Урок "Опорно-рухова система хребетних тварин", 7клас

Про матеріал

Розробка уроку за новою програмою з біології для учнів 7-го класу. На уроці використовуються методи (вправи і прийоми) такі, як "Девіз на урок", "Листок складних питань", самостійна робота, «Я хочу подякувати своєму товаришу за…»

Перегляд файлу

Руснак Т.М. Біологія тварин. Розробки уроків

 

Урок 38

Тема: Опорно-рухова система  хребетних тварин.

Мета уроку:

  • сформувати поняття опорно-рухової системи хребетних тварин;
  • розвивати логічне мислення, уміння працювати з інформаційними джерелами та складати таблиці;
  • виховувати культуру спілкування під час співпраці.

Обладнання і матеріали:

  • мультимедійна презентація до теми уроку;
  • роздавальний дидактичний матеріал.

Підручник: Біологія. 7 клас / Остапченко Л.І. та ін.. – К. Генеза, 2015.

 

Конструктор уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Початок уроку

Вправа «Девіз уроку»

На дошці вивішуються елементи девізів, з яких учням пропонується скласти девіз уроку.

  1. Не просто слухати, а чути.

Ми будемо рухатись

Таємниці пізнавати

 

  1. Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно й плідно працювати

І оцінки заробляти

Швидко й точно міркувати

Успіхів в навчанні досягати

Будем гарно працювати

 

Ми будемо думати

І питання задавати

Наприклад:

Будем гарно працювати ,

Таємниці пізнавати

І оцінки заробляти.

 

ІІІ. Основна частина уроку

3.1 Мотивація та актуалізація

Вправа «Листок складних питань»

Відповіді на питання, які учні склали наприкінці минулого уроку. Відповісти на питання може учитель або учні.

 

3.2 Вивчення нового матеріалу

 

Пояснення вчителя про загальний план будови опорно-рухової системи хребетних тварин.

 

Виконання учнями самостійної роботи за інструктивною карткою або за підручником (с.148)

 

 

Самостійна робота

Тема: Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Мета: порівняти будову скелетів хребетних тварин.

Обладнання: колекція скелетів, таблиці.

Хід роботи

 

  1. За муляжами і малюнками з’ясуйте особливості будови скелетів хребетних тварин. Знайдіть подібності і відмінності.
  2. Накресліть в зошиті таблицю і заповніть її:

Клас

Відділи скелету

Особливості будови

 

 

 

  1. Сформулюйте висновок, давши відповідь на питання: Що спільного і чим відрізняються між собою скелети хребетних тварин?

1_big.jpg

Скелет різних хребетних тварин: I — риби (окуня); II — земноводного (жаби); III — плазуна (ящірки); IV — птиці (голуба); V — ссавця (кролика): 1 — череп; 2 — хребет; 3 — плечовий пояс; 4 — тазовий пояс; 5 — ребра; 6 — скелет непарних плавців; 7 — скелет передніх кінцівок; 8 — скелет задніх кінцівок.

 

  1. Закріплення знань

Бесіда:

  • Чим скелет хрящових риб відрізняється від хребта кісткових?
  • Чому амфібії не мають ребер?
  • Чим шийний відділ рептилій відрізняється від такого у амфібій?
  • Чому у плазунів є справжня грудна клітка?
  • Чому у птахів є цівка?
  • Чому у птахів на передніх кінцівках залишається три пальці?
  • Для чого птахам кіль?
  • Чому хребці грудного, поперекового і крижового відділів сполучені між собою нерухомо?
  • Чому у китоподібних відсутні задні кінцівки?
  • Чому у рукокрилих витягнуті пальці?
  • Чому у коней немає ключиць?
  • З чим пов’язані особливості будови скелету різних хребетних тварин?

 

Робота в групах

Заповнити ЛСМ для хордових тварин за променем «ОРС»

 

IV. Завершення уроку (рефлексія)

Вправа «Я хочу подякувати своєму товаришу за…»

Учитель просить учнів висловити подяку один одному за урок під час виконання самостійної роботи.

 

Домашнє завдання: Опрацювати §34.

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
4322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку