Урок "Оператори розгалуження"

Про матеріал

Цілі:

  • навчальна: познайомити з операторами розгалуження та навчити їх застосовувати у власних програмах;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

22 листопада 2018 року

Урок №21. Оператори розгалуження.

Цілі:

  • навчальна: познайомити з операторами розгалуження та навчити їх застосовувати у власних програмах;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Delphi7

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, юні програмісти.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми познайомимось з операторами розгалуження та навчимось їх застосовувати у власних програмах

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Гнучка програма – хороша програма. Вдосконалимо наші програми за допомогою операторів вибору дій.

Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд3)
  1. Який алгоритм ми називаємо лінійним?
  2. Який алгоритм ми називаємо розгалуженим?
  3. Які існують типи розгалуження?

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд4. Розглянемо повне розгалуження з одинарними командами. Конструкція розгалуження наступна:

Тобто, якщо умова буде істинна (правильна) тоді буде виконуватись перша команда, а якщо умова буде хибна тоді команда №2. Наприклад якійсь змінній ми присвоїмо значення 2 та складемо умову наступним чином: Якщо а більше 5 тоді виведемо повідомлення «А більше 5» інакше «А менше 5».

Слайд5. Не повне розгалуження з одинарними командами виглядає так. Що вибір дії виконується лише при істинності умови, коли умова хибна виконання алгоритму просто продовжується не зважаючи на умову. Наприклад при тому самому А=2, якщо а більше 5 тоді вивести повідомлення «А більше 5» інакше виконання вибору умови просто припиниться.

Слайд6. Повне розгалуження з декількома командами досить схоже до розгалуження з однією командою. Просто для вказання декількох команд нам потрібно 2 і більше команд взяти в середину команд begin та end. Наприклад візьмемо змінну А та змінну В. Де А=5 а В=4. Додамо умову якщо А+В більше 10 тоді змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,15 та другою командою введемо результат. От у нас 2 команди тому їх беремо в середину між begin та end. Інакше змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,02 та другою командою введемо результат знову обмежуємо команди begin та end.

Слайд7. Аналогічна логіка роботи не повного розгалуження з декількома командами. А=5 а В=4. Додамо умову якщо А+В більше 10 тоді змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,15 та другою командою введемо результат. 2 беремо в середину між begin та end. Інакше нічого не робимо.

Слайд12. Скласти блок-схему для обчислення значення виразу a+b-c:(a-2b)

 

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Завдання у групах

1. Знайдіть відповідності між блоком, його назвою та його призначенням:

1) Дані

а) прийняття рішення залежно від результату перевірки вказаної умови

 

2) Рішення

б) початок або кінець алгоритму

 

3) Процес

в) введеня або виведення інформації

4) Термінатор

г) виконання команд

 

2. Побудувати блок-схеми з повним і неповним розгалуженням.

1) Якщо a>3,то c=a2 інакше c=a3.

2) Якщо c2=a2+b2, то вивести повідомлення «Теорема Піфагора».

 

3. Побудувати блок-схему до задачі.

Є дев’ять однакових на вигляд монет, одна з яких фальшива і легша за інші. Двома зважуваннями на терезах без важків визначити фальшиву монету.

 

 

VI. Підбиття підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями (Слайд22)
  1. Які існують типи розгалуження?
  2. Яка структура умови, яка містить підумови?
  3. Як перевести ціле число в рядковий тип?

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал вивчений на уроці

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку