Урок
Тема. Оздоблення виробу. Догляд за в’язаними виробами.
Завдання:формування предметних компетентностей:
ознайомити із видами оздоблення виробів, в’язаних спицями,
актуалізувати знання про догляд за в’язаними виробами,
формувати навички застосовувати знання , уміння та особистий досвід в оздобленні виробу.
Формування ключових компетентностей:
формувати вміння організовувати своє робоче місце; планувати свої дії, доводити роботу до кінця; дотримуватися норм мовленевої компетентності, дбайливе ставлення до свого здоров’я як вищу життєву цінність.
Очікувані результати:
учні вибирають доцільне оздоблення для в’язаного виробу й виконують його оформлення за зразком, називають правила догляду за в’язаними виробами,застосовують їх на практиці.
Обладнання: презентація,зразки виробів, зразки оздоблення,інструкційні картки, нитки для в’язання, ножиці, виделка.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1.Організаційна частина
Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.
Налаштування на плідну роботу.
Щоб у житті не нудьгувати –
потрібно власне хобі мати!
Для одного – це книг читання,
для іншого – віршів складання,
для третього – це гарний спів,
четвертий – пароплав зробив…
А наше хобі – це бажання
робити вироби до рання .
Плести, в'язати , вишивати
та певну користь з цього мати.
Учням пропонують розглянути деякі вироби, що зв’язані спицями, і відповісти на питання: ”А чи є щось спільного між виробами?”
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1) Гра “Упорядкуй”
Розташувати картки так, щоб вийшла правильна послідовність виготовлення виробу:
2) Установіть відповідність між зразками та схемами. (панчішна, хусткова)
Схема 1.
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Схема 2
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Прочитайте слова
Визначте одним поняттям подані слова у хмарі слів з виготовлення в’язаних виробів. (Оздоблення)
3.Мотивація навчальної діяльності учнів
Для того, щоб готові вироби були більш привабливими, використовують різні види оздоблень. Окрім уже відомих вам варіантів оздоблення виробів тасьмою, мереживом, ґудзиками, бісером тощо, досить часто використовують в’язані елементи: квіти , шнури, а також бахрому, помпони, китиці.
4. Оголошення теми і завдань на урок
5. Вивчення нового матеріалу
1) Види оздоблення в’язаних виробів.
Вишивка (нитки, лелітки ,бісер, стрічками).
Прикраси (тасьма, аплікація, мереживо, гудзики).
В’язані елементи (шнур, спіралі, китиці, помпони, бахрома, квіти)
2)Чинники добору оздоблення в’язаних виробів:
3) Оздоблення в’язаних виробів
Помпон (французьке походження – pompe - "пишність") - прикраса з ниток у вигляді кулі.
Помпон дуже популярний спосіб оздоблення в’язаних виробів. Їх можна побачити на шарфах, шапках, рукавицях, сумках. З помпонів роблять також килимки, іграшки, прикраси.
Це цікаво
Уперше помпони з'явилися на шапках французьких моряків у XVIII столітті: тоді використовували білі помпони на червоних шапках. Їх почали пришивати через необхідність. Корабельні приміщення раніше були дуже маленькими, з низькими стелями. Працівники флоту нерідко стукалися головами об стелю, і помпон мав оберігати голову від удару.
Бахрома або торочки(мереживо) – тасьма з нитками, що висять з одного боку, м’якими волокнами, шнурками або будь – якими іншими підвісками. Можна прикрасити майже будь - який виріб – від шарфа до сумочки й светра.
Це цікаво
Фрагменти бахроми є й на жіночому одязі в похованнях давніх слов’ян, датованих XI – XII ст.
Китиця – прикраса у вигляді жмутка ниток, шнурків, зв’язаних з одного кінця докупи. Використовується для оздоблення головних уборів, суконь, поясів.
Це цікаво
Китиці тривалий час використовували для оздоблення шарфів у армії. Такі шарфи були прикметною деталлю офіцерського одягу. Потім їх почали носити як паски.
4) Догляд за в’язаними виробами
Правильний догляд за в’язаними виробами дозволяє надовго зберегти гарний зовнішній вигляд і якість улюблених речей.Для цього необхідно знати та дотримуватися кількох нескладних правил догляду за речами . Це правила прання, прасування, сушіння.
Робота в групах
Учні об’єднані в малі групи, опрацьовують текст, визначають найважливішу інформацію та повідомляють усьому класу. Правила догляду за трикотажними виробами.
6) Інструктаж з БЖД
Закінчити речення:
7) Вступний інструктаж
7.1.Аналіз навчально – технічної документації
8) Практична робота
1. Індивідуальний інструктаж
9) Закріплення нових знань
Робота в парах
Взаємоконтроль виконання практичної роботи.
Бесіда
- Чому важливо дотримуватись правил догляду за плетеними виробами?
- Для чого під час прання в’язаних виробів у воду слід додавати оцет?
- Чому вовняні вироби під час прання не можна терти?
- Які особливості прасування в’язаних виробів?
10) Підсумки уроку
Ігрова вправа:
“Що було б, якби люди не вміли в'язати спицями?
Що було б, якби всі спиці були одного розміру? ”
11) Виставлення і мотивація оцінок
12) Домашнє завдання
Виконати остаточну обробку та оздоблення виробу
В’язання пінеток
Технологічна карта
№ |
Послідовність виконання операції |
Зображення, фото |
Матеріали, інструменти |
||||||||||||||||||
1 |
Підготувати матеріали |
|
Спиці, пряжа |
||||||||||||||||||
2 |
Набрати 26 петель
|
|
Спиці, пряжа |
||||||||||||||||||
3 |
Зв’язати 61 ряд хустковою в’язкою
|
|
Спиці, пряжа |
||||||||||||||||||
4 |
Закрити 6 петель |
|
Спиці, пряжа
|
||||||||||||||||||
5 |
Ввести пряжу другого кольору та зв’язати по 6 смужок різного кольору панчішною в’язкою
|
|
Спиці, пряжа 2 кольорів
|
||||||||||||||||||
6 |
Закрити петлі |
|
Спиці, пряжа
|
||||||||||||||||||
7 |
Пришити коротку сторону до довгої |
|
Спиці, пряжа, голка |
||||||||||||||||||
8 |
Стягнути смугасті боки |
|
Спиці, пряжа, голка |
||||||||||||||||||
9 |
Зшити низ пінетки |
|
Спиці, пряжа, голка |
||||||||||||||||||
10 |
Оздобити пінетки |
|
Спиці, пряжа, голка |