Урок "Основні поняття про шахи"

Про матеріал
Про матеріал Інтегрований урок з фізичної культури та шахів для учнів 7 класу Тема: Ігровий урок Мета уроку: Поглибити знання учнів з шахів.Розвиток в учнів загальної витривалості, спираючись на кращі традиції українського народу. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей. Завдання уроку: 1.Закріпити отриманні учнями уміння і навички ведення м'яча, зупинки м'яча на місці підошвою, зупинки м'яча підошвою в русі. 2. Формування в учнів навичок здорового способу життя. 3. Виховання морально-вольових якостей: патріотизму, любові до рідної землі, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою естафет. Методи навчання: ігровий, метод змагання, наочний. Міжпредметний зв'язок: ШАХИ
Перегляд файлу

 

План-конспект

Урок фізичної культури і шахів

Дата проведення:_________________

Завдання

1.Познайомити з основами про шахи:Де виникли?Хто грав? Шахівниця(показуємо шахівницю)фігури,їх цінність,як ходять.

2.Розвиток фізичних якостей,взаємодопомоги.

3.Набуття швидко приймати вірні рішення.

Місце проведення:спортивний зал

Інвентар:свисток,2 комплекта шахівниці,А3(2ШТ.)олівці,фломастери,4 стула,2 картки команд,крейда(3 кольори),20 карток (назва поля).

 

№ п/п

 

Зміст уроку

 

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина     10хв

1

Шикування,привітання.

30с

 

2

Вимірювання ЧСС

30с

 

3

Мотивація діяльності учнів, поясненнясутності діяльностіучнів на уроці.

1хв

 

4

Інструктаж з т/б

1хв

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

«Діти сьогодні наш урок буде присвячений шахам. Чатуранга — так називалася гра-попередниця шахів, яку придумали для воєначальників в Індії ще в VI столітті нашої ери. Це був, по-сучасному кажучи, симулятор військових битв: на дерев'яних дошках 8х8 і навіть 10х10 клітин велися справжні бої. У них брали участь фігурки-прообрази нинішніх шахових фігур — раджі, радники, слони, коні, колісниці й пішаки.

 

На відміну від сучасної гри, де беруть участь найчастіше тільки два гравці, в древній чатуранзі змагання відбувалося між чотирма учасниками. Відповідно, свої позиції на дошці займали відразу чотири комплекти фігур, розфарбованих в червоний, чорний, жовтий і зелений кольори.

В Давні часи в цю гру грали заможні,багаті люди:королі,королеви,герцоги,тампліери та ін.

 Різновиди ходьби

 

-звичайним  кроком;

 

-на  носках;

 

-на  п’ятках;

 

-на  зовнішній  стороні  ступні;

 

-на  внутрішній  стороні  ступні;

 

- у  напівприсіді;

 

- у  присіді;

 

-стрибки  у  присіді;

Різновиди бігу:-по діагоналі.як слон

                          -по прямій ,як тура

ЗАПАМ’ЯТАТЙТЕ!Ферзь=слон+тура

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виправляти помилки  під час виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Накреслити крейдою напрямок.

Основна частина  30хв

 

Естафети

 

 

Клас поділити на дві команди

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

«Шахівниця 64»

На стільці кладемо шахівницю,а  на другій листочки розміром поля шахівниці та підписуємо  ці листки   (d1,b8,d4,e6,f7,g7,h1)-залежно від складу команди.

По свистку підбігаючи до стільця суддя каже назву поля.Учасник кладе на визначене поле картку та біжить обратно,передаючи естафету наступному.

По закінченню рахуємо бали.

1 вірне поле=1 бал.

«Відгадай фігур»

На стільці розставляємо фігури,різні,по кількості гравців в команді.По сигналу гравець підбігає,суддя каже назву фігури і учасник бере потрібну фігуру і біжить назад,передаючи естафету наступному гравцеві.Фігуру,яку він взяв залишає собі до кінця естафети.

Перемагає хто найшвидше збере шахи.

«Малюй-намалюй»

 

Завдання.Намалювати командою шахові фігури (кфлькфсть необмежена)

За 1хв.

Обмінятися малюнками між командам.Підрахувати суму фігур,які намальовані.Прибавити бали,рівно стільки скільки є цінність  фігури на малюнку в ту команду,яка отримала малюнок від суперника.

Підрахувати бали.Команді,яка виграла естафету заохочити чудовими оцінками.

Примітка: Діти,які звільненеі від фізичної культури або не має спортивної форми.Надати теоретичний матеріал з шахів,а наприкінці надати тест з шахів.

 

Діти,придумують назви команд.

Заключна частина      5хв

 

1

 

Спокійна ходьба зі змахами рук.

2хв

Вправи на відновлення дихання

2

Шикування

30с

Попити воду

3

Вимірювання ЧСС

30с

 

4

Підбиття підсумків уроку, Оцінки за урок.

2хв

 

5

Домашнє завдання

30с

 

6

Вихід із спортивного залу

30с

Організовано

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a1

a6

c6

c4

c1

c7

e5

b4

c8

h1

b3

b8

f6

a4

f8

h8

f2

e7

h3

d3

c3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИКЛАД МАЛЮВАННЯ ФІГУР

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку