Міністерство освіти і науки України
Головне управління освіти і науки виконавчого органу
Київської міської державної адміністрації
навчально-методичний кабінет профтехосвіти м. Києва
ДЕРДЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КИЇВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ БУДІВНИЦТВА»
«Основи мережних систем»
Методична розробка
уроку з «Інформаційних технологій»
викладача ІІ категорії
Суботіної Оксани Вікторівни
Київ – 2014
План-конспект уроку
Тема: Основи мережних систем
Мета:
навчальна: поширити знання учнів, ознайомивши з класифікацією, видами та топологією комп’ютерних мереж;
розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, аналітичні здібності учня, уміння проводити аналогію та порівняльний аналіз;
виховна: виховувати бажання учнів поширювати свій світогляд, бути в центрі новітніх інформаційних технологій.
Методи: бесіда, розповідь, пояснення, презентація.
Обладнання та матеріали: презентація, персональний комп’ютер, мультимедійна система.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
І. Організаційний етап…………………………………………………………….1-2 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань..……………………………………………...…..3-5 хв.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні………………………..2-3 хв.
ІV. Вивчення матеріалу нової теми………………………………….....……..20-25 хв.
V. Узагальнення й систематизація знань учнів………………………………..5-10 хв.
VІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання…..……..1-2 хв.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота з картками (тест):
Самостійна робота
Прізвище, ініціали __________________ група___________
1. Презентації бувають наступних видів:
а) електронні і друкуванні; в) книжні і альбомні;
б) слайдові і потокові; г) слайдові і альбомні.
2. Формат файлу в якому зберігаються презентації:
а) .ехе; в) .ppt (.ppx);
б) .doc (.docx); г) .avi.
3. Максимальна кількість слайдів в презентації:
а) 10-20 слайдів; в) 5-10 слайдів;
б) 3-5 слайдів; г) 25-30 слайдів.
4. Скільки всього на слайді повинно бути рядків?
а) 1-3 рядка; в) 6-8 рядків;
б) 12-15 рядків; г) не більше 30 рядків.
5. Розмір шрифту в презентації повинен бути не менше:
а) 12 пунктів; в) 8 пунктів;
б) 24 пункти; г) 78 пунктів.
6. У оформленні презентацій повинен бути використаний фон:
а) якомога яскравіші кольори; в) чим більше кольорів тим краще;
б) кожен слайд має свій колір; г) фон повинен виділяти і відтіняти.
Оцінка___________
Відповіді
за кожну правильну відповідь 2 бали
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
б |
в |
а |
в |
б |
г |
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні.
Учитель: На попередньому уроці, ми з вами розглянули основні вимоги до змісту мультимедійних презентацій та виконали практичну роботу, в якій створили презентацію про наш навчальний заклад, дотримуючись цих вимог.
Тепер ми переходимо до нової теми «Основи мережних систем» і наша сьогоднішня мета розглянути таке поняття як комп’ютерна мережа і основні її види.
ІV. Вивчення матеріалу нової теми.
Учитель. Спочатку звернемося до історії. Все починалося у 1957 року. У США було створене Агентство перспективних розробок (ARPA). Одна з проблем, над якою працювало агентство, полягала у тому, що було необхідно об’єднати роботу дослідницьких установ, розкиданих по території США. Необхідна була чітка, налагоджена система, яка б дозволяла різним дослідницьким центрам координувати свою роботу, обмінюватись iнформацiєю за принципом «кожний з кожним». Працювати ця система мала таким чином, щоб вихід з ладу одного вузла цієї мережі жодним чином не вплинув на роботу інших. Що ж потрібно було об’єднати в цю мережу? Очевидно, комп’ютери як мозковий центр будь-якої дослідницької лабораторії. У сiчнi 1969 року вперше на декiлька хвилин було запущено систему, яка зв’язала мiж собою чотири комп’ютери в рiзних кінцях США. А вже через рік нова iнформацiйна система розпочала роботу. Природно, що її назвали Arpanet.
У 1973 роцi через Arpanet вперше «поспілкувалися» комп’ютери різних країн. Мережа стала міжнародною. Коли в мережу приєдналися вже тисячi комп’ютерів, стало очевидним, що необхідно повністю переробити механізм доступу до Arpanet. Такий механізм було запроваджено у 1983 році. Це був протокол зв’язку TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol). У тому самому роцi вiдбувся розподiл мережi Arpanet на частини, одна з яких вiддiлилась як наукова мережа NSFNet. Саме на її базi утворено мережу Інтернет. У 1995 роцi розпочався справжнiй бум Інтернету. А 14 квітня 1998 року відбувся святковий «запуск» нової мережі, яку назвали Інтернет.
Комп’ютерна мережа — сукупність взаємозв’язаних комп’ютерів, що забезпечують користувачів засобами обміну інформацією і колективного використання апаратних, програмних та інформаційних ресурсів мережі.
Локальна мережа (Local Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери, розташовані в одному приміщенні або в кількох приміщеннях на невеликій відстані одне від одного, і під одним адміністративним контролем.
Регіональна мережа (Regional Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери, розташовані у межах одного регіону.
Глобальна мережа (Global Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери і мережі, розташовані в різних частинах земної кулі.
Протокол TCP/IP — основний протокол передавання даних в Інтернетi.
Абревіатура TCP/IP складається здвох частин:
TCP забезпечує надiйний зв’язок мiж комп’ютерами й керує передаванням даних. Протокол TCP подiляє iнформацiю на порцiї — пакети, кожному зяких надає номер для правильного вiдновлення iнформацiї пiд час одержання.
IP додає до кожного пакета службову iнформацiю з адресами вiдправникiв i одержувачів, забезпечуючи доставку всiх пакетiв одержувачевi.
V. Узагальнення й систематизація знань учнів.
Учні дають відповіді на поставленні питання викладача.
VІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання.
Повторити §10 підручника «Інформатика та інформаційні технології» Гуржій А.М.