Урок «Перший закон Ньютона»

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації особистих знань учнів, удосконалення знань з даної теми у вигляді дидактичної гри. Можливість абстрактного мислення через впевнене прагнення до успіху.

Перегляд файлу

Тема: Перший закон Ньютона. Інерція. Інертність.

Мета уроку:

Освітня: навчити практично застосовувати знання про перший закон динаміки Ньютона, сутність явища інерції та інертності; узагальнити і систематизувати суб’єктивні знання учнів з теми;  вчити учнів абстрактно-науково мислити; познайомити учнів з науковим внеском І. Ньютона в науку.

Розвиваюча: розвивати уміння систематизувати і узагальнювати, аналітичне і логічне мислення, увагу, память, мову.

 Виховна: виховувати потребу в знаннях; прагнення до успіху; впевненість у собі; творчість

Тип уроку: удосконалення знань та вмінь.

Обладнання: картки, особистий конспект, мультимедійні засоби, презентація, відеоматеріал, фізичні прилади для демонстрації дослідів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

Привітання. Повідомлення теми й мети.

     РЕФЛЕКСІЯ Заповнення листків очікування. (на екрані пропонуються варіанти

  • Дізнатися щось нове
  • Пізнати свої вміння
  • Мати можливість висловити свою думку
  • Отримати гарну оцінку
  • Свій варіант очікування) 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Ітак, на перший план виходить сьогодні, звичайно перший закон Ньютона. Поняття інертності. Інерції. (учні об’єднані в групи). Давайте спробуємо повторити ці важливі поняття  за допомогою гри - лото. (правила гри)

  • Що вивчає динаміка? (рух матеріальних точок під дією прикладених до них сил)
  • Поясніть малюнок. Що відбувається? Чому?

Дії яких сил врівноважені, скомпенсовані.

  • Виходячи з води, тварини струшуються. Який фізичний закон використовується ними при цьому (закон інерції). Сформулюйте його (існують такі системи відліку, відносно яких тіло,що рухається поступально зберігає свою швидкість талою, якщо на нього не діють інші тіла (або дія інших тіл компенсується). І Закон Ньютона
  • Що є причиною зміни швидкості? (прикладена до тіла сила)
  • Поясніть малюнок (1, 3 інерція при зміні шв. 2 рух Пр. рівн. ) що таке явище інерції? Явище збереження швидкості руху тіла при компенсації зовнішніх дій.
  • Інерціальна та не інерціальна системи відліку.
  • Снаряд, випущений з гармати, летить до цілі. Чому в цьому випадку не спостерігається явище інерції? (бо дії сил тяжіння Землі і опору повітря не скомпенсовані)
  • Що таке інертність? (швидкість руху тіла в процесі їх взаємодії змінюється поступово і для її зміни потрібний певний час)
  • Наведіть приклади виконання першого закону Ньютона. Дії яких сил врівноважені?

Дуже дякую за роботу

ІІІ. Розв’язування завдань

 Давайте проведемо досліди. Діти об’єднані в групи. Кожній групі надається певний набір приладів. Необхідно відтворити дослід, який демонструє певний закон або явище.

1 група кулька з ниткою , ножиці (скомпенсовані сили, сила тяжіння)

2 група машинка, брусок (інерція)

3 група візок, колба, крапельниця, нитки, важок   (інертність)

Інформаційна пауза

Учитель. Відгадайте загадку:

Чиє ім’я назвать пора,

Якщо динаміки законам

Крім ймення дані номера? (І. Ньютон)

Пропоную вам подивитися невеличкий відеоматеріал про цього відомого вченого.

 

 

 

Ітак, працюємо далі. Кожній групі пропоную задачі, на які необхідно буде відповісти, обов’язково з поясненням.

  1. Кажуть, що найдешевший спосіб подорожі навколо землі , це піднятися в повітря та за рахунок обертання землі здійснити подорож. Чи можна таке зробити? Поясніть відповідь
  2. Чому при поворотах необхідно знижувати швидкість? Поясніть відповідь
  3. Під час різкого гальмування трамваю пасажир нахилився вперед. Назвіть тіло, дія якого змусила пасажира рухатися відносно автомобіля. Поясніть відповідь.

І на останок, я пропоную вам перевірити свої знання та навички за допомогою тесту. При правильних відповідях на перші 4 запитання отримаєте слово, значення якого я вам всім бажаю. Завдяки цьому цьому слову ви можете перевірити правильність відповідей на ці 4 запитання.

Тест.

1.З яким тілом Ви пов’язали б СВ, щоб вона була неінерціальною?

м. автомобіль рухается рівномірно,

н. дівчина біжить з постійною швидкістю,

у. потяг набирає швидкість,

п. собака сидить на узбіччі дороги.

 

2.Система відліку, пов’язана з ліфтом, можна вважати інерціальною, якщо ліфт:

р. рухається рівноприскорено вниз,

т. рухається рівноприскорено вгору,

с. рухається рівномірно вгору,

п. рухається рівномірно вниз.

 

3.Система відліку пов’язану з автомобілем, можна вважати інерціальною, якщо автомобіль:

і. рухається рівномірно прямолінійно по горизонтальному шосе.

к. рівномірно повертаю по шосе,

л. Рівноприскорено рухається з гори.

 

 

4.Чи є інерціальною система відліку, пов’язана з потягом, який рушає від станції?

х) ні, бо__________________________________

ф) так, бо _______________________________

5. У вагоні під час руху поїзда проведено стробоскопічну зйомку падіння кульки.

 

 

 

 

 

 

     Охарактеризуйте рух поїзда. Стрілка вгорі показує напрям руху поїзда

 

 

 

 

6.Каскадер, вистрибнувши на ходу з поїзда, за швидкості не зможе наздогнати поїзд. Чи не ризикує відстати від космічної станції космонавт, що вийшов у відкритий космос за швидкості близько 8__c? Поясніть свою відповідь.

 

 

 

А наприкінці, я вам хочу запропонувати зробити висновки та написати чи справдилися ваші очікування?

ІV. Підведенн я підсумків уроку.  Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

ДЛЯ 10 КЛАСУ

З ТЕМИ:

ПЕРШИЙ ЗАКОН НЬЮТОНА. ІНЕРЦІЯ. ІНЕРТНІСТЬ

 

Учитель фізики

 КЗШ 69

Дубровська О.Б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
До уроку
Розділ 2. Динаміка
Додано
2 травня 2018
Переглядів
4570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку