Цілі:
22 листопада 2018 року
Урок №21. Оператори розгалуження.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Delphi7
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, юні програмісти.
Сьогодні ми познайомимось з операторами розгалуження та навчимось їх застосовувати у власних програмах
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Гнучка програма – хороша програма. Вдосконалимо наші програми за допомогою операторів вибору дій.
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд4. Розглянемо повне розгалуження з одинарними командами. Конструкція розгалуження наступна:
Тобто, якщо умова буде істинна (правильна) тоді буде виконуватись перша команда, а якщо умова буде хибна тоді команда №2. Наприклад якійсь змінній ми присвоїмо значення 2 та складемо умову наступним чином: Якщо а більше 5 тоді виведемо повідомлення «А більше 5» інакше «А менше 5».
Слайд5. Не повне розгалуження з одинарними командами виглядає так. Що вибір дії виконується лише при істинності умови, коли умова хибна виконання алгоритму просто продовжується не зважаючи на умову. Наприклад при тому самому А=2, якщо а більше 5 тоді вивести повідомлення «А більше 5» інакше виконання вибору умови просто припиниться.
Слайд6. Повне розгалуження з декількома командами досить схоже до розгалуження з однією командою. Просто для вказання декількох команд нам потрібно 2 і більше команд взяти в середину команд begin та end. Наприклад візьмемо змінну А та змінну В. Де А=5 а В=4. Додамо умову якщо А+В більше 10 тоді змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,15 та другою командою введемо результат. От у нас 2 команди тому їх беремо в середину між begin та end. Інакше змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,02 та другою командою введемо результат знову обмежуємо команди begin та end.
Слайд7. Аналогічна логіка роботи не повного розгалуження з декількома командами. А=5 а В=4. Додамо умову якщо А+В більше 10 тоді змінній С присвоїмо значення (А+В)*0,15 та другою командою введемо результат. 2 беремо в середину між begin та end. Інакше нічого не робимо.
Слайд12. Скласти блок-схему для обчислення значення виразу a+b-c:(a-2b)
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
1. Знайдіть відповідності між блоком, його назвою та його призначенням:
|
1) Дані |
а) прийняття рішення залежно від результату перевірки вказаної умови |
|
2) Рішення |
б) початок або кінець алгоритму |
|
3) Процес |
в) введеня або виведення інформації |
|
4) Термінатор |
г) виконання команд |
2. Побудувати блок-схеми з повним і неповним розгалуженням.
1) Якщо a>3,то c=a2 інакше c=a3.
2) Якщо c2=a2+b2, то вивести повідомлення «Теорема Піфагора».
3. Побудувати блок-схему до задачі.
Є дев’ять однакових на вигляд монет, одна з яких фальшива і легша за інші. Двома зважуваннями на терезах без важків визначити фальшиву монету.
VI. Підбиття підсумків уроку
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал вивчений на уроці