Мета: ознайомити учнів з основними поживними речовинами, навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров'ю; розвивати творчий потенціал учнів, активність на уроці; виховувати культуру здорового харчування.
Обладнання: підручники, зошити, картки "Корисна і некорисна їжа", упаковки їжі корисної та некорисної, кошик, схема "Вітаміни", схема «Склад їжі», смайли-таблички, ноутбук, відеофайли, ложка.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу.
Дата Урок 6 клас 6
Тема: ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я.
Мета: ознайомити учнів з основними поживними речовинами, навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров’ю; розвивати творчий потенціал учнів, активність на уроці; виховувати культуру здорового харчування.
Обладнання: підручники, зошити, картки "Корисна і некорисна їжа", упаковки їжі корисної та некорисної, кошик, схема "Вітаміни", схема «Склад їжі», смайли-таблички, ноутбук, відеофайли, ложка.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу.
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
У 3-5 класах ми знайомилися з пірамідою потреб. Хто пам’ятає, які потреби передусім має задовольняти людина? (Діти називають їх, учитель акцентує на потребі у харчуванні).
Наголосити: їжа впливає на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя кожної окремої людини і на стан здоров’я цілих народів.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
Найбільше я люблю їсти… (закінчити речення, передати ложку іншому учневі).
Обговорити, як діти розуміють відомий вислів Поля Брегга: «Ми — те, що ми їмо».
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
"Ми їмо, щоб…" Наведіть причини, з яких людям необхідно їсти (щоб втамувати голод, нормально розвиватися, отримати задоволення, заряд енергії, підтримати компанію, поспілкуватися, зігрітися, вилікуватися...).
Покажіть та назвіть свої фізичні відчуття, емоції, здатність до навчання та іншої праці, коли ви:
Пригадаємо, з чого складається їжа?
Обговорення. Учні по черзі називають одну страву калорійну і не надто поживну, та одну — не калорійну, але поживну.
Мета: оцінка ставлення учнів до здорового харчування.
Проведіть у класній кімнаті умовну лінію. На одному кінці лінії стають ті, кому подобаються натуральні продукти, а на другому - ті, хто надає перевагу продуктам з консервантами, барвниками, ароматизаторами. Решта обирають місця ближче до того чи того краю. Бажаючі можуть висловитися, чому вони обрали саме таке місце.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
Учитель демонструє картку зі стравою, а учні плескають у долоні, якщо вона належить до корисних, і заперечливо хитають головою, якщо її треба вживати зрідка.
Набір продуктів: чіпси, газований напій, снікерс, сир, морква, яблуко, геркулес, майонез, кетчуп, часник, цибуля, банан, перець, сухарики, макарони, капуста.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Опрацювати § 6. Скласти корисне меню на день (письмово у зошиті).
Закрийте очі. Пригадайте улюблені страви вашого дитинства. Намагайтеся уявити смак цих страв, запах, зовнішній вигляд. Хто для вас їх готував? Чи є вони для вас такими ж привабливими і бажаними, як кілька років тому? Чи хотіли б ви поділитися рецептом своїх улюблених страв?
Заслуховування кількох рецептів.
Від харчування залежить фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.
Щоб рости, розвиватися, добре вчитись і почуватися здоровим, ти потребуєш продуктів, які забезпечують організм вуглеводами, білками, жирами, вітамінами і мінеральними речовинами.
Спортивні тренування та інші фізичні навантаження передбачають підвищення калорійності харчового раціону та вживання більшої кількості води.
То ж візьмемо девіз життя: «Перш ніж за стіл мені сісти я подумаю, що краще їсти» (проголосити разом).
1
Ми — те, що ми їмо.
Перш ніж за стіл мені сісти я подумаю, що краще їсти!