План-конспект
відкритого заняття
З дисципліни «Математика»
Спеціальність : 141«Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»
Група 14181
Дата проведення: 29.10.2019 р.
Тема. Паралелепіпед, його властивості. Прямокутний паралелепіпед. Бічна і повна поверхні.
Мета:
Тип заняття: засвоєння нових знань.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Перевірка готовності студентів до заняття.
Тренінг «Рівень настрою»
Студенти визначають рівень свого настрою на початку заняття.
Початок заняття |
Кінець заняття |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
10 |
|
|
|
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Методи: репродуктивний, незакінчене речення
Двоє студентів відворюють розв'язки домашнього завдання, в цей час викладач працює з рештою:
Гра «Продовжи речення».
1) Многогранник – це тіло, складене з… (кінцевого числа плоских многокутників)
2) Многогранник, складений з двох плоских многокутників, які лежать в різних площинах, і всіх відрізків, які з’єднують точки цих многокутників, - це… (призма)
3) Призма складається з таких елементів…
4) Основи призми…(паралельні та рівні)
5) Висота призми – це відстань між….( площинами основ)
6) Діагональ призми – це….( відстань між вершинами, які не належать одній грані)
7) Бічна поверхня призми – це…( сума площ бічних граней)
8) Площа повної поверхні призми дорівнює…
ІІІ. Повідомлення теми, мети заняття.
Сьогодні на занятті ми ознайомимося з поняттям прямокутного паралелепіда та його елементами, знайдемо його у природі та навчимося обчислювати площі бічної та повної поверхні.
IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
Методи: пояснення, частинно-пошуковий (евристичний), ілюстративний
Прямокутний паралелепіпед
Прямий паралелепіпед, у якого основою є прямокутник, називається прямокутним, паралелепіпедом (схема «Види паралелепіпедів»).
Демонструються моделі прямокутних паралелепіпедів.
Усі грані прямокутного паралелепіпеда — прямокутники. Усі діагоналі прямокутного паралелепіпеда рівні. Довжини непаралельних ребер прямокутного паралелепіпеда називають його розмірами (вимірами). У прямокутного паралелепіпеда три лінійні виміри.
Прямокутний паралелепіпед, у якого лінійні виміри рівні, називається кубом.
Демонструється модель куба.
Далі формулюємо й доводимо теорему про квадрат діагоналі прямокутного паралелепіпеда.
Дано: АВСDА1B1С1D1 — прямокутний паралелепіпед; А1С = d, АВ = а, AD = b, АА1 = с (рис. 58. с. 50).
Довести: d2 = a2 + b2 + c2.
Із ΔАОС AC2 = AD2 + DC2 = a2 + b2.
Із ΔАА1С А1С2 = АС2 + AA = a2 + b2 + с2; d2 = a2 + b2 + с2 ·
Паралелепіпед |
Куб |
Sб=Pосн*H |
Sб=4a2 |
V=Sосн*H |
V=a3 |
Sп.п.=2Sосн+Sб |
Sп.п.=6a2 |
V. Формування вмінь та навичок
Методи: метод поступового ускладнення задач, метод евристичних наставлянь (за допомогою навідних питань).
Задача 1. Кааба - будівля, камяна споруда прямокутної форми в центрі Священної Мечеті у місті Мекка Саудівської Аоравії. Мусульмани всього світу під час молитви звертаються обличчям у напрямку Кааби. Каабу виготовлено з граніту і вкрито зверху тканиною, усередині є приміщення. Її висота становить 14 метрів, довжина і ширина, відповідно, 11 і 13 метрів.
Чоловіки вишивають кісву, шовкове покривало, яким згодом накриють храм. Полотнище кисви відповідає розмірам Кааби . На полотні золотими нитками вишивають цитату з Корану. Яка загальна площа покривала? Скільки ткачів його виготовляють, якщо на 1 ткач виготовляє 2,8 м2 покривала.
Розв’язання:
Відповідь:240 ткачів
Задача 2 П'єдестал для нагородження спортсменів.
П'єдестал для нагородження – це обов'язковий атрибут практично будь-якого спортивного змагання. П'єдестал, як символ перемоги та успіху, підносить кращих над іншими для того, щоб вболівальники побачили своїх героїв. Недарма він має й іншу назву – «п'єдестал пошани».
Знайдіть кількість листів фанери яку потрібно для виготовлення п’єдесталу для нагородження спортсменів.
Розв’язання:
Відповідь: 10 листів.
Задача 3
Акула пливе зі швидкістю 36 км/год вздовж берегів кубічного острова, описуючи квадрат. За 4 хв вона повністю "обходить" острів 6 разів. Знайдіть площу суші острова, якщо вона займає 1/3 частину від повної площі острова.
Розв’язання:
Відповідь: 20000м2.
Для слабких студентів робота з картками
Картка 1
Укажіть:
1) основи паралелепіпеда;
2) бічні грані паралелепіпеда;
3) бічні ребра паралелепіпеда;
4) ребра нижньої основи паралелепіпеда;
5) ребра, які паралельні ребру AB;
6) ребра, які паралельні ребру BB1;
7) ребра, які мимобіжні з ребром BC.
Картка 2
Укажіть:
1) основи паралелепіпеда;
2) бічні грані паралелепіпеда;
3) бічні ребра паралелепіпеда;
4) ребра нижньої основи паралелепіпеда;
5) ребра, які паралельні ребру MN;
6) ребра, які паралельні ребру NN1;
7) ребра, які мимобіжні з ребром NK.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Методи: метод акивного навчання
VII. Домашнє завдання
VІІІ. Підбиття підсумків заняття.
Оцінюю та мотивую студентів.
Викладач _____________ Т. В. Потапова
Голова ПЦК _____________ Л. І. Опята
Заступник директора з НР _____________ Л. В. Саврадім