Розробка уроку за новою програмою з біології для учнів 7-го класу. На уроці використовуються методи (вправи і прийоми) такі, як "Девіз на урок", "Листок складних питань", самостійна робота, «Я хочу подякувати своєму товаришу за…»
Руснак Т.М. Біологія тварин. Розробки уроків
Урок 38
Тема: Опорно-рухова система хребетних тварин.
Мета уроку:
Обладнання і матеріали:
Підручник: Біологія. 7 клас / Остапченко Л.І. та ін.. – К. Генеза, 2015.
Конструктор уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Початок уроку
Вправа «Девіз уроку»
На дошці вивішуються елементи девізів, з яких учням пропонується скласти девіз уроку.
|
Ми будемо рухатись |
Таємниці пізнавати
|
|
Не просто відповідати, а міркувати |
Дружно й плідно працювати |
І оцінки заробляти |
Швидко й точно міркувати |
Успіхів в навчанні досягати |
Будем гарно працювати
|
Ми будемо думати |
І питання задавати |
Наприклад:
Будем гарно працювати ,
Таємниці пізнавати
І оцінки заробляти.
ІІІ. Основна частина уроку
3.1 Мотивація та актуалізація
Вправа «Листок складних питань»
Відповіді на питання, які учні склали наприкінці минулого уроку. Відповісти на питання може учитель або учні.
3.2 Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя про загальний план будови опорно-рухової системи хребетних тварин.
Виконання учнями самостійної роботи за інструктивною карткою або за підручником (с.148)
Самостійна робота
Тема: Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
Мета: порівняти будову скелетів хребетних тварин.
Обладнання: колекція скелетів, таблиці.
Хід роботи
Клас |
Відділи скелету |
Особливості будови |
|
|
|
|
Скелет різних хребетних тварин: I — риби (окуня); II — земноводного (жаби); III — плазуна (ящірки); IV — птиці (голуба); V — ссавця (кролика): 1 — череп; 2 — хребет; 3 — плечовий пояс; 4 — тазовий пояс; 5 — ребра; 6 — скелет непарних плавців; 7 — скелет передніх кінцівок; 8 — скелет задніх кінцівок. |
Бесіда:
Робота в групах
Заповнити ЛСМ для хордових тварин за променем «ОРС»
IV. Завершення уроку (рефлексія)
Вправа «Я хочу подякувати своєму товаришу за…»
Учитель просить учнів висловити подяку один одному за урок під час виконання самостійної роботи.
Домашнє завдання: Опрацювати §34.