Урок "Округлення натуральних чисел і десяткових дробів"

Про матеріал
Тема уроку. Округлення натуральних чисел і десяткових дробів Мета уроку. Формування компетентностей: - предметна (математична) компетентність: сформувати в учнів поняття округлення чисел, засвоєння правила округлення натуральних чисел та десяткових дробів, сформувати вміння округляти натуральні числа та десяткові дроби до будь-якого розряду; - ключові компетентності: • спілкування державною мовою – уміння чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати; • інформаційно-цифрова компетентність – уміння діяти за алгоритмом; • уміння вчитися впродовж життя – визначити мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики, 5 клас

Тема уроку. Округлення натуральних чисел і десяткових дробів

Мета уроку.

Формування компетентностей:

  • предметна (математична) компетентність: сформувати в учнів поняття округлення чисел, засвоєння правила округлення натуральних чисел та десяткових дробів, сформувати вміння округляти натуральні числа та десяткові дроби до будь-якого розряду;
  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – уміння чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати;
  • інформаційно-цифрова компетентність – уміння діяти за алгоритмом;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначити мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання та наочність:

  • картки «Ромашки», з правилами;
  • підручник: Істер О.С. Математика. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.С. Істер. – 2-ге вид., доопрац. – Київ : Генеза, 2018. – 288 с. : іл.

Хід уроку

І. Організаційний етап

а) привітання з учнями;

б) перевірка присутності та готовності учнів до уроку;

в) концентрація уваги учнів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вчитель коментує розвязання домашніх завдань, що викликали труднощі та пропонує звірити свої розв’язки із запропонованими на дошці.

За критеріями, наданими вчителем, учні проводять самооцінювання домашнього завдання.

Номер завдання

Розвязання

Бали

1184

707; 7,707; 7,07; 0,707; 0,7007; 0,0707.

2

1189

1) В(2,01);

2) D(1,171).

3

1194

1) 0 і 1.

2) 5; 6; 7; 8; 9.

5

1199

Потрібно закреслити виділені нулі 80,0090708, тоді отримаємо найбільше число 80,9708.

2

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності

Вчитель проводить бесіду з учнями «Чи знаєте ви?».

1) Скільки людей живе в Кривому Розі?

2) Скільки людей захворіло на ГРВІ в Кривому Розі за минулий рік?

3) Скільки у равлика зубів?

(Зрозуміло, що більшість учнів не зможе точно відповісти на запитання.)

2. Чи можна знайти точні числа, що є відповідями на попередні запитання?

Вчитель наголошує, що за певних причин точних відповідей знайти неможливо, тому замість них беруть інші значення, близькі до шуканих, які є круглими і в житті досить часто ми маємо справу саме з наближеними значеннями величин. Наприклад, на стадіоні 40 тисяч глядачів, відстань від Землі до Місяця 380 тисяч кілометрів. Наведені числа є натуральними, їх ще називають круглими, приблизними.

Вчитель: навчитися округлювати натуральні числа і десяткові дроби є метою нашого уроку. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота. Тема нашого сьогоднішнього уроку: Округлення натуральних чисел і десяткових дробів. Для того, щоб добре засвоїти даний матеріал потрібно пригадати деякі відомості, що ми вже вивчили.

ІV. Актуалізація опорних знань

Робота з картками «Ромашка»

Вчитель. 1. З’єднайте подане всередині число з розрядом, в якому стоїть цифра 5.

  

  

Вчитель. 2. Знайдіть координати точки, що лежить на однаковій відстані між натуральними числами 5 і 6. (О(5,5))

3. Два спортивних майданчики мають форму прямокутників. Сторони одного з майданчиків дорівнюють 12 м і 31 м, а сторони другого − 29 м і 24 м. Знайдіть площу кожного з майданчиків. Між якими сусідніми натуральними числами знаходяться здобуті числа? До якого з них «ближче» кожне зі здобутих чисел?

V. Засвоєння нових знань

Пояснення нового матеріалу

Вчитель. Кількість жителів Тернівського району становить 89 615. Через деякий час вона може змінитися. У числі може змінитися цифра розрядів одиниць, десятків, а можливо, і сотень. Тому можна сказати, що  в Тернівському районі проживає приблизно 90 000 осіб. У цьому разі говорять, що число округлили до десятків тисяч. Це записують так:

Округлення натуральних чисел відбувається за наступними правилами.

http://railway.lviv.ua/typo3temp/pics/1d9d9a4457.jpg

Округлюючи натуральне число до певного розряду,

1) усі цифри, записані за цим розрядом, замінюють нулями;

2) - якщо перша наступна за цим розрядом цифра 0, 1, 2, 3 або 4, то останню цифру, яка залишилася, не змінюють;

     - якщо перша наступна за цим розрядом цифра 5, 6, 7, 8 або 9, то останню цифру, яка залишилася, збільшують на одиницю.

Наприклад, округлити до десятків:

Округлити до сотень:

Розглянемо числа: 2,3 і 2,8. Кожне з цих чисел має цілу частину, що дорівнює 2, отже, ці числа лежать між сусідніми натуральними числами 2 і 3. Але 2,3 ближче до 2, а 2,8 − до 3. Тому можна сказати, що (приблизно дорівнює 2, тобто число 2 є наближеним значенням числа 2,3), а (число 3 є наближеним значенням числа 2,8). Говорять, що числа 2,3 і 2,8 округлили до розряду одиниць.

Округлення десяткових дробів відбувається за наступними правилами.

http://railway.lviv.ua/typo3temp/pics/1d9d9a4457.jpg

Округлюючи десятковий дріб до певного розряду,

1) усі цифри, записані за цим розрядом, замінюють нулями або відкидаємо (якщо вони стоять після коми);

2) - якщо першою цифрою за цим розрядом є 0, 1, 2, 3 або 4, то останню цифру, яка залишилася, не змінюємо;

     - якщо першою цифрою за цим розрядом є 5, 6, 7, 8 або 9, то останню цифру, яка залишилася, збільшуємо на одиницю.

Наприклад, округлити до десятих:

                                       до сотих: 

VІ. Первинне закріплення знань

Розв’язування задач з підручника

№1205 (усно) Чи правильно виконано округлення до сотень:

1)

так

2)

так

3)

ні

4)

ні

№1206 (усно) Прочитай наближені рівності та скажи, до якого розряду округлено числа:

1)

сотих

2)

одиниць

3)

десятих

4)

тисячних

5)

десятих

6)

сотих

№1207 (1-2) (один учень працює біля дошки, інші в зошитах).

Округли числа до:

1) десятків:

,

,

,

.

2) сотень:

,

,

,

.

№1211 Найвища гірська вершина у світі – Джомолунгма. Її висота 8848 м. Округли це число до: 1) десятків; 2) сотень; 3) тисяч.

(Номер завдання відповідає номеру ряду, який має його виконати самостійно в зошитах. Потім відповіді звіряють з вчителем).

1) десятків: ,

2) сотень: ,

3) тисяч: .

№1213 (1-2) (один учень працює біля дошки, інші в зошитах).

Округли числа до:

1) десятих:

,

,

,

,

.

2) сотих:

,

,

,

,

.

№1225 (1-4). Які цифри можна поставити замість зірочки, щоб округлення було виконано правильно? Наведи всі варіанти:

1)

0, 1, 2, 3, 4

2)

5, 6, 7, 8, 9

3)

0, 1, 2, 3, 4

4)

5, 6, 7, 8, 9

VІІ. Підбиття підсумків уроку

1. Знайдіть пропущене число

Розмірковуючи, як знайти пропущене число, учні ще раз повторюють алгоритм округлення чисел.

2. Які з даних величин можуть бути точними, а які наближеними? (Точні величини учні позначають літерою «Т», наближені – літерою «Н». Якщо величина може бути і точною і наближеною одночасно, учні пишуть «ТН»).

1) у шкільній бібліотеці 6000 книг;

2) у класі 30 учнів;

3) відстань від Кривого Рогу до Києва 450 км;

4) довжина кімнати 6 м;

5) у коробці 18 олівців.

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання

§ 36 (вивчити правила), розв’язати № 1209, № 1212, № 1218, №1222.

Всі ці завдання аналогічні до тих, які ми виконували під час уроку. За виконання перших трьох номерів можна отримати лише 9 балів. Для тих хто хоче отримати оцінку вище, має виконати вправу 1222, як додаткову.

Зверніть увагу! При розв’язуванні цієї вправи, необхідно врахувати всі можливі варіанти відповіді. Рекомендую по черзі підставляти цифри і аналізувати, підходить вона вам чи ні.

Список використаних джерел

1. Істер О.С. Математика. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.С. Істер. – 2-ге вид., доопрац. – Київ : Генеза, 2018. – 288 с. : іл.

2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи. // Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мандражи Наталія Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
4674
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку