Урок "Окремі випадки множення десяткових дробів. Розвязування вправ."

Про матеріал
Урок насичений цікавими фактами, висловами відомих вчених-математиків, учні виконуватимуть складання головоломки «Тенграм» .
Перегляд файлу

 

КРЕМЕНЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1

ІМЕНІ ГАЛИНИ ГОРДАСЕВИЧ

 

 

 

 

Відкритий урок з математики у 5 класі на тему «Окремі випадки множення десяткових дробів. Розвязування вправ.»

 

 

Вчитель: Бончик М. М.

 

 

 

 

 

 Кременець 2018

 

 

 

 

Тема уроку: Окремі випадки множення десяткових дробів.  

                Розв′язування вправ.

Мета: Сформувати в учнів уміння множити десяткові дроби на розрядну одиницю, закріпити навички виконання дій над десятковими дробами; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати активність, наполегливість у праці, колективізм.

 

Тип уроку: формування знань, умінь, навичок.

Обладнання: опорна схема для множення чисел на розрядну одиницю, головоломка танграм, мультимедійна система, презентація в PowerPoint.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  1. Перевірка домашнього завдання

  1. Гра мікрофон

Який дріб називають десятковим?

Сформулюйте правило додавання десяткових дробів.

Сформулюйте правило множення десяткових дробів.

  1. По слайду презентації перевіряють завдання і виставляють собі оцінку за домашню роботу в зошит. Учні відшуковують помилку, що заховалася.

№1310 (4) – 3 бали

х:1,33 = 1,008;

х = 1,33·1,088;

х = 1,34064.

Відповідь: 1,34064

№1335 (1) – 3 бали

(х+7,9):48 – 0,02 = 15,7;

(х+7,9):48 = 15,72;

х+7,9 = 15,72· 48;

х+7,9 = 754,56;

х = 754,56 + 7,9;

х = 76,248.

Відповідь. 76,248.

№1345 – 6 балів

  1. 360 · 0,25 = 90(км),
  2. 360 · 0,4 = 144(км),
  3. 90+144 = 234(км),
  4. 360 – 234 = 126(км).

      Відповідь: 126 км.

  1. Активізація пізнавальної діяльності

Математичний диктант

Учитель читає речення, а учні записують лише  числа і виконують дії над ними (до кожної задачі демонструється слайд):

  1. Дюйм  –  одиниця довжини, яка дорівнює 2,54 см. Чому дорівнює 2 дюйми?
  2.  Фунт – 0,4095 кг. На скільки фунт легший за кілограм?
  3. Старовинна одиниця довжини верста дорівнює 1,07668 км. Чому дорівнює 3 версти?

 4)  Старовинна міра рідини пінт дорівнює 0,568 л. Скільком літрам дорівнює 5 пінт?

        5)  Ейфелева башта в Парижі має висоту 300,51 м, а Київська           телебашта на 84,49 м вища за неї. Знайти висоту найвищої споруди світу – телебашти в Торонто (Канада), якщо вона на 165 м вища за Київську.

 Учні здають зошити на перевірку. На перерві їм роздано перевірені зошити.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

Учні виконують завдання і колективно з допомогою вчителя роблять висновки та формулюють правила.

  1. Обчисли та зроби висновки
    3,671 · 10 = 
    4,245 · 100 =
    12,136 · 1000 =
  2. Обчисли та зроби висновки
    16,54 · 0,1=
    23,14 ·  0,01 =
    76,11 ·  0,001 =
  3. Обчисли та зроби  висновки
    (0,3)²  =
    (0,2)³ =
    (0,05) ² =

На закріплення учні читають правила на сторінці 278.

  1.  Закріплення вивченого матеріалу. Розвязування вправ

  1. Рахуємо усно

 23,5 · 0,1;

 7,13 · 10;

 5,345 · 1000;

 0,35 · 1000;

 39,6 · 0,01;

 5,6 · 0,001;

 0,7 · 10000;

   5,9 · 0,1.

Перетворення величин за допомогою множення десяткових дробів

на 10, 100, 1000, …

 

1 кг = 1000 г, тому 3,14 кг = 3140 г

(3,14 · 1000 = 3140)

1 ц = 100 кг, тому 7,3 ц = 730 кг

(7,3 · 100 = 730)

1 га = 10000 м2, тому 3,254 га = 32540 м2

(3,254 · 10000 = 32540)

  1. Гра «Дивись не помились»

Учні розв’язують завдання. Число-відповідь знаходять на плакаті та зафарбовують відповідну фігуру.

Завдання на відкидній дошці;

  • Запиши в метрах: 4,24км;   42,5см.
  • Запиши в кілограмах: 4,5т;   0,245ц.

Розв’яжіть рівняння:

 1) х :100 = 9,54;

2) х :0,1 = 34,7;

    3) (х – 26,6) :1000 = 0,0014

1) х :100 = 9,54;

    х = 9,54 · 100;

    х = 954.

Відповідь: 954.

2) х :0,1 = 34,7;

    х = 34,7 · 0,1;

    х = 3,47.

Відповідь: 3,47.

3) (х – 26,6) :1000 = 0,0014;

     х – 26,6 = 0,0014 · 1000;

      х – 26,6 = 1,4;

      х = 1,4 + 26,6;

      х = 28.

Відповідь: 28.

  1. Складання головоломки «Тенграм» за малюнком заштрихованої фігури.

В класі лунає класична музика і демонструється відеоролик «Весна. Пробудження»

  1. Практикум

Задача.

Знайти площу найменшої книжки у світі  –  мікромініатюрного

«Кобзаря», створеної українським майстром М.Сядристим. Довжина шпальт 0,84 мм, а ширина на 0,13 мм менша. Знайти площу найменшої японської книжки, що в 19 разів більша від «Кобзаря».

( задачу розв’язують колективно. Записують під коментування)

  1. 0,84-0,13 = 0,71(мм),
  2. 0,71·0,84 =0,5954(мм²),
  3. 0,5954·19 = 11,3316(мм²).
  1. Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

Які основні правила ви маєте запам’ятати з сьогоднішнього уроку?

  1. Домашнє завдання

Розв’язати №1302; 1304; 1340

Підготувати розповідь про найменшу книжку світу.

  1. Рефлексія.

Якщо учням сподобалось працювати на уроці то вони прикріплюють кольорові стікери- промінчики до сонця, якщо ж робота не сподобалась – то стікери- краплинки до хмарки.

 

docx
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку