинна міра рідини пінт дорівнює 0,568 л. Скільком літрам дорівнює 5 пінт?
5) Ейфелева башта в Парижі має висоту 300,51 м, а Київська телебашта на 84,49 м вища за неї. Знайти висоту найвищої споруди світу – телебашти в Торонто (Канада), якщо вона на 165 м вища за Київську.
Учні здають зошити на перевірку. На перерві їм роздано перевірені зошити.
Учні виконують завдання і колективно з допомогою вчителя роблять висновки та формулюють правила.
На закріплення учні читають правила на сторінці 278.
23,5 · 0,1;
7,13 · 10;
5,345 · 1000;
0,35 · 1000;
39,6 · 0,01;
5,6 · 0,001;
0,7 · 10000;
5,9 · 0,1.
Перетворення величин за допомогою множення десяткових дробів
на 10, 100, 1000, …
1 кг = 1000 г, тому 3,14 кг = 3140 г
(3,14 · 1000 = 3140)
1 ц = 100 кг, тому 7,3 ц = 730 кг
(7,3 · 100 = 730)
1 га = 10000 м2, тому 3,254 га = 32540 м2
(3,254 · 10000 = 32540)
Учні розв’язують завдання. Число-відповідь знаходять на плакаті та зафарбовують відповідну фігуру.
Завдання на відкидній дошці;
Розв’яжіть рівняння:
1) х :100 = 9,54;
2) х :0,1 = 34,7;
3) (х – 26,6) :1000 = 0,0014
1) х :100 = 9,54;
х = 9,54 · 100;
х = 954.
Відповідь: 954.
2) х :0,1 = 34,7;
х = 34,7 · 0,1;
х = 3,47.
Відповідь: 3,47.
3) (х – 26,6) :1000 = 0,0014;
х – 26,6 = 0,0014 · 1000;
х – 26,6 = 1,4;
х = 1,4 + 26,6;
х = 28.
Відповідь: 28.
В класі лунає класична музика і демонструється відеоролик «Весна. Пробудження»
Задача.
Знайти площу найменшої книжки у світі – мікромініатюрного
«Кобзаря», створеної українським майстром М.Сядристим. Довжина шпальт 0,84 мм, а ширина на 0,13 мм менша. Знайти площу найменшої японської книжки, що в 19 разів більша від «Кобзаря».
( задачу розв’язують колективно. Записують під коментування)
Які основні правила ви маєте запам’ятати з сьогоднішнього уроку?
Розв’язати №1302; 1304; 1340
Підготувати розповідь про найменшу книжку світу.
Якщо учням сподобалось працювати на уроці то вони прикріплюють кольорові стікери- промінчики до сонця, якщо ж робота не сподобалась – то стікери- краплинки до хмарки.