План-конспект
Урок фізичної культури і шахів
Дата проведення:_________________
Завдання
1.Познайомити з основами про шахи:Де виникли?Хто грав? Шахівниця(показуємо шахівницю)фігури,їх цінність,як ходять.
2.Розвиток фізичних якостей,взаємодопомоги.
3.Набуття швидко приймати вірні рішення.
Місце проведення:спортивний зал
Інвентар:свисток,2 комплекта шахівниці,А3(2ШТ.)олівці,фломастери,4 стула,2 картки команд,крейда(3 кольори),20 карток (назва поля).
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина 10хв |
|||
1 |
Шикування,привітання. |
30с |
|
2 |
Вимірювання ЧСС |
30с |
|
3 |
Мотивація діяльності учнів, поясненнясутності діяльностіучнів на уроці. |
1хв |
|
4 |
Інструктаж з т/б |
1хв |
|
5
6.
7. |
«Діти сьогодні наш урок буде присвячений шахам. Чатуранга — так називалася гра-попередниця шахів, яку придумали для воєначальників в Індії ще в VI столітті нашої ери. Це був, по-сучасному кажучи, симулятор військових битв: на дерев'яних дошках 8х8 і навіть 10х10 клітин велися справжні бої. У них брали участь фігурки-прообрази нинішніх шахових фігур — раджі, радники, слони, коні, колісниці й пішаки.
На відміну від сучасної гри, де беруть участь найчастіше тільки два гравці, в древній чатуранзі змагання відбувалося між чотирма учасниками. Відповідно, свої позиції на дошці займали відразу чотири комплекти фігур, розфарбованих в червоний, чорний, жовтий і зелений кольори. В Давні часи в цю гру грали заможні,багаті люди:королі,королеви,герцоги,тампліери та ін. Різновиди ходьби
-звичайним кроком;
-на носках;
-на п’ятках;
-на зовнішній стороні ступні;
-на внутрішній стороні ступні;
- у напівприсіді;
- у присіді;
-стрибки у присіді; Різновиди бігу:-по діагоналі.як слон -по прямій ,як тура ЗАПАМ’ЯТАТЙТЕ!Ферзь=слон+тура |
2х
3хв
2хв |
Виправляти помилки під час виконання вправ.
Накреслити крейдою напрямок. |
Основна частина 30хв |
|||
|
Естафети
|
|
Клас поділити на дві команди |
1.
2.
3. |
«Шахівниця 64» На стільці кладемо шахівницю,а на другій листочки розміром поля шахівниці та підписуємо ці листки (d1,b8,d4,e6,f7,g7,h1)-залежно від складу команди. По свистку підбігаючи до стільця суддя каже назву поля.Учасник кладе на визначене поле картку та біжить обратно,передаючи естафету наступному. По закінченню рахуємо бали. 1 вірне поле=1 бал. «Відгадай фігур» На стільці розставляємо фігури,різні,по кількості гравців в команді.По сигналу гравець підбігає,суддя каже назву фігури і учасник бере потрібну фігуру і біжить назад,передаючи естафету наступному гравцеві.Фігуру,яку він взяв залишає собі до кінця естафети. Перемагає хто найшвидше збере шахи. «Малюй-намалюй»
Завдання.Намалювати командою шахові фігури (кфлькфсть необмежена) За 1хв. Обмінятися малюнками між командам.Підрахувати суму фігур,які намальовані.Прибавити бали,рівно стільки скільки є цінність фігури на малюнку в ту команду,яка отримала малюнок від суперника. Підрахувати бали.Команді,яка виграла естафету заохочити чудовими оцінками. Примітка: Діти,які звільненеі від фізичної культури або не має спортивної форми.Надати теоретичний матеріал з шахів,а наприкінці надати тест з шахів. |
|
Діти,придумують назви команд. |
Заключна частина 5хв |
|||
1 |
Спокійна ходьба зі змахами рук. |
2хв |
Вправи на відновлення дихання |
2 |
Шикування |
30с |
Попити воду |
3 |
Вимірювання ЧСС |
30с |
|
4 |
Підбиття підсумків уроку, Оцінки за урок. |
2хв |
|
5 |
Домашнє завдання |
30с |
|
6 |
Вихід із спортивного залу |
30с |
Організовано |
|
|
|
|
a1 |
a6 |
c6 |
c4 |
c1 |
c7 |
e5 |
b4 |
c8 |
h1 |
b3 |
b8 |
f6 |
a4 |
f8 |
h8 |
f2 |
e7 |
h3 |
d3 |
c3 |
ПРИКЛАД МАЛЮВАННЯ ФІГУР