Урок "Основи мережних систем"

Про матеріал
План-конспект уроку Тема: Основи мережних систем Мета: навчальна: поширити знання учнів, ознайомивши з класифікацією, видами та топологією комп’ютерних мереж; розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, аналітичні здібності учня, уміння проводити аналогію та порівняльний аналіз; виховна: виховувати бажання учнів поширювати свій світогляд, бути в центрі новітніх інформаційних технологій. Методи: бесіда, розповідь, пояснення, презентація. Обладнання та матеріали: презентація, персональний комп’ютер, мультимедійна система. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Logo "Київське регіональне вище професійне училище будівництва"Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти і науки виконавчого органу

Київської міської державної адміністрації

навчально-методичний кабінет профтехосвіти м. Києва

ДЕРДЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«КИЇВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ БУДІВНИЦТВА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Основи мережних систем»

 

 

 

 

Методична розробка

уроку з «Інформаційних технологій»

викладача ІІ категорії

Суботіної Оксани Вікторівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2014

План-конспект уроку

Тема: Основи мережних систем

Мета:

навчальна: поширити знання учнів, ознайомивши з класифікацією, видами та топологією комп’ютерних мереж;

розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, аналітичні здібності учня, уміння проводити аналогію та порівняльний аналіз;

виховна: виховувати бажання учнів поширювати свій світогляд, бути в центрі новітніх інформаційних  технологій.

Методи: бесіда, розповідь, пояснення, презентація.

Обладнання та матеріали: презентація, персональний комп’ютер, мультимедійна система.

Тип уроку: комбінований.

 

Структура уроку

І. Організаційний етап…………………………………………………………….1-2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань..……………………………………………...…..3-5 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні………………………..2-3 хв.

ІV. Вивчення матеріалу нової теми………………………………….....……..20-25 хв.

V. Узагальнення й систематизація знань учнів………………………………..5-10 хв.

VІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання…..……..1-2 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота з картками (тест):

 

Самостійна робота

Прізвище, ініціали __________________ група___________

 

1. Презентації бувають наступних видів:

а) електронні і друкуванні; в) книжні і альбомні;

б) слайдові і потокові; г) слайдові і альбомні.

2. Формат файлу в якому зберігаються презентації:

а) .ехе; в) .ppt (.ppx);

б) .doc (.docx); г) .avi.

3. Максимальна кількість слайдів в презентації:

а) 10-20 слайдів; в) 5-10 слайдів;

б) 3-5 слайдів; г) 25-30 слайдів.

4. Скільки всього на слайді повинно бути рядків?

а) 1-3 рядка; в) 6-8 рядків;

б) 12-15 рядків; г) не більше 30 рядків.

5.  Розмір шрифту в презентації повинен бути не менше:

а) 12 пунктів; в) 8 пунктів;

б) 24 пункти; г) 78 пунктів.

6. У оформленні презентацій повинен бути використаний фон:

а) якомога яскравіші кольори; в) чим більше кольорів тим краще;

б) кожен слайд  має свій колір; г) фон повинен виділяти і відтіняти.

 

 Оцінка___________

 

 

Відповіді

за кожну правильну відповідь 2 бали

1

2

3

4

5

6

б

в

а

в

б

г

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні.

Учитель: На попередньому уроці, ми з вами розглянули основні вимоги до змісту мультимедійних презентацій та виконали практичну роботу, в якій створили презентацію про наш навчальний заклад, дотримуючись цих вимог.

Тепер ми переходимо до нової теми «Основи мережних систем» і наша сьогоднішня мета розглянути таке поняття як комп’ютерна мережа і основні її види.

 

ІV. Вивчення матеріалу нової теми.

Учитель. Спочатку звернемося до історії. Все починалося у 1957 року. У США було створене Агентство перспективних розробок (ARPA). Одна з проблем, над якою працювало агентство, полягала у тому, що було необхідно об’єднати роботу дослідницьких установ, розкиданих по території США. Необхідна була чітка, налагоджена система, яка б дозволяла різним дослідницьким центрам координувати свою роботу, обмінюватись iнформацiєю за принципом «кожний з кожним». Працювати ця система мала таким чином, щоб вихід з ладу одного вузла цієї мережі жодним чином не вплинув на роботу інших. Що ж потрібно було об’єднати в цю мережу? Очевидно, комп’ютери як мозковий центр будь-якої дослідницької лабораторії. У сiчнi 1969 року вперше на декiлька хвилин було запущено систему, яка зв’язала мiж собою чотири комп’ютери в рiзних кінцях США. А вже через рік нова iнформацiйна система розпочала роботу. Природно, що її назвали Arpanet.

У 1973 роцi через Arpanet вперше «поспілкувалися» комп’ютери різних країн. Мережа стала міжнародною. Коли в мережу приєдналися вже тисячi комп’ютерів, стало очевидним, що необхідно повністю переробити механізм доступу до Arpanet. Такий механізм було запроваджено у 1983 році. Це був протокол зв’язку TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol). У тому самому роцi вiдбувся розподiл мережi Arpanet на частини, одна з яких вiддiлилась як наукова мережа NSFNet. Саме на її базi утворено мережу Інтернет. У 1995 роцi розпочався справжнiй бум Інтернету. А 14 квітня 1998 року відбувся святковий «запуск» нової мережі, яку назвали Інтернет.

Комп’ютерна мережа — сукупність  взаємозв’язаних комп’ютерів, що забезпечують користувачів засобами обміну інформацією і колективного використання апаратних, програмних та інформаційних ресурсів мережі.

Локальна мережа (Local Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери, розташовані в одному приміщенні або в кількох приміщеннях на невеликій відстані одне від одного, і під одним адміністративним контролем.

Регіональна мережа (Regional Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери, розташовані у межах одного регіону.

Глобальна мережа (Global Area Network) — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери і мережі, розташовані в різних частинах земної кулі.

Протокол TCP/IP — основний протокол передавання даних в Інтернетi.
Абревіатура TCP/IP складається здвох частин:

  • TCP — Transmition Control Protocol — протокол керування передаванням;
  • IP — Internet Protocol — протокол Internet.

TCP забезпечує надiйний зв’язок мiж комп’ютерами й керує передаванням даних. Протокол TCP подiляє iнформацiю на порцiї — пакети, кожному зяких надає номер для правильного вiдновлення iнформацiї пiд час одержання.

IP додає до кожного пакета службову iнформацiю з адресами вiдправникiв i одержувачів, забезпечуючи доставку всiх пакетiв одержувачевi.

 

V. Узагальнення й систематизація знань учнів.

Учні дають відповіді на поставленні питання викладача.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання.

Повторити §10  підручника «Інформатика та інформаційні  технології» Гуржій А.М.

doc
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку