Урок " Первоцвіти квітують, весну - красну чують. Виготовлення квітів з гофрованого паперу".

Про матеріал
Інтегрований урок з трудового навчання, природознавства та літературного читання для 3 класу. "Первоцвіти квітують, весну - красну чують. Виготовлення квітів з гофрованого паперу".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

   

Первоцвіти квітують,весну - красну чують.

Виготовлення квітів з гофрованого паперу.

3 клас

 

 

 

                              

 

 

Учитель початкових    класів

Блюй І.В.

Тема. Первоцвіти квітують,весну - красну чують. Весняні квіти.

Виготовлення квітів з гофрованого паперу.

Мета. - Спрямовувати учнів на вивчення навколишнього світу.               - Розширити знання учнів про весняні квіти,їх значення в природі,учити бачити красу навколишнього світу.                                                             - Ознайомити із рослинами,які занесені до Червоної книги.                                            - Формувати навички виразного  читання, вдосконалювати навички роботи з папером.                                                                                                   - Розвивати творчі здібності,охайність в роботі.                                                                   - Виховувати бережливе ставлення до рослин,заохочувати до збереження первоцвітів.

Інтегровано предмети. трудове навчання,природознавство,літературне читання.

Обладнання. картини весняної природи,ілюстрації весняних квітів, мультимедійна презентація,кольоровий  гофрований папір,клей,ножиці,нитки.

Хід уроку

I. Організаційна частина

1.Емоційна хвилинка.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок,

Працювати будемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі

Діти просто молодці!

Діти,посміхніться одне до одного,привітайтесь з нашими гостями та подаруйте їм свої посмішки. Молодці,дуже гарно посміхаєтеся! А зараз тихенько сідайте.

З гарним настроєм розпочинаємо урок.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1.Створення  емоційно - сприятливого мікроклімату.

Сьогодні до нас на урок завітала гостя .А хто вона така -  ви зараз відгадаєте.

Тане сніжок,

Квітне лужок,

День прибуває

Коли це буває?

З чим для вас асоціюється слово весна?

2.Складання асоціативного куща.

ВЕСНА

Тепло,сонечко,квіти,пташки,комашки,радість.

Щороку ми з нетерпінням чекаємо на настання весни. Ми рахуємо дні, виглядаємо коли пташки на своїх крилах принесуть нам із далекого вирію    весну - красну. Ми чекаємо,коли весна прожене холод,устелить землю травичкою,прикрасить квітами.

Чи любите ви весну? За що?(За тепло,квіти, спів птахів,теплий вітерець,усміхнене сонечко).

3.Гра” Струмочок.”

Підберіть слова, які відповідають на запитання яка?

Ланцюжком називаємо ознаки весни (ніжна,співуча,сонячна,зелена,весела,квітуча,тепла,ясна). Сонце піднімається вище,дні стають довшими,температура повітря підвищується,розтає сніг,на лісових галявинах з’являються перші весняні квіти,на гілках дерев з’являються бруньки,весняний рух соків,прилітають із теплих країв птахи,прокидаються від зимового сну комахи,ведмеді,їжаки).

Весна до нас прийшла не сама,а зі своїми друзями. Відгадайте її загадку-і ви здогадаєтеся, хто вони.

Різнобарвні,запашні,

Розцвітають навесні,

Люблять їх дорослі й діти.

Здогадались,що це?…(квіти)

Так, у цій загадці йдеться про весняні квіти. Весна прийшла до нас зі своїми подружками-квітами.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці як ви здогадалися  ми поговоримо про весняні квіти,які на своїх пелюстках несуть весну,навчимося їх розпізнавати,виготовляти з паперу,дізнаємося як правильно поводитися в природі і як ставитися до первоцвітів.

IV. Опрацювання нового матеріалу.

1.Мозковий штурм.

Які саме квіти завітали до нас у гості,ви здогадаєтеся,коли відгадаєте загадки.

1.Ця квіточка з являється                                                                 

 Як тільки тане сніг,

Біленькими дзвіночками.

Всміхається до всіх. (Підсніжник)

2.А я перша розквітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте що за квітка?

Бо мене не стане влітку.(Пролісок)

3.Цвіте у травні навесні,

А квіти – дуже запашні.

На стебельці,як намистинки вряд,

Біленькі дзвоники висять.(Конвалія)

4.Фіолетові фіранки

У світлиці та на ганку.

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати.(Фіалка)

5.Вони,як проліски,

Розпускаються першими

І радують нас фарбами

Жовтими,синіми,білими.(Крокус)

6.Лікувальну силу маю,

Жовтим цвітом розцвітаю.

Називають ключ весни.

Як я звуся?Ти скажи?(Первоцвіт)

7.Я схожа на дзвіночок,

Росту в бору сосновому

І знову в платті новому.(Сон-трава)

8.Я на інших геть не схожий,

Кучерявий та пригожий

Постелю піл голе віття

Фіолетове суцвіття.(Ряст)

9.Ця квітка – сонечка портрет

Та знаменита не квітками,

А дивовижними листками.(Мати-й-мачуха)

( Підсніжник ,пролісок,конвалія,фіалка,крокус,кульбаба)

Що спільного є у цих квітів? (Першими зацвітають,мають корінь,стебло,листочки,квітки).

Молодці!Розгадали усі загадки про квіти. Як тільки пригріє перше проміння,лісові галявини вкриті цвітінням . Це первоцвіти-вісники весни,запашні,тендітні,чарівні!

Слово надаю первоцвітам маленьким.

3.Поетична хвилинка.

Підсніжник

Пробрався з-під снігу

Підсніжник  маленький.

В зелених листочках

Такий чепурненький.

Голівку клонить,

Вітає мене…

Коли вже ця довга

Зима промене!?

Конвалія

Із зеленої сорочки,

 Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

А як звуть їх – відгадай ?

Це конвалії у гаї

На галявині цвітуть

І ніде, ніде немає

Кращих квіточок, мабуть.

Фіалка

Я- фіалка,маю п’ ять пелюсток

І напівкруглий зелений листок.

А середина у мене жовтенька

Личко не кругле,а трохи довгеньке.

Квітка я ніжна,низенька,дрібна.

А як запахну – приходить весна.

Пролісок.

Я пролісок синенький,

І перший навесні

Сказати вам раденький.

”Кінець, кінець зими!”

З-під снігу мій листочок

До сонця простягну

І ніжний мій дзвіночок

Вітатиме весну.

Крокус.

Гарно тепло у садку,

Снігу вже немає

Із-під листу у кутку

Крокус виглядає

Наче золотом горять

Пелюстки жовтенькі

І листочки мерехтять

Ніжні,зелененькі.

Хлопчик. Скільки красивих квітів! Зберу чудовий букет для мами.

Квіти. Не треба,не треба

Зривати квіток.

Звернення первоцвітів

Ми б завжди були щасливі,

І пахучі,і красиві,

Якби в полі,в лісі,в лузі

Бачили нас тільки друзі,

Ті,які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

А на клумбах вдома,в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали,поливали

Ми б красу їм дарували.

Хлопчик. Синю квіточку весняну

Я не буду рвати

Візьму ножиці й папір,

Буду виготовляти

Зроблю,квіточку ніжну,

Стебельце зелене,

І матуся радо візьме

Пролісок від мене.

4.Гра” Відгадай квітку за кольором”.

Зараз пограємо в гру. Я буду називати колір квітки,а ви називаєте відповідні назви весняних квітів. Білий колір - підсніжник,конвалія,анемона. Жовтий-кульбаба,мати – й - мачуха,первоцвіт,цибулька гусяча. Синьо-блакитний –пролісок,сон – трава. Фіолетово-рожевий – ряст, фіалка,крокус.

5.Вправа “ Мікрофон”.

Яке призначення мають ці квіти в природі ?

Чи можна збирати ці квіти ?

Чому квіти звертаються до нас із таким проханням?

Дійсно первоцвітів у природі залишилося дуже мало. Не всі люди ходять до лісу милуватися , дехто має наміри наживитися,знищити перші квіти.Коли у вас зявиться бажання зірвати первоцвіти,не поспішайте,замисліться.

Можливо навіть , що ці рослини взагалі зникнуть із природи,із цього лісу.Чи хотіли ви б цього?Тільки уявіть,що можуть зникнути  підсніжник,конвалія, крокус.До Червоної книги занесені – підсніжник  звичайний,сон широколистий,конвалія звичайна, первоцвіт весняний .В Україні забаронена торгівля ранньоквітучими весняними квітами-первоцвітами.

Пригадаємо що  ж  таке Червона книга?

(Список рідкісних видів рослин і тварин ,що перебувають під загрозою зникнення.) Рослини занесені до неї ,охороняються законом, їх не можна знищувати. Первоцвіти прикрашають природу . Нектаром квітів ласують бджоли,джмелі,метелики,а мурашки з’їдають  частину насіння.

Отже, перші весняні квіти не лише звеселяють людей,а й наповнюють своїм

нектаром  годують пилком і насінням мешканців лісу,а також лікують їх і нас.

6.Перегляд відео про Червону книгу.

V. Робота в техніці  паперопластики. Виготовлення квітів.

1.Демонстрування зразка.

2. Інструктаж.                                                                                                              Спробуємо створити такі квіти у такій послідовності.

Пелюстки 4/12см (4шт). Згинаємо  вдвоє ,а тоді перекручуємо і немовби вкладаємо одну половину в іншу.

 Тичинки 4/5см оранжевого кольору робимо шляхом надрізів  (техніка бахроми). Тичинки приклеюємо на паличку (стебло). Із пелюсток складаємо квітку . Внизу обмотуємо ниткою. Поверх палички, тобто стебла квітки щільно намотуємо смужку зеленого паперу. Із зеленої смужки 1/11см  робимо листочки, прикладаємо до стебла і приклеюємо.

4.Складання квітки.

3.Правила безпеки під час роботи .

1. Працювати починай лише з дозволу  вчителя

 2.На робочому місці дотримуйся чистоти і порядку.

 3. Будьте обережними з ножицями.

 4. Не залишай їх розкритими.

 5. Передавай їх лише кільцями в перед.

 6. Працюй з клеєм акуратно.

 7.Користуйся  пензликом для клею,залишки  клею витирай  серветкою.

6.Практична робота учнів.

VI. Фізкультхвилинка.

1. Інсценівка “ Спокусливі квіти”.

Лісник. Тихіше!Послухайте! У весняному лісі щось сталося.

Весна. Яка краса!І сонечко,і квіти.

Чудово жити і красі радіти.

Люблю я землю отаку

У барвистому вінку.

Квіти. (по черзі)

1.Погляньте,квітоньки,Весна прийшла!

2.Тепло й радість принесла!

3.І ми всі проросли й чарівно зацвіли!

Весна. Вам, первоцвітам,мороз не страшний,

Крізь сніг пробивається ваша родина…

Тихіше послухайте,йде вже сюди

Байдужа і хитра людина.

Турист. Я-браконьєр,я-хуліган

Рогатку маю і наган.

В птахів я стріляю,

Всіх звірів налякаю.

Ти дивися-чудеса.

Серед снігу,серед льоду

Вилізла така краса.

От так диво,от так диво,

Мені сьогодні пощастило.

Ану,квіточки маленькі,

Йдіть мені до рук швиденько,

Віднесу вас на базар і отримаю навар,

Грошенят повні кишені.

Лісник. Постривай лишень,чекай

Жодну квітку не чіпай.

Як посмів,тебе питаю,

Рвати цвіт,що розквітає?

Турист. Квіти ці ж бо - лісові,

Чому рвати ви їх забороняєте мені.

Лісник. Не для тебе тут у лісі

Квітнуть квіти ці взялися.

Я не можу зрозуміти,

Як таку красу губити.

Весна. Зупинись!Стривай! Не рви!

Квіти-природи діти.

Красу навколо знищувать не треба,

Погляньте, вони звертаються до тебе.

Квіти. 1.Ми квіти-первісники весни,

Свої розкрили пелюстки.

2.Біленькі,жовтенькі і блакитні,

Тоненькі,ніжні і тендітні.

3.Життя ви наше не губіть,

Не рвіть ви нас,не рвіть.

Турист. Ніколи я не думав,що квіти мають мову.

І як же це чудово почути їх розмову.

Ти прости мене,Весно,

І ти, квітонько ясна,

Я допоки жити буду,

Берегтиму квіти всюди.

Лісник. Квіти,діти бережіть і ніколи їх не рвіть.

Бо чарівної краси не побачим я і ти.

Хай ростуть вони у лісі,в лузі,

Бо всі квіти - це наші  друзі.

Діти,пам’ятайте!Не ви потрібні природі…

Усі (разом). Природа потрібна вам.

2. Правила охорони первоцвітів.

    1.Ніколи не рвіть квітів цілими  букетами.

    2. Ні в якому разі не рвіть квіти разом з корінням.

    3.Не губіть місця, де ростуть первоцвіти.

    4. Роз’яснюйте близьким та друзям  про дбайливе ставлення та охорону   первоцвітів

    5.Якщо хочете мати первоцвіти,то купіть насіння,посадіть їх в себе в садку та доглядайте за ними.

7.Народні прикмети про квіти.

“Гра  Розсипанка ”Скласти прикмети.

- Масове цвітіння пролісків – на помірну погоду влітку.

- Багато пролісків-гарно вродить картопля.

- Розкрита квітка фіалки-буле гарна погода.

- Поява перших квіток мати-й-мачухи - вірна ознака теплих днів наприкінці березня - на початку квітня.

- Провісником настання тривалого,стійкого тепла,стають золоті ключики первоцвіту.

- Ніжні проліски стуляють свої пелюстки і злегка вигинають квітконіжку-чекай негоди,дощу.

VII. Підсумок уроку.

  • Діти, вам сподобався урок ?
  • Чого вчилися на уроці ?

Завдання кожної людини – берегти її,як своє життя, любити, вивчати, спостерігати.

Ми милувалися квітами цілий урок. Я звертаюся до вас із проханням:не рвіть     даремно квіти,охороняйте ніжні й одночасно тендітні й беззахисні рослини. Вони-це краса. А краса як відомо,врятує світ!

Відвідайте   весняний ліс зі своїми рідними,помилуйтеся весняним квітковим килимом.

 

docx
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Веремійчик І. М., Тименко В. П.)
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
1532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку