Тема: Оригамі. Створення об’ємної фігурки снігура в техніці оригамі
Мета: навчити виготовляти фігурку снігура в техніці оригамі; закріпити прийоми складання паперу; розширити знання учнів про снігура; розвивати моторику дрібних м’язів пальців; художню уяву, мову, мислення; виховувати акуратність, любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки із зображенням різних видів птахів; плакат із зображенням гілки горобини; заготовки кольорового паперу червоного та чорного кольорів розміром 10*10 см.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
1)Перевірка робочих місць.
2)Вступне слово вчителя.
- Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок! А урок наш сьогодні буде незвичайним, цікавим і пізнавальним. На уроці нам потрібні будуть:
голова – ми будемо думати,
очі – ми будемо дивитись,
вуха – слухатимемо,
губи – будемо відповідати та посміхатися,
руки – будемо творити!
II. Повідомлення теми і мети уроку.
( Стук у двері. Входить листоноша і приносить запрошення в гості)
Вчитель читає: Вас, чудові мої друзі
Ми запрошуємо в гості!
-Діти, ви щось зрозуміли? Ага, ось тут є продовження:
Звуться птахи ….( снігурі).
( На дошці висить малюнок снігура)
III. Актуалізація опорних знань.
1) Розповідь вчителя.
- Що ви знаєте про цих птахів?
- Чи бачили снігурів у нашій місцевості?
Снігурі - красиві птахи. Червоногруді, тримаються невеликими зграйками по 7-10 птахів. Влітку вони живуть у найглухіших ялинових хащах. Там снігурі мостять собі гнізда, виводять та вигодовують пташенят. А взимку вони мандрують у пошуках їжі. Живляться різними ягодами, бруньками, насінням. Тож, коли настає зима, снігурі, що сидять на гілочках, схожі на червоні ліхтарики, якими прикрашають деревце.
- Як називаються птахи, що залишились зимувати?
- Давайте назвемо друзів снігура, відгадавши загадки.
2) Робота над загадками.
1. Пташечка невеличка,
В неї білі щічки.
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Тож ця пташка невеличка
Називається …..(синичка).
2.Бідовий хлопчина
В сірій сорочині
По дворах стрибає,
Крихти збирає. (Горобчик).
Та цей звук не від рук.
Птаха дробом стовбур б’є,
Лікарем для лісу є. (Дятел)
4.Дзьоб міцний і гарні крила
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить,-
« Кар, кар, кар!»- усе кричить. (Ворона)
Вдень відпочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі. (Сова)
6.Стрекотуха білобока
Звуть усі її….(сорока)
-МОЛОДЦІ! Всі птахи – друзі людини, тому заслуговують на піклування та бережливе ставлення до себе. А як ми зможемо допомогти їм у важкий зимовий час?
-А ви не забули, куди ми з вами запрошені?
-Але з порожніми руками в гості не ходять, обов’язково потрібно подарувати подарунок.
-Що ми можемо подарувати?
-А я пропоную подарувати поробку снігура. Виконаємо її в техніці оригамі.
-Що таке оригамі?
-Правильно, діти, це спосіб складання з паперу різноманітних поробок і зародився він у Японії майже тисячу років тому назад.
IV. Новий матеріал
1)Аналіз зразка:
-Що це? Яку форму має- плоску чи об’ємну? З якого матеріалу виготовлений? З яких частинок складається? (Голова, тулуб, крила, хвіст).
-З якої геометричної фігури будемо складати? (Квадрата)
2) Фізкультхвилинка
Сьогодні фізкультхвилинка пройде у японському стилі:
-Розведіть руки в сторони. Далі повторюйте за мною : Привіт, права рука! Привіт, ліва рука! (Зводимо руки разом, трохи схиляємо голову) Давайте працювати разом!
V. Практична робота
1) Інструктаж по ТБ при роботі з папером та ножицями.
2) Технологічна картка виготовлення виробу:
* складіть квадрат по діагоналі червоним боком всередину;
* перегорніть отриманий трикутник попалам і розігніть;
* розверніть вершиною вниз;
* зігніть верхній кут вверх, захватуючи одну частину паперу;
* розверніть фігуру, зігніть чорним боком вверх;
* на маленькому трикутничку ( голова) вигніть кут всередину так, щоб його було видно;
* з двох боків підніміть кути-крила і загніть;
* хвіст: зробити надрізи вздовж хвоста і загнути надрізи всередину, формуючи лапки;
* намалюйте очі з обох боків.
VI. Виставка робіт та створення композиції ( на дошці висить плакат з гілочками калини, діти прикріпляють снігурів на плакат).
VII. Закріплення матеріалу.
- Сьогодні ми закінчили велику роботу. познайомилися з мистецтвом оригамі та киригамі. Що ж ми навчились робити? Які навички отримали?
-А де можна використати вміння складати папір в техніці оригамі? ( виготовити вітальні листівки, запрошення, подарунки)
VIII. Підсумок уроку.
Снігурі на гілці, мов яскраві квіти.
Снігурі не хочуть в теплий край летіти.
Де морози люті, де сніги завзяті,
Снігурі лишились зиму зимувати.
Снігурі на гілці наче із картини,
Наче ті прикраси дивні новорічні,
Не бояться снігу і не мерзнуть в січні.
IX. Прибирання робочих місць.
1