Урок узагальнення та систематизації особистих знань учнів, удосконалення знань з даної теми у вигляді дидактичної гри. Можливість абстрактного мислення через впевнене прагнення до успіху.
Тема: Перший закон Ньютона. Інерція. Інертність.
Мета уроку:
Освітня: навчити практично застосовувати знання про перший закон динаміки Ньютона, сутність явища інерції та інертності; узагальнити і систематизувати суб’єктивні знання учнів з теми; вчити учнів абстрактно-науково мислити; познайомити учнів з науковим внеском І. Ньютона в науку.
Розвиваюча: розвивати уміння систематизувати і узагальнювати, аналітичне і логічне мислення, увагу, пам’ять, мову.
Виховна: виховувати потребу в знаннях; прагнення до успіху; впевненість у собі; творчість
Тип уроку: удосконалення знань та вмінь.
Обладнання: картки, особистий конспект, мультимедійні засоби, презентація, відеоматеріал, фізичні прилади для демонстрації дослідів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Привітання. Повідомлення теми й мети.
РЕФЛЕКСІЯ Заповнення листків очікування. (на екрані пропонуються варіанти
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Ітак, на перший план виходить сьогодні, звичайно перший закон Ньютона. Поняття інертності. Інерції. (учні об’єднані в групи). Давайте спробуємо повторити ці важливі поняття за допомогою гри - лото. (правила гри)
Дії яких сил врівноважені, скомпенсовані.
Дуже дякую за роботу
ІІІ. Розв’язування завдань
Давайте проведемо досліди. Діти об’єднані в групи. Кожній групі надається певний набір приладів. Необхідно відтворити дослід, який демонструє певний закон або явище.
1 група кулька з ниткою , ножиці (скомпенсовані сили, сила тяжіння)
2 група машинка, брусок (інерція)
3 група візок, колба, крапельниця, нитки, важок (інертність)
Інформаційна пауза
Учитель. Відгадайте загадку:
Чиє ім’я назвать пора,
Якщо динаміки законам
Крім ймення дані номера? (І. Ньютон)
Пропоную вам подивитися невеличкий відеоматеріал про цього відомого вченого.
Ітак, працюємо далі. Кожній групі пропоную задачі, на які необхідно буде відповісти, обов’язково з поясненням.
І на останок, я пропоную вам перевірити свої знання та навички за допомогою тесту. При правильних відповідях на перші 4 запитання отримаєте слово, значення якого я вам всім бажаю. Завдяки цьому цьому слову ви можете перевірити правильність відповідей на ці 4 запитання.
Тест.
1.З яким тілом Ви пов’язали б СВ, щоб вона була неінерціальною?
м. автомобіль рухается рівномірно,
н. дівчина біжить з постійною швидкістю,
у. потяг набирає швидкість,
п. собака сидить на узбіччі дороги.
2.Система відліку, пов’язана з ліфтом, можна вважати інерціальною, якщо ліфт:
р. рухається рівноприскорено вниз,
т. рухається рівноприскорено вгору,
с. рухається рівномірно вгору,
п. рухається рівномірно вниз.
3.Система відліку пов’язану з автомобілем, можна вважати інерціальною, якщо автомобіль:
і. рухається рівномірно прямолінійно по горизонтальному шосе.
к. рівномірно повертаю по шосе,
л. Рівноприскорено рухається з гори.
4.Чи є інерціальною система відліку, пов’язана з потягом, який рушає від станції?
х) ні, бо__________________________________
ф) так, бо _______________________________
5. У вагоні під час руху поїзда проведено стробоскопічну зйомку падіння кульки.
Охарактеризуйте рух поїзда. Стрілка вгорі показує напрям руху поїзда
6.Каскадер, вистрибнувши на ходу з поїзда, за швидкості не зможе наздогнати поїзд. Чи не ризикує відстати від космічної станції космонавт, що вийшов у відкритий космос за швидкості близько 8__c? Поясніть свою відповідь.
А наприкінці, я вам хочу запропонувати зробити висновки та написати чи справдилися ваші очікування?
ІV. Підведенн я підсумків уроку. Домашнє завдання.
КОНСПЕКТ УРОКУ
ДЛЯ 10 КЛАСУ
З ТЕМИ:
ПЕРШИЙ ЗАКОН НЬЮТОНА. ІНЕРЦІЯ. ІНЕРТНІСТЬ
Учитель фізики
КЗШ 69
Дубровська О.Б.
Кривий Ріг