Урок основ здоров'я в 3 класі. Тема: "Чинники здоров’я. Гуманне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям."

Про матеріал

Урок основ здоров'я в 3 класі. Тема: "Чинники здоров'я. Гуманне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров'ям." Практична робота: моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами. За потребою скину презентацію до уроку.

Перегляд файлу

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок громадянської освіти 3 клас

Тема: Фактори, які впливають на здоровя дитини

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький -2010

 

Тема: Фактори, які пливають на здоровя дитини

Мета: Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє.  Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан. Виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я.

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Гостей наших радо усіх зустрічаєм,

Для них привітання від класу ми маєм.

Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,

Щоб діточки ваші здорові росли.

  • Доброго здоров'я, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

ІІ. Актуалізація класу

- А чому вітаючись, прощаючись люди бажають доброго здоров'я?

(Бажали найважливіше  - здоров’я)

- Які  саме ввічливі слова пам’ятаєте?

(Здоровенькі були!, Дай Боже здоров'я!, Доброго Вам здоров'я!, Бувайте здорові!, Ходіть здорові!)

- У народі кажуть: Немає щастя без здоров'я.

- Як ви це розумієте?

(Є багато цінностей у житті, але вони перестають мати значення при поганому здоровї)

- Які ще прислів’я знаєте?

(Без здоров'я ніщо людині не миле.

Бережи одежу знова, а здоров'я - змолоду.

Було б здоров'я, а все інше наживем.

Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

Весела думка - половина здоров'я.

Веселий сміх - здоров'я.

Все можна купити, тільки здоров'я - ні.

Здоровий хворого не розуміє.

Здоровому все здорово.

Здоров'я більше варте, як багатство.

Здоров'я - всьому голова.

Здоров'я - найдорожчий скарб.

Здоров'я маємо - не дбаємо, а стративши - плачемо.

Найбільше щастя в житті - здоров'я.

Той здоров'я не цінить, хто хворий не був.

Як на душі, так і на тілі.)

  • То який висновок можемо зробити?

( Щоб бути щасливим важливо бути здоровим)

  • А що треба робити, щоб бути здоровим?

(Щоб бути здоровими, треба дбати про своє здоровя)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Перевіримо, як справились із домашнім завданням.

1-ша група виконає тестові завдання на комп’ютері

  • Що є найголовнішою цінністю людини?

а) гроші

б) здоровя

в) їжа

- Чи може сонячне проміння заподіяти шкоду здоровю?

а) так

б) ні

в) воно не приносить користі і не завдає шкоди

- Перш ніж пити воду з-під крану її потрібно …

                а) перетворити у лід

                б) одразу пити

                в) прокипятити

          - Що спричиняє інфекційні хвороби?

 а) шкідливі бактерії

 б) корисні бактерії

 в) чиста їжа

- Що не є інфекційною хворобою?

                 а) грип

                 б) вітряна віспа

                 в) перелом ноги

          - Як передаються інфекційні хвороби?

                 а) через повітря

                 б) через їжу

                 в) через дотик

          - Найбільше шкідливих мікробів потрапляє в наш організм через…

       а) нечищені зуби

       б) брудні руки

       в) неохайний вигляд

          2-га група попрацює над проблемним завданням. Вам необхідно вибрати, що сприяє збереженню здоровя:

  • байдужість
  • взаєморозуміння в сімї
  • добра праця
  • активний відпочинок
  • ранкова зарядка
  • ледачість
  • паління
  • чистота тіла
  • раціональне харчування
  • шкідливі звички
  • неврівноваженість
  • То що сприяє збереженню здоровя? Обгрунтуйте свою думку.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- Ми помандруємо сьогодні стежками здоров'я, попливемо морем пошуків до берегів  Здоровя - поведемо мову про те, як можемо берегти, зміцнювати і підтримувати своє здоров'я.

          - Подивіться на карту сьогоднішньої нашої подорожі і подумайте, де саме ми сьогодні будемо подорожувати?

- Так, це наш край. А як ще ми можемо назвати наш край?

Обласним центром нашого краю є Хмельницький, на Поділля проживає  254 тисячі людей. Найбільшою цінністю краю є діти, їх 45 тисяч! В нашій школі навчається… За даними лікарів:

  • У кожного із вас на парті є кораблик, запишіть будь ласка, на ньому своє, бажання, мрію…
  • Хто бажає поділитись своїми сподіваннями?
  • Як ти вважаєш чи потрібно бути здоровим, щоб ця мрія здійснилась?
  • А тепер рушимо у плавання від Берега надій до Берега реалізованих сподівань
  •  Народна мудрість говорить, що здоров'я прибуває краплинами, а зникає пудами. Ці краплини здоров'я прибувають завдяки виконанню цілого ряду умов.

Про ці умови ми сьогодні з вами і поговоримо.

     1. Перша зупинку "Режим дня".

- Для чого потрібно дотримуватись режиму дня?

 ля того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу)

-Як режим впливає на наше здоровя?

(позитивно – дотримується правил особистої гігієни, робить ранкову зарядку)

Гра "Плутанина"

- На дошці табло звичайного дня школяра, а у вас малюнки, порадьтесь і виберіть оптимальний час.  (Діти повинні розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності. Працюють в групах)

-Яку пропозицію можемо сформулювати?

  1. Другий зупинка "Гімнастика. Активний відпочинок".

Проведемо зараз хвилинку здоров'я "Наберемося сили"


В море ветер, в море буря

В море воют ураганы

В синем море тонут лодки

И большие корабли,

Корабли на дно уходят

С якорями, с парусами

На морской песок роняя

Золотые сундуки,

Золотые сундуки

Корабли лежат разбиты,

Сундуки стоят раскрыты

Изумруды и рубины осыпаются дождём.

Если хочешь быть богатым,

Если хочешь быть счастливым

Оставайся мальчик с нами  - будешь нашим королём,

Будешь нашим королём

 


  • Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, танцями, рухливими ігрми, плаванням, розвагами, фізичною працею на свіжому повітрі.
  • Давайте зіграємо у гру Асоціація.
  • Хто із вас уже займається у спортивних, танцювальних гуртках?
  • Яку пораду дамо?
  1. Третя зупинка "Чистота - запорука здоров'я"
  • Здавна український народ славився своєю охайністю в усьому. Про це свідчить біла сорочка, завжди побілені хати. В оселі проходило життя родини,тому господарі слідкували за чистотою.
  • У кожного з вас на столах є деформоване речення, спробуйте віднайти його початковий зміст.
  • Кожний ранок умивайся, мий вуха та шию.
  • Чисть зуби вранці і ввечері.
  • Мий руки перед їжею, після забруднення,  після туалету.

- Доповніть, а які ще правила особистої гігієни важливо виконувати?

  • Коротко обстригай нігті.
  • Носи в школу гребінець і носову хустинку.
  • Слідкуй за чистотою одягу і взуття.
  • Ретельно мий овочі та фрукти.
  • Не смокчи та не гризи різні предмети, пальці і нігті.
  • Якщо будете дотримуватися цих правил, то будете здоровими.
  •  Який можна зробити висновок?

    4. Четверта зупинка "Їжа - джерело росту і здоров'я".

  • Завітаємо в лісову школу і послухаємо, які продукти корисні для нашого здоровя.
  • А наші вітамінки розкажуть самі про себе, а ви на магайтесь запамятати, які продукти багаті вітамінами.

Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

Вітамін Д. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.

- Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

- Вживати поживне і тільки корисне.

- Не їсти надміру, не шкодити тілу

- І пам'ятати про вітаміни. 

Гра Сортуємо їжу

  • Який висновок зробимо?

    5. П'ята зупинка "Навколишнє природне середовище і здоров'я"

Оскільки людина - це частина природи, то здоров'я людини, зокрема і наше, залежить від здоров'я природи.

  • Помандруймо в поле, в гай -

Трав і квітів там розмай.

І у цьому розмаїтті

Ми знайдете безліч ліків.

  • А на уроці інформатики ви зробили презентацію «Лікарські рослини», будь ласка, представте її:

Видра змучилась до краю:

- Зуби! Зуби! Помираю!

- Та зарадити не важко,

Зуби полощи ромашкою.

Коли хтось упав раптово,

Чи поранив руку, ногу -

Подорожник - всім дружок,

Прикладіть його листок.

З кропиви борщі й салати

Добрі можна зготувати.

Від застуди і від кашлю

З мати-й-мачухи відвар

Допоможе, друзі, вам.

Валер'янки слізки-краплі

Заспокоять серце ваше.

А заварите лопух -

Вже волосся - мовби пух.

Скрізь:і в лісі, і у лузі -

Знайдете надійних друзів.

Пам'ятайте, любі діти!

Час травичку пожаліти!

Роси зберете медові -

Будете усі здорові.

  • Які лікарські рослини ви запамятали?
  • В чому вони допомагають?
  • А тепер перевіримо чи уважні ви були і розгадаємо кросворд.
  • Запамятайте їх використовувати треба дозовано, в невеликих кількостях.
  • Навколишнє середовище змінюється під впливом діяльності людей?
  • Як людина впливає на природу?
  • Чому треба берегти природу?
  • А що можуть робити діти для збереження природи від забруднення?
  • Висаджувати дерева і кущі, бо рослини допомагають очищати повітря від шкідливих речовин.
  • Викидати менше сміття. Адже для його переробки працює багато заводів, які теж забруднюють природу.
  • Який можна зробити висновок?

VI. Шоста  зупинка "Корисні і шкідливі звички "

 - Яку роль у житті людини відіграють корисні та шкідливі звички?

- Що ми відносимо до корисних, а що до шкідливих звичок? У вас на партах речення із корисними і шкідливими звичками, розділіть їх на 2 групи ті, що допомогають зберегти здоровя і ті що шкодять.

(Повітряні та сонячні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, обливання холодною водою, миття ніг прохолодною водою, куріння, вживання наркотиків, зайняття спортом, дотримання режиму дня, прогулянка на свіжому повітрі, вживання алкоголю .)

  • Давайте подивимось на екран і порівняємо людину, яка вживає алкоголь і тютюн з здоровою людиною.
  • Повернемось в лісову школу і послухаємо, що розкаже білочка (цікавинка)
  • Який висновок можемо зробити?

VIІ. Сьома зупинка "Веселий настрій і здоров'я"

  • Чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки?
  • Чи можна так сказати, гарний настрій - це ознака здоров'я? Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.

Уже умився

-Умивайсь, бери, синочку,

Швидше-бо не мнися!

-Так за мене он, в куточку,

Кіт уже умився.

Вася йшов до школи

Із портфелем у руці.

А під вухом біле коло,

Білі плями на щоці.

- Васю, - пирснули хлоп'ята, -

Ти що, хату десь білив,

А чи борошно із татом

У млині всю ніч носив?

- Ні, - малий пригладив чуба

І протяг легким баском, -

Це я довго чистив зуби

Білосніжним порошком.

Кури насміхаються

Наш малий Іванко

Вранці не вмивається.

З нього біля ґанку

Кури насміхаються.

А чому з Іванка

Кури насміхаються?

Бо вони щоранку

У піску купаються.

  • Який висновок зробили?

VII. Узагальнення вмінь і навичок. Формування вміння вибирати.

  • Збереження здоровя залежить від багатьох рішень, які приймає людина, особливо в небезпечних ситуаціях.
  • У вас на партах краплини здоровя, перед вами плакат із порадами, то які рішення ви зробили для себе?
  • Подивіться скільки учнів нашого класу будуть…
  • У здоровї люди величезна кількість можливостей, вона може гратись, вчитись, відпочивати, має гарний настрій і багато друзів.

На уроці отримали багато рекомендацій, щоб бути здоровими, а зараз давайте створимо дерево життя і дамо рекомендації першокласникам, які тільки ще прийшли в школу.

Пам'ятайте:

Здоров'я - найбільше багатство!

Будьте здоровими,

Будьте щасливими,

Будьте розумними,

Будьте красивими!

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку