Тема уроку: Підсумковий урок з теми "Текстовий процесор "
Урок у формі гри "Інтелектуальний поєдинок ”
Мета уроку:
навчальна: навчити учнів, через гру, закріплювати та систематизувати набуті знання;
виховна: виховувати в учнів цілеспрямованість, впевненість у собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір;
розвивальна: розвивати інтерес до інформатики, логічне мислення, кмітливість.
Обладнання: ПК, проектор.
Тип уроку. Урок-гра
Хід уроку
№ п/п |
Етапи уроку |
Час, хв |
1 |
Організаційний момент |
5 |
2 |
Мотивація навчальної діяльності |
2 |
3 |
Визначення очікуваних результатів |
3 |
4 |
Візитна картка учасників (перевірка домашнього завдання) |
6 |
5 |
Актуалізація опорних знань |
5 |
6 |
Інтелектуальний поєдинок |
20 |
7 |
Підбиття підсумків уроків |
3 |
8 |
Домашнє завдання |
1 |
І. Організаційний момент
Вчитель: Сьогодні у нас урок, на якому ми повинні підвести підсумки вивченого, а саме: робота у текстовому процесорі Word.
Наш сьогоднішній урок буде незвичайним, тобто ми його проведемо у вигляді гри «Інтелектуальний поєдинок». Тут свої знання демонструватимуть дві команди. До сьогоднішньої гри ви повинні були обрати назву своїй команді і, звичайно, капітана, котрий би зміг захищати свою команду та відстоювати відповіді учасників своєї команди.
Гра – це творчість, гра – це праця.
Праця – шлях дітей до пізнання світу.
О.М.Горький
Отже, приступаємо до нашого уроку-гри.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми узагальнимо та перевіримо всі здобуті знання про текстовий процесор Word за допомогою гри, тому що тільки у вигляді гри навчають своє потомство тварини. А людям не гріх перейняти технології, напрацьовані природою в процесі еволюції за мільйони років. Адже ми – теж частина цієї природи. Я переконана, що гра – найефективніша форма навчання.
У нас одна мета – навчитися! Ми повинні підтримувати одне одного, якщо в когось щось не виходить. Я вам кажу, що у вас усе вийде, і ви повинні довіряти мені. Змагання й конкуренція – вічний двигун цивілізації!
ІIІ. Визначення очікуваних результатів
Програмісти й комп’ютерщики України й всього світу особливо цінуються на світовому діловому ринку. Тому сьогодні ми проведемо боротьбу серед учнів класу на звання «Інтелектуала-програміста» і визначимо, хто ж з учнів вже сьогодні може скласти конкуренцію на діловому ринку праці. Якщо у вас щось не вийде, не засмучуйтеся, зрештою, це тільки урок – і не останній – у вашому житті. Якщо щось не вийшло сьогодні, то будьте наполегливими і надалі все вийде. Не потрібно боятися зробити помилку, адже не помиляється той, хто нічого не робить. Хороший полководець теж може програти бій, але всю війну виграє кращий. Тому помилок не варто боятися, а потрібно їх аналізувати і враховувати цей досвід у подальшій роботі. Удачі командам!
Конкурси нашої гри(тема уроку та конкурси гри виводяться за допомогою проектора на екран)
IV. 1 конкурс – Візитна картка команди.
Конкурс оцінюється 3-ма балами.
Домашнє завдання було підготувати візитні картки команд-учасників та рекламні проспекти, в яких учасники вкажуть свої досягнення у вивченні текстового процесора. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 6 балів. Експерти повинні врахувати використання різних об’єктів при виконанні завдання та дизайн.
Слово командам. (Команди представляють візитні картки та рекламні проспекти, а також виставляють на столи та надають експертній групі картки із назвою команди. Експерти отримані картки вивішують на дошку для подальшого подання результатів.)
V. Актуалізація опорних знань.
2 конкурс – Розминка
(питання відображаються на екрані)
Щоб провести серйозну гру, зробимо з вами невеличку розминку, на якій кожній команді задається по 4 запитання. Відповідь дається зразу, без обговорення. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання для 1 команди
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ......(монітор)
* * *
Якщо є складна робота, мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк, адже я – системний ……(блок)
* * *
З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
* * *
Промені і сонце-коло намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер, бо графічний я ………(редактор)
Запитання для 2 команди
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
* * *
А, Б, В, Г, Д і кома – всім мабуть уже відома
Така клавішна структура. Звісно ж, це ………(клавіатура)
* * *
Я пишу листи і вірші, мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ, як усім потрібен …… (Word)
* * *
Я не нишпорю в коморах, не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки, бо комп’ютерна я …… (мишка)
Додаткові питання:
1. Скільки бітів містить 1 байт?
2. Основний пристрій комп’ютера…
3. Контекстне меню викликається…
4. Клавіатура – це пристрій призначений для…
5. Каталог – це набір…
6. Монітор – це пристрій для …
7. Найменша одиниця виміру інформації…
Отже, ми провели з вами розминку і після двох конкурсів маємо таку кількість балів /оголошуються і записуються на дошці результати гри/.
VI. 3 конкурс – «Інтелектуальний поєдинок»
Для конкурсу потрібно підготувати ігрове поле, яке складається із квадратів (їх можна прикріплювати на магнітній дошці або відображається на екрані за допомогою проектора).
Кожен квадрат має свої координати (горизонтальна лінія – букви, вертикальна – цифри).
Гравці кожної команди по черзі називають координати ходу. Починає та команда, яка після двох конкурсів набрала більше балів. Під названими координатами містяться завдання. На роздуми командам дається 10 секунд, називає хід і відповідає гравець за порядком.
Якщо відповідь виявляється невірною, то право відповісти надається другій команді. За правильну відповідь – 1 бал.
Завдання
1. Як пронумерувати сторінки тексту?– А1
2. Які ви знаєте комбінації клавіш, для полегшення роботи користувача? – А2
3. Що таке гіперпосилання?– А3
4. Основними характеристиками цього пристрою є швидкодія й тактова частота. Він буває 8-ми, 16-ти та 32-ох розрядним. Який це пристрій? – A4
5. Навіщо потрібна табуляція? – B1
6. Як виділити абзац тексту? – B2
7. Як створити схему? – B3
8. Як створити гіперпосилання? - B4
9. Призначення колонтитулів – C1
10. Як встановити міжрядковий інтервал? – C2
11. Опишіть порядок створення колонок тексту. – C3
12. Як встановити границі та рамки сторінки? – C4
13. Як створити об’ємний напис? – D1
14. Як встановити перенесення? – D2
15. Додаткові 2 бали. – D3
16. Які дії потрібно здійснити, щоб у текстовий документ вставити таблицю? – D4
17. Які дії потрібно здійснити, щоб у текстовий документ вставити діаграму? – E1
18. Як створити верхній/нижній індекс?– E2
19. Як вставити формулу?– E3
20. Назвіть основні елементи вікна текстового редактора – E4
4 конкурс – Конкурс капітанів (робота за комп’ютером)
Прошу капітанів зайняти місця біля комп’ютерів і виконати наступне завдання. Перший капітан повинен створити за допомогою майстра шаблонів та використовуючи власний стиль резюме, в якому вкаже всі свої здобуті знання з текстового процесора, а другий – записку на ім’я вчителя, в якій подасть пропозицію щодо вивчення інформатики.
(Учні виконують завдання біля комп’ютерів, експерти протягом виконання завдання оцінюють результати та заносять до таблиці)
За той час поки капітани працюють, в нас вправи релаксації.
5 конкурс – Візитівка.
Командам пропонується створити засобами текстового процесору власні візитівки, де вказано особа та контактні дані учня.
6 конкурс – Кросворд
Командам пропонується створити у текстовому процесорі та розв’язати завдання наведеного сканворду.
VІІ. Підведення підсумків.
Підсумки записуються у таблицю і оголошуються учням.
Підводяться підсумки уроку, оголошуються оцінки учням.
VIII. Домашнє завдання.
Створити кросворди, ребуси з вивченої теми.