Розробка уроку англійської мови
«Вживання означеного артикля THE» у 6 класі.
Обладнання уроку: магнітофон з записом релаксаційної мелодії зі звуками природи, ароматичне масло, образон соняшника, картки з віршиком «TheSunflower».
Практичні цілі: закріпити знання учнів про вживання неозначеного артикля, ознайомити з правилами вживання означеного артикляThe чи відсутності артикля, розвивати уміння використовувати його у мові в різних словосполученнях.
Методичні цілі: залучити у процес пізнання всі чуттєві канали сприйняття і на цій основі мотивувати образне та логічне мислення учнів, сформувати стійке інформаційне поняття по темі уроку.
Виховні цілі: розвивати в учнів навички творчої роботи.
Образон «Соняшник» («The Sunflower») (Додаток 1)
Хід уроку:
1ЕТАП: Організаційний момент.
Мета: Введення в атмосферу іншомовного спілкування, а також відпрацювання навичок вимови англійських звуків.
Педагогічна модель: T-Cl.
Способи контролю: Учні можуть вивчити віршик напам’ять. Той, кому це вдасться найкраще, отримує оцінку.
Примітка: Вірш може бути написаний на дошці або надрукований на картках.
Час: 5 хвилин.
Хід уроку:
T: Good morning, my friends! We’ll listen a poem. Look at it, repeat and try to remember. Mind your pronunciation, please.
Sunflower
Sunflower, sunflower, standingstraightandtall,
Sunflower, sunflower, you'rethetallestflowerofthemall!
Sunflower, sunflower, whenyourseedsfalltotheground,
Sunflower, sunflower, bythesquirrelsthey'llbefound!
Оригінал: http://www.chudopredki.ru/1100-anglijjskie-stikhi-dlja-detejj-o-rastenijakh..html
T: Thank you. That was wonderful! Let’s learn this poem together. We’ll organize a competition. Who can recite the poembest of all?
2ЕТАП: Фонетична пауза.
Мета: Закріплення вивчених ранішелексичних одиниць, відпрацювання навичок вимови англійських звуків, повторення правил вживання неозначеного артиклю «а».
Педагогічна модель: T, Р1,Р2, Р3….
Час: 5 хвилини.
Хід уроку:
T: Who knows the rules of using the article “a”?Who can add the answer? Let’s read the text and explain where you need the article “a”, where notand why.
Text
(1)…Ted Shell is (2)... worker. He works at (3)... factory. It’s not in the centre of the city. Every morning he has (5)... breakfast and (6)... cup of tea. Then he goes to (7)... work by (8)... bus. He works till fiveo’clock in the afternoon. He has (10)... son. His name is …Fred. …Fred goes to (11)... school. He likes (12)... literature. Fred is (13)... good pupil. He also likes (14)... sports.
(Ключі: 1 —, 2 a, 3 a, 4 the, 5 —, 6 a, 7-, 8 —, 9 the, 10 a, 11 —, 12 —, 13 a, 14 –)
3ЕТАП:Введення нової теми в стані релаксації.
Мета:Формування розуміння теми на прикладі образа соняшника, який нестиме нову інформацію.
Педагогічна модель:Монолог вчителя.
Час: 4 хвилини.
Примітка:Використовується музика зі звуками природи, ароматичне масло. (Додаток 2). Тему можна вводити як на англійській мові(у сильному класі), так і на українській. Сприйняття інформації йде через образ, задіяні декілька каналів сприйняття: слух, нюх, зоровий образ в пам’яті.
Хід уроку:
And now let’s relax. Imagine that above you there is a source of good energy. A stream of energy comes to you. It’s like a rain. It’s very pleasant.
Relax your body. Close your eyes. Relax your face, your cheeks. Feel the stream of relaxation coming to your arms and hands, to your legs, feet.
Imagine that you are somewhere in a very beautiful place. It’s only your place. It maybe a real or only dream.
Look around you in your place of peace. Imagine what colours you see there. What sounds can you hear? You feel yourself comfortable in this place. There are lots of flowers there. They are bright: red, blue, yellow. Wonderful butterflies with beautiful wings fly above these flowers. Look: the nicest butterfly sit down on a sunflower. It is so fine! Let’s ask this sunflower to help us today. Imagine that it agrees to do it. How do you understand it?
Соняшник допоможе нам дізнатися про те, коли необхідно вживати означений артикльThe, а коли артикльThe не вживається.
Уявіть собі, що в центрі соняшника ви бачите означений артикльThe.
Тепер переведемо погляд на пелюстки нашого соняшника. Розглянемо їх уважно. У них такий приємний яскраво жовтий колір! Давайте прочитаємо, що на них написано! Та це ж правила вживання означеного артикля.
На першому – з унікальними, єдиними свого роду предметами та явищами, наприклад: thesun.
На другому – перед назвами морів, the BlackSea.
На наступному – перед назвами річок, the Nile.
Далі – перед назвами гір, the Alps.
На п’ятому - перед назвами півостровів, theCrimea.
Далі - перед назвами островів, груп островів, theBritishIsles; пустель, theSahara; визначних споруд або місць, theNationalGallery; цілої національності–theGermans чи цілої сім’ї, theBrowns; званнями, theQueen; зі словами day, morning, evening; з музичними інструментами, theguitar; океанами, thePacificOcean; озерами, theLadoga; назвами газет, музеїв, кораблів, театрів, theNationalGallery; зі сторонами світу, theNorth.
Переводимо погляд на листочки нашого соняшника. Вони будуть символом того, коли артикль Theне вживається:
із іменами людей, назвами міст, вулиць, назвами країн та континентів (але: theUSA, theUnitedKingdom, theRepublicofCongo).
А зараз подякуйте нашому соняшнику за допомогу та відкрийте очі.
4ЕТАП: Логічний.(Логічне осмислення отриманої інформації)
Мета:Закріпити образ у пам’яті учнів, осмисливши його логічно.
Педагогічна модель:T - Ps.
Час: 3 хвилини.
Примітка:Тут також працює і лінгвістичний рівень сприйняття інформації.
Хід уроку:
5ЕТАП:Графічна уява образу, який став символом нової теми.
Мета: Зафіксувати нову тему у зошиті, втретє на уроці повторивши її.
Педагогічна модель:Індивідуальна робота учнів у зошитах.(Додаток 3)
Час: 5 хвилин.
Примітка: Один з учнів може зробити всі записи на дошці, а обговорювати можуть всі.
Хідуроку:
T: Let’s draw pictures of your own sunflowers.
I’d like to show you my picture.
What beautiful sunflowers you have! (Додаток 4)
Фізкультхвилинка.
Час: 1хвилина.
Let’s rest. Write the number “8” in air with your right hand (7 times). Then write the number “8” in air with your left hand (7 times). And now write the number “8” in air with both hands (7 times).
Do such task (write the number “8”) with your right leg, then with your left leg and then with both legs.
Well, have you rested? Let’s continue.
6ЕТАП:Вправи.
Мета: Формувати навички практичного використання знань.
Педагогічна модель:T, P1, P2, P3...
Час: 10 хвилин.
Примітка: Вправи можна заздалегідь підготувати на картках або вибрати з підручника. Краще вибрати фронтальний вид роботи. Це дає учням можливість почуватися вільно, не боятися зробити помилку.
Хід уроку:
T: Our next task will be the following:
Fill in the sentences with “the” where necessary.
T: And now you have to do exercise on the computer using the program “Test WExe”.
Примітка: Учні працюють на комп’ютерах, використовуючи програму «TestWExe» (Тестова контролююча оболонка). Використання цієї спеціальної навчальної програми дає можливість провести контроль знань учнів. (Додаток 5)
Час: 10 хвилин.
7ЕТАП: Оцінювання, пояснення домашнього завдання.
Мета:Оцінювання роботи учнів на уроці.
Педагогічна модель:T.
Час: 2 хвилин.
Примітка: Домашнє завдання повинно бути записане на дошці.
Хідуроку:
T: You worked well today. Your marks are…
And now write down your homework for the next time...
That’s all for today. Good-bye, boys and girls. You may be free.