НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ
5 клас
Т.О. Гаденко, учитель математики - інформатики, ЗШ№7, м. Дружківка, Донецька обл. (вища категорія, старший учитель)
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами
Мета:
2) розвивати зорово-слухову пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні й соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу.
3) виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, уміння вислухати інших, активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з дидактичними завданнями), розширювати кругозір.
Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь учнів.
Форма уроку: урок - екскурсія.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки оцінювання та сигнальні картки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку (3 хв.)
Урок розпочинається з назви теми уроку, мети та завдань, вручення карток оцінювання, в кутку яких зображено смайлик, що потрібно розмалювати в залежності від настрою учня.
КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ
ПРІЗВИЩЕ _____________________ КЛАС ________
Завдання |
Відповідь |
Оцінка завдання |
Бали |
Бегемот |
|
|
|
1.Довжина бегемота |
|
1 |
|
2. Вага |
|
4 (кожне 0,5) |
|
Слон |
|
|
|
1. Вага |
|
1 |
|
2. Довжина |
|
1 |
|
3.Висота |
|
1 |
|
Черепаха |
|
|
|
1. Назва |
|
1 |
|
2.Вік |
|
1 |
|
3.Вага |
|
1 |
|
Найбільший і найсильніший звір |
|
1 |
|
Всього балів |
|
|
|
|
|
|
|
Вступне слово вчителя. Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок, урок-екскурсію “Цікавий світ тварин”. Під час цієї екскурсії ми будемо розв’язувати завдання на всі дії з десятковими дробами. Дізнаємося багато цікавого про тварин. Кожен отримає оцінку своїх знань та вмінь з даної теми.
Бажаю добре працювати .
Успіхів сьогодні досягти.
ІІ. Застосування знань, умінь та навичок.( 36хв)
Завдання 1.(3хв)
В Центральній Африці в болотах та річках мешкають бегемоти. Бегемот-копитна тварина, але між пальцями його ніг є особлива перетинка, що дозволяє тварині чудово плавати. Харчуючись рослинною їжею бегемот досягає довжини... Дізнатися довжину тіла бегемота в метрах, допоможе вам чудовий квадрат.(Один учень біля дошки).
5,9 |
3,6 |
1,3 |
- із першого рядка випишіть найменше число |
2,01 |
0 |
2,1 |
- із другого рядка випишіть найбільше число |
1,1 |
3,1 |
0,1 |
- із третього рядка випишіть не найбільше і не найменше |
Знайдіть суму вибраних трьох чисел, і ви одержите відповідь на запитання.
Отже, довжина бегемота 4,5 м, а скільки це сантиметрів?
Бегемот може знаходитись під водою більше чверті години. А скільки це хвилин?
Оцініть свою роботу
Завдання 2. (7хв)
Ця тварина має досить велику вагу, а яку саме ви дізнаєтесь, якщо правильно виконаєте наступне завдання. (Робота по варіантах)
Обчисліть:
1 Варіант |
2 Варіант |
0,47 + 1,28 =* |
28 : 0,14 = * |
* : 1,4 =* |
* - 19,2 = * |
* . 3,6 = * |
* . 0,25 = * |
*- 2,327 = * |
* - 24,66 =* |
* + 0,323 =* |
* : 6,5 = * |
* : 0,24 =* |
* + 37,25 =* |
* . 3,5 =* |
* . 0,38 = * |
* - 33,4 =* |
* - 12,3558 =* |
Отже, бегемот може досягти ваги в 3 тони, а скільки це кілограмів ?
Взаємоперевірка.
Оцініть свою роботу
Завдання 3. (10хв)
Діти, назвіть найбільшу земну тварину.
Так, дійсно, це африканський слон.
Знайдіть масу (кг), довжину й висоту тіла (см) слона.
Робота в парах (завдання на картках)
Отже, вага 6000 кг, довжина 450 см, висота 350 см.
А скільки: 6000 кг = ? т ; 450 см = ?м ; 350 см = ?м
Оцініть свою роботу
Фізкультхвилинка ( 3 хв )
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Дружно будемо вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати
Завдання 4. (6хв)
А тепер давайте дізнаємось назву найбільшої черепахи. (Один учень біля дошки, всі інші працюють в зошитах.)
Р |
С |
Е |
І |
Х |
Д |
Е |
Л |
М |
О |
29,85 |
0,1 |
17,2 |
26,52 |
14,31 |
26,4 |
23,97 |
19,5 |
22,9 |
9,1 |
Оцініть свою роботу
Завдання 5. (1хв) Розв’яжіть приклад і ви дізнаєтесь скільки років живе черепаха:
19,31 . 10 + 69 : 10 =
(200 років)
Оцініть свою роботу
Завдання 6. (1хв) Черепаха – Дермохеліс гарно плаває, її кінцівки перетворились у ласти. Із панцира роблять прикраси, а яйця та м’ясо вживають в їжу.
Розв’яжіть рівняння – і ви дізнаєтесь масу черепахи. (Один учень біля дошки)
Х : 12,5 = 48
( 600 кг)
Оцініть свою роботу
Завдання 7. (5хв) Який із вказаних звірів найбільший і найсильніший?
Перевірте свою здогадку виконанням наступного завдання.(Індивідуальна робота).
Обчисліть добуток 28. 34. Використовуючи одержаний результат, запишіть значення виразів, не виконуючи обчислень:
2,8. 34 28. 0,34 952:34 95,2 : 2,8 9,52: 3,4 280 . 3,4
Найменше з одержаних значень дасть відповідь на запитання.
Тигр найбільший і найсильніший звір. Ударом лапи він може звалити оленя, лося, переплисти з убитим кабаном бурхливу ріку.
ІІІ. Підсумок уроку. (3хв)
Вже закінчена наша гра,
Результати дізнатись пора.
Хто ж краще всіх трудився?
Діти по ходу уроку заповнювали картку самооцінки, далі підраховують свої бали.
А тепер дайте оцінку своїм знанням й умінням, отриманим на уроці, і підніміть сигнальні картки, які лежать у вас на столах.
Виставлення оцінок за урок.
IV.Рефлексія (2хв)
- Мені було цікаво, я працював добре.
- Мені було цікаво, але своєю роботою я не задоволений.
- Мені було не цікаво.
Малюють свій настрій на нижньому смайлику.
V. Домашнє завдання. (1хв)
Придумайте задачу про тварину.
1