Тема: Світ під назвою “Я”. Розмаїття ролей у житті.

Про матеріал
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; працювати в групі; соціальної компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; предметних компетентностей – формувати уявлення про людське «Я», сприяти пізнанню себе, своїх внутрішніх характеристик; мати здатність осмислювати навколишній світ і себе в ньому; виховувати бажання самовдосконалюватися, змінювати себе і навколишній світ; висловлювати розуміння, що у будь-якій ситуації потрібно залишатися Людиною.
Перегляд файлу

Тема: Світ під назвою “Я”.

Розмаїття  ролей у житті.

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; працювати в групі;

соціальної компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;

предметних компетентностей – формувати уявлення про людське «Я», сприяти пізнанню себе, своїх внутрішніх характеристик; мати здатність осмислювати навколишній світ і себе в ньому; виховувати бажання самовдосконалюватися, змінювати себе і навколишній світ; висловлювати розуміння, що у будь-якій ситуації потрібно залишатися Людиною.

Хід заняття

  1. Вправа-вітання (2хв)

Мета: сприяти встановленню позитивного контакту з групою.

Форма проведення: робота у великій групі.

Діти стають у коло. Внутрішнє коло нерухоме, а от учасники зовнішнього – переміщаються і по черзі вітаються з тими, хто стоїть усередині, словами ”Доброго дня!”

  1. Гра „ Гімн імені ”

Група сидить у колі. Один із учасників представляється іншим і підбирає щодо себе якийсь епітет. Цей прикметник повинний починатися з тієї ж букви, що й ім’я, позитивно характеризувати людину та по можливості містити перебільшення (наприклад: „ Геніальний Геннадій, буйний Борис ” та ін.).

3. Гра «На що я схожий? Чому?»

Мета: краще пізнати себе.

На яку квітку ти схожий? Чому?

4.Вправа “ Обговоримо ситуацію ”.

Основа характеру
...  Йдуть двоє хлопчиків вулицею. І бачать, що хлопчик-хуліган знущається з дівчинки: ображає її, говорить грубощі. Один з друзів перелякано притискається до паркану, а інший кидається захищати дівчинку...

- Що ви можете сказати про першого хлопчика? А про другого? Як вони будуть вести себе надалі?

З поведінки хлопчиків у цій ситуації ми зразу можемо сказати, що другий хлопчик - сміливий, справедливий, рішучий. Він не може байдуже дивитись, як ображають іншу людину.

 Імовірно, він і в подальшому буде захищати слабких, ображених.
   А перший хлопчик? Він або боягуз, або дуже обережний. Навряд чи він допоможе у скрутну хвилину.

   Отже, людське «Я» — це те, що визначає поведінку людини, відрізняє її від інших.

   Дізнатися з першого погляду, який характер у тієї чи іншої людини, важко. Для цього треба мати великий життєвий досвід. Недаремно кажуть: щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з'їсти, тобто побувати у різних ситуаціях.

                                                               За Анатолієм Нікітіним

5. Слово вчителя

Кожен із нас постійно використовує займенник  Я. Я – це те, ким вважає себе людина в думках, почуттях, діях. Наше Я багатогранне, воно виявляє себе в різних ситуаціях по-різному: ви можете бути на уроці тихим і сором’язливим, удома – грозою сім’ї, на вулиці – хорошим другом. Таке Я називається рольовим.

 6.Вправа «Вибери свою роль».

- У кожного з нас у житті є багато ролей. Вибери, яка тобі найбільше до душі, а яка дається важко:

Форма  проведення: робота у великій групі.

Діти по черзі намагаються дати якомога більше відповідей на запитання « Хто я?» з метою опису себе, враховуючи риси, інтереси й почуття, і кожне речення починається з займенника я”.

Наприклад: “ Я – дівчинка ”, “Я – людина , Я – спортсмен ”, “Я – хороша  людина ” тощо. Учитель стежить, щоб діти не повторювали те, що говорили попередні, а описували самі себе.

(Слова для довідки: учень, син(донька), сусід, пішохід, громадянин, товариш (подружка), пасажир, мешканець міста тощо).

7. Вправа  «Долоня»
Намалювати (обвести) свою долоню. На кожному намальованому пальці написати, що в собі подобається.
                                Описание: http://kuchka.info/wp-content/uploads/2013/07/072413_1608_2.png

8.Вправа «Психологічний автопортрет»

- За яке Я мене можна любити?

- За яке Я мене можна посварити?

- Яке Я можна змінити?

- Яке Я іноді заважає в навчанні?

- Яке Я рятує в різних життєвих ситуаціях?

- Яке моє Я мені подобається?

9.Читання і обговорення давньогрецької легенди про Нарциса

Нарцис

Прекрасний, але гордий і холодний юнак Нарцис нікого не любив, окрім себе. Одного разу нагнувся він до струмка і відбився у ньому в усій своїй красі. Тут і спіткала його кара богині кохання Афродіти. У захопленні дивився він на своє відображення у воді і не міг відійти від струмка. Все забув Нарцис, не відриваючись, милувався він самим собою. Не їв, не спав. Сили покинули його. Схилилась голова Нарциса на прибережну траву і морок смерті покрив його очі.

 

http://www.dubrova.if.ua/wp-content/uploads/2012/04/6.jpg

 

Приготували німфи могилу юному Нарцису, але коли прийшли за його тілом, то не знайшли його. На тому місці, де торкнулася землі голова гордого юнака, виросла  запашна квітка - нарцис. Він залишився символом гордості, самозакоханості. Деякі вважають його квіткою смерті. Нарцису приписують також значення зради, ревнощів, яке пов'язане з переказом про те, що коханка багдадського халіфа посилала йому ці квіти, коли знала, що він перебуває з іншою жінкою.

-  Чи доводилось Вам зустрічати людей, схожих на цього юнака?                    

-  Як таких людей називають у народі

 -  Чи можна розраховувати на допомогу таких людей?

 Самозакоханість – це дурість. Ці люди слухають тільки себе і від цього дурнішають, від них можна чекати зрадництва, байдужості. Вони завдають суспільству величезної шкоди.

 10. Вправа « Який ти?»

Мета: виробляти  навички самоаналізу.

Назви тварин пишуться на чистому папері та прикріплюються по периметру класної кімнати (наприклад: ведмідь, білка, вовк, лев, заєць тощо). Діти обирають ту тварину, яка найбільше відповідає їх типу, характеру, і збираються біля свого аркушу паперу. Кожна група дітей пише на ньому характерні риси, які пов’язують їх з обраною твариною. Потім пояснюють свій вибір.

11.Робота з прислів’ями

- Як ви розумієте ці прислів`я?

- Чого вони нас навчають?                                                                                                           

Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.

Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.

Я — не я, і хата не моя.

За  платтям зустрічають – за розумом проводжають

Людина красна не словами, а своїми ділами.

 

 

 

12. Вправа «Намалюй своє Я»

Людина - це маленьке сонце. Намалюйте своє Я всередині сонячного диска, а вздовж променів напишіть характеристики свого я. У кого вийшло більше променів?

Описание: yak-namalyuvati-sonechko.jpg

13. Вправа «Слухаємо себе». Релаксація

- Сядьмо зручніше, заплющимо очі, послухаймо музику. Прислухаймося, що відбувається в середині кожного з вас. Уважно прислухайтеся до своїх відчуттів. Що ви відчули?

14. Підсумок заняття

- Що нового ви дізнались на занятті?

- Кого заняття змусило замислитись?

Формування внутрішнього світу людини, її характеру, звичок залежать від навколишнього середовища: рідних і близьких, друзів, однокласників і вчителів, занять за інтересами, телебачення і багато чого іншого. Але людина сама є володарем і будівничим своєї долі. Для цього потрібні лише бажання і прагнення постійно працювати над собою, пізнавати самого себе.  

 

8. Вправа-прощання (5 хв)

Мета: закінчити заняття на позитивній ноті.

Форма проведення: робота у великій групі.

Діти дякують одне одному за спільну роботу. Прощаються, підби­раючи для цього теплі слова.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кобець Ірина
Пов’язані теми
Етика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 березня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку