Урок "Парні і непарні числа. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 – 3. Розв’язування задач на дві дії."

Про матеріал

Ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і відні­мати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 – 3; розвивати мислення, навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі; виховувати аку­ратність, працьовитість, вміння працювати у групі.

Перегляд файлу

Погорєла Тетяна Миколаївна

                                                   вчитель початкових класів

Володимирівської загальноосвітньої

                                        школи І – ІІ ступенів,

                                                                  філія Ганнівської загальноосвітньої

                                       школи І-ІІІ ступенів

                                                  Петрівської районної ради

                                                                      Кіровоградської області

 

Навчальний предмет. Математика 1 клас

Тема. Парні і непарні числа. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 – 3. Розв’язування задач на дві дії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Погорєла Тетяна Миколаївна, заступник завідувача філії з навчально-виховної роботи Володимирівської ЗШ І-ІІ ступенів, філії Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області

Програма. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1- 4 класи (оновлена). – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.

Мета: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і відні­мати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 – 3; розвивати мислення, навички додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією, вміння розв’язувати задачі; виховувати аку­ратність, працьовитість, вміння працювати у групі.

Обладнання: підручник «Математика», предметні малюнки, набір геометричних фігур, демонстраційний матеріал, зошит з друкованою основою, комп’ютер, проектор, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Організація учнів

Всі сідайте тихо, діти,
На уроці – не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.

2. Перевірка готовності приладдя до уроку. 

Перегляньте все на парті:

Є підручник, зошит, картки,

Є пенал, лінійка, олівці…

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Психологічне налаштування на урок.

—Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя.

— Усміхніться, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами.

За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд. Я дуже хотіла б, щоб такий настрій був у нас усіх на нашому уроці та взагалі кожного дня.

  1.                       Вправа «Очікування»

— Діти, яким повинен бути наш урок?

— Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці.

Тож, сподіваюся, що саме такими будете ви всі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні до нас на урок завітають вже знайомі вам гості з Лісової школи і принесуть багато цікавих завдань. Вони хочуть побачити чого ви вже навчилися, і чи всі добре знають математику. Разом з ними ми будемо виконувати  вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 3. І працюватимемо під девізом:

       Треба правильно лічить

       І писати гарно!

       Будем швидко міркувать,

       Відповідатимем - старанно!

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Подивіться хто ж гостей перший до нас завітав? Вовчик пропонує вам пограти в гру «Баскетбол» в яку ви любите грати на уроках фізичної культури, але тут завдання складніше, щоб закинути м’ячик потрібно швидко й правильно порахувати приклади.

 

Усна лічба

 

Дитина з ООП працює за індивідуальною карткою

№1

  

2 + 2=          3 + 2=        

6 + 2=          7 + 2=        

3 + 3=          4 + 1=      

 Наступне завдання принесла нам Лисичка, а називається воно:

2. Весела лічба.

1) На городі рано-вранці

знайшли моркву сірі зайці.

Сім морквин – це є не мало.

Одну з’їли, скільки стало?

2) Три веселих киці грались на травиці.

Враз одна сховалась.

Скільки киць зосталось?

3) Ці веселі каченята люблять плавати й пірнати.

П’ять пливуть у далину, п’ять пірнають в глибину.

Скільки разом каченят? Хто з вас може підказать?

4) Десять чайок над морем літали,

дружно крилами махали.

Шість на берег приземлились.

Скільки чайок залишилось?

  1. Каліграфічна хвилинка.
  2.  

Ось і Зайчик завідав, послухайте, що він на запропонував:

Урок продовжіть без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядете рівненько,

Цифру виведіть гарненько

Тож зошит відкривайте хвилинку каліграфії починайте.

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,—

І красиво в нім пишу.

Найбільше наш зайчик  любить наздоганяти свого товариша метелика, але сьогодні він сів на аркуш з цифрами, давайте ми разом з метеликом спробуємо подорожувати по цифрах. Уявіть, що він перелетів на одну цифру ліворуч, потім на дві  цифри вниз, і на одну цифру праворуч. На якій цифрі зупинився метелик?)  Каліграфічно запишіть рядок цифри 7.  

Перевірка написання цифр відбувається в парах. Сусіди по парті обмінюються зошитами , вибирають найкращу цифру й обводять її простим олівцем.

Зайчик уважно спостерігав за вашою роботою. Тепер йому хочеться подивитися, як ви виконаєте завдання Білочки.

А Білочка пропонує нам математичний диктант.

 

  1.                       Математичний диктант
  • Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.
  • Запишіть число, наступне числу: 17, 10.
  • Запишіть число, яке передує числу: 11, 15.
  • Число 15 зменшити на 1.
  • Число 14 збільшити на 1.
  • Суму чисел 10 і 6.
  • Різницю чисел 12 і 10.

Дитина з ООП працює за індивідуальною карткою № 2

Звірята кажуть що, ви швидко впоралися із завданнями, і дякують вам.

5.Фізкультхвилинка (Під музичний супровід)

Говорять що ж, мабуть, прийшла пора

Всім нам відпочити.

Хочуть на фізкультхвилинку

Усіх запросити.

Раз, два – всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять, шість – всі веселі –

Летимо на каруселі!

Сім, вісім — в поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять — відпочили
І за парти дружно сіли.

Ось і Ведмедик до нас прийшов, він пропонує нам попрацювати з підручником.

1. Робота за підручником (с. 100)

Завдання 2

— Встановіть закономірність, продовжіть числовий ряд.

— Числа 0; 2; 4… — це парні числа.

Числа 1; 3; 5… — це непарні числа.

Будь-яке число, яке можна розділити на двох порівну називають парним. Будь-яке число, яке не можна розділити на два порівну, тобто в когось буде більше, а в когось менше прийнято називати непарних.

— Наведіть свої приклади парних і непарних чисел.

Завдання 3                                                                                                      

 — Розгляньте зразок. Поясніть прийом обчислення прикладів 13 + 4 і 16 – 3. Що однакового у розв’язанні цих виразів?  Розв’яжіть за зразком приклади 12 + 8 і 18 – 4.

 Дитина з ООП працює з учителем, розв'язуючи приклади.

13 + 4 =      16 – 3 =

12 + 8 =    18 – 4 =

Завдання 4

— Розв’яжіть «ланцюжки». Який «ланцюжок» закінчується парним числом?

Завдання 5

Вправа «Мозковий штурм».
- З чого складається задача?
УМОВА
ЗАПИТАННЯ
РОЗВ’ЯЗАННЯ
ВІДПОВІДЬ

— Про що йдеться у задачі?

— Що в задачі відомо?

— Про що треба дізнатися?

— Спочатку нам треба дізнатися, скільки великих пасок спекла бабуся?

— Якою дією відповімо на це запитання?

— Про, що далі запитується в задачі?

— Скільки всього пасок спекла бабуся?

— Якою дією відповімо на головне запитання задачі?

Якщо у задачі два запитання, то задача буде розв’язуватися 2 діями.

Повернувшись із Лісової школи, Білочка засумувала, тому що неуважно слухала вчителя й не змогла розв’язати завдання в зошиті. Допоможімо їй!

Дитина з ООП працює з учителем, розв'язуючи задачу

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.                       Робота з друкованим зошитом с 27.

Дитина з ООП працює з індивідуальною карткою

           4

18–10=        13–10=       10+8=          10+7=                            

10+5=          10+1=        14–10=         13–3=                                  

  1.                       Фізкультхвилинка

3.Самостійна робота

 1. З яких геометричних фігур складається кошеня

  1. Перевір та виправ помилки.

6 – 4 = 1     5 + 4 = 10

8- 4 = 5     2 + 1 = 3

9 – 8 = 0     8 – 7 = 2

4 – 3 = 2     3 + 3 = 7

7 + 3 = 9     2 – 2 = 2

9 – 0 = 0     6 – 2 = 3

7 – 6 = 2     7 + 0 = 8

Дитина з ООП працює з індивідуальною карткою № 5

 

 

 

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

1.Рефлексія

Ось і добігає кінця наша зустріч із лісовими друзями.

Чи сподобався вам урок?

— Яке завдання вам сподобалося найбільше?

— Які завдання були найважчими?

Дякуємо, що всі ви

Так завзято працювали,

Всі приклади й задачі розв’язали!

2.Психологічне закінчення уроку.

— Який настрій у вас після закінчення уроку? Покажіть виразом обличчя.

За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд.

— Чи справдились ваші очікування?

Література

  1.               Довженко А.Ю.  Особливості навчання математиці дітей із затримкою психічного розвитку в умовах якісної освіти (навчально-методичний посібник). – 2012
  2. Чайко Л.Ф. Збірник корекційних вправ для розвитку психічних процесів у дітей із затримкою психічного розвитку. – 2012
  3. http://inkluz-koippo.edukit.kr.ua/
  4. http://gasminka.wixsite.com/gasminka/events
  5. http://ped-kopilka.com.ua/sovremenyi-urok/konspekty-urokov-v-nachalnoi-shkole/konspekty-urokov-1-klas/index.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панкратова Вероніка Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 липня 2018
Переглядів
19045
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку