Тема Неповторність кожної людини
Мета :
розширювати знання учнів про створення світу, ознайомити з історією створення перших людей, з тим, як Господь турбується про кожного з нас;
розвивати вміння дякувати Богу за дар життя та дари Святого Духа;
формувати соціальну та громадянську компетентності:дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я ближніх, повагу до кожної людини , вміння реалізувати своє покликання ;
виховувати любов до Бога та до ближніх.
Матеріали для уроку: Біблія для дітей, мультфільм «Створення людини», силуетні малюнки із зображенням тварин.
Тип уроку: комбінований
План уроку
І. Вступ
привітання
бесіда про настрій учнів
ІІ. Повторення вивченого
Повторення вивченого про створення світу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідмлення теми уроку
Хто чим славиться?
-соловейко-…(піснею),
-джерельце-…(водою),
-колосок – …(зерном),
-сонечко - …(ласкою і теплом),
- квітка -…(ніжним запахом).
Ну а чим же ти на землі прославишся? (Роздуми дітей)
Підсумкове слово вчителя, повідомлення теми уроку: сьогодні ми дізнаємось про себе багато цікавого.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Влітку гуляє, а взимку спочиває.(Ведмідь)
У зеленому жакеті галасує в очереті. (Жаба)
Хоч не шию я ніколи , а голок завжди доволі. (Їжак)
-А тепер придивіться уважно до звірят, подумайте і скажіть. Чим схожі вони між собою. (У них є вуха, ніс, рот тощо).
-Подивіться в люстерко. Кого ви там бачите? (Себе)
-А чи є і в нас очі, вуха, рот?
- Для чого вони нам потрібні?
- І люди, і тварини мають багато спільного: всі ми народжуємося, ростемо, дихаємо, харчуємося. Але чим же людина відрізняється від інших живих істот?
-Давайте подумаємо, чи може хтось інший, крім людини, навчатися в школі, випікати смачні пиріжки, лікувати хворих, будувати будинки і, врешті грати у футбол? (Відповіді учнів)
- Отже, людина відрізняється від тварин тим, що Бог наділив її розумом, дав їй душу, щоб людина могла радіти, переживати, вміти бачити і робити добро. Це означає, що Господь створив людину за своїм образом і подобою: ми як і Бог можемо бути добрими, люблячими, можемо допомагати іншим, прощати…- це був шостий день творіння
Маю два очка , ними світ бачу.
Маю дві ніжки, ними я скачу.
В голівці розум,щоб мудро жити,
В грудях серденько людей любити.
Г. Добош
6. Виконання завдання на робочих листках: діти домальовують частини тіла людини, обговорюють їх важливість, дякують Богу,за дар мови, розуму, можливість рухатися, чути, бачити…; домальовують одяг дівчат та хлопців, поруч приклеюють свою фотографію.
Отже, кожен з нас є неповторним, особливим; кожен ,за допомогою органів чуття, може пізнавати світ, створений Богом, пізнавати велич Бога Творця.
V. Закріплення вивченого
Дидактична вправа «Коло цінності» :
діти стають в коло, вчитель бере клубок ниток, називає своє ім’я накручує нитку на палець і кидає клубок до когось з дітей. Той, хто отримав клубок, повторює так само. Невдовзі в колі утворюється сітка з ниток, яку діти повинні добре розтягнути.
Говоримо, що ця сітка є гарна ,бо її тримає (називаємо імена дітей)
Після цього вчитель каже кільком дітям опустити нитку з пальчика. Говоримо про те, що сітка вже не така гарна. Чому? Тому, що її вже не тримає (називаємо імена дітей, які опустили нитку)
Таким чином ,підводимо дітей до думки, що кожен з них дуже важливий і неповторний у своїй родині,класі,школі, у світі.(Опис гри використала з посібника Галини Добуш «Хочу пізнавати»,Львів «Свічадо» 2005, с.6)
VІ. Рефлексія
Враження учнів від уроку: вправа «Мій смайлик»
Слово вчителя
Це Господь так захотів, щоб (називаємо імена дітей) жили у світі, бо без вас світ був би не таким прекрасним,не було б таких чудових дівчаток і хлопчиків, не було б першого класу, не було б кому радіти Божим дарункам, опікуватися Божими створіннями, примножувати красу. Отож, кожен з нас один такий у цілому світі – єдиний , неповторний і важливий; і всі ми разом
І Ти , і я – ми діти Божі,
Велика Божа родина ми всі.
Тож, будьмо добрі , усіх любімо,
Спасіння своє шукаймо у Христі.