План-конспект уроку у 1-му класі
Ознайомлення з транскрипцією.
Тема: Ознайомлення з транскрипцією (на прикладі лексики з теми “Animals”).
Мета:
Практична: сформувати уявлення про звуки; познайомитися з англійською транскрипцією/навчитися читати елементарні слова; закріпити ЛО з теми “Animals”.
Розвиваюча: розвивати пам’ять, мислення, увагу
Виховна: сприяти усвідомленню спорідненості мов/культур.
Хід уроку
1. Початок уроку
1.1 Привітання
Good morning, children!
I’m glad to see you!
1.2 Зарядка
Вчитель: «Давайте перед уроком поснідаємо, а для цього…
Wash your eyes/ nose/ears/hands, and now eat your lunch!”
2. Основна частина уроку
2.1 Повторення
Вчитель: «Сьогодні у нас дуже важливий урок, ми відкриємо нову сторінку англійської мови. Але спочатку подивимось, чи ви готові до цього, чи досить вже знаєте.»
Учні відповідають на запитання: What’s your name? Old are you?/Have you got a …?/Can you…? What’s this? (на дошці розвішано малюнки). Повторюється матеріал, засвоєний під час усного вступного курсу.
Вчитель: «Які ви молодці! Я бачу, що ми можемо йти далі.»
2.2 Ознайомлення з транскрипцією.
Вчитель: Can you speak English? Of course, you can! Can you read in English? No, you can’t! Сьогодні ми почнемо вчитися читати.» Вчитель знайомить дітей з поняттям звуків, разом з ними аналізує українські слова, а потім переходить до англійських: « Скільки звуків у слові “cat”? Давайте назвемо їх.»
Учні виділяють/називають звуки з учителем, потім клас ділиться на групи по троє учнів, кожна з яких отримує слово (pig, dog, hat, etc) і завдання назвати звуки, з яких складається слово. Визначається група-переможець, яка найкраще виконала завдання.
Вчитель: «А тепер я відкрию вам таємницю: англійські слова ховаються ось у таких будиночках (вчитель зображує на дошці транскрипційні дужки), але я дам вам чарівний ключик: якщо ви навчитеся ним користуватися, то зможете відкривати будь-які англійські слова.»
Учням пропонується таблиця транслітерації. Читанню слів передує аналіз таблиці: «…звуки першої колонки вміють співати, другої – ні.» (діти виконують вправу: кажуть, в якому стовпчику знаходиться названий вчителем звук).
«…українські звуки дуже схожі на англійські, і вони спочатку будуть нам допомагати.»
«…в якому стовпчику живе звук …?» (учні змагаються, хто першим знайде в таблиці/прочитає зображений на дошці звук).
2.3 Читання за транскрипцією.
Вчитель: «А тепер давайте «відкривати» цілі слова.»
Учні:
- за допомогою вчителя читають слова: [bxt], [kxt], [dPg], [frPg], [pIg], [dAk], [kPk];
- виконують на дошці вправу – поєднують малюнки з транскрипцією:
[bxt]
[kxt]
[dAk]
[kPk]
[dPg]
[frPg]
[pIg]
- тягнуть картки з написаними словами. Вчитель дає команди: “Cats, stand up! Dogs, run! (діти ще раз читають слова/звикають до нових графічних образів.)
- картку з написаним словом тягне вчитель: “What have I got?” Учні: “You have got …”. Потім вчитель демонструє учням слово і пропонує прочитати та перевірити, чи вони вгадали.
2.4 Закріплення.
Вчитель: «Отже, давайте перевіримо, чи навчились ви читати ці слова.» На дошку проектується вправа:
1. [bxt] 2. [kxt] |
3. [dPg] 4. [frPg]
|
5. [kPk] 6. [dAk]
|
Вчитель: «Під яким номером сховалася кішка (собака/порося)?»
«Хто порве ланцюжок?» (Учні по-черзі читають по одному слову.)
3. Заключна частина
Вчитель: «Мені здається, що ми з вами молодці. А ви як вважаєте? Наступного разу ми продовжимо «відкривати» англійські слова.»
The lesson is over, goodbye, children!»
(Ознайомлення з транскрипцією слід починати з другої чверті, після усного вступного курсу, до початку вивчення літер.)