Урок "Підсумковий урок української літератури за І семестр у 6 класі"

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе узагальнити й систематизувати вивчене упродовж І семестру , сприяє формуванню інтересу до читання, викликає захоплення творчістю митців слова.
Перегляд файлу

Тема: « Підсумковий урок української літератури за І семестр у 6 класі»

Мета: узагальнити й систематизувати матеріал, вивчений упродовж І семестру; розвивати логічне мислення, пам’ять; удосконалювати навички виразного читання та зв’язного мовлення; сприяти закріпленню читацьких інтересів і пріоритетів, здатності учнів орієнтуватися в сюжетах, подіях, системах образів; формувати інтерес до читання; виховувати любов до української художньої літератури, захоплення творчістю митців слова.

Обладнання: портрети Л. Глібова, О. Гавроша, Т. Шевченка, Г., Сковороди, І. Франка, М. Ткача; учнівські лепбуки; книга « Напутні дари для дітвори від карпатського мудреця Андрія Ворона»

ОСНОВНА ЧАСТИНА

І Зупинка « Теоретична»

  1. Назвати роди літератури. Чи зразки кожного ми читали в цьому семестрі? Наведіть приклади, назвіть авторів.
  2. Назвати жанри лірики. Наведіть приклади тих, які читали в цьому семестрі. Назвіть їх авторів.
  3. Навести приклади творів, що належать до ліро-епосу. У чому їх відмінність від ліричних?
  4. Навести приклади епічних творів, визначити їх жанр, назвати автора.

ІІ Зупинка « Цікавинки про письменників»

(Учні називають з-4 факти з життя письменників, портрети яких їм демонструє вчитель)

  1. Леонід Глібов.2. Олександр Гаврош. 3. Тарас Шевченко. 4. Григорій Сковорода. 5. Іван Франко. 6. Михайло Ткач.

ІІІ Зупинка « Цитатна»

( Учні повинні за цитатою визначити назву твору, автора, рід, жанр)

  1. Герой якого твору святкує свій день народження 4 вересня, полюбляє смаколики, уміє пробачати.
  2. Різдвяна пісня, відома як « Дзвінка колядка», найпопулярніша у світі різдвяна пісня.
  3. Праця має стати природною потребою, « сродною» і « найсолодшою поживою».
  4. Автор цього твору звертається до Богдана Хмельницького із питанням: « Нащо оддав Україну ворогам поганим?» та говорить: « …ми ляжем головами, наречемось України славними синами».
  5. Герой на мапі червоним олівцем визначив найкоротшу відстань між містечком біля Львова і Лісабоном.
  6. « Краще в ріднім краї милім

Полягти кістьми, сконати,

Ніж в землі чужій, ворожій

В славі й шані пробувати».

  1. « Єднаймося,

Українські люди,

Єднаймося, братаймося

 В товариство чесне.

  1. У якому творі героїня підготувала подарунки до Різдва: розшити бісером торбинку для мами і гаптовану шовком хустинку для тата?
  2. « Мрії підкоряються надзвичайно сильним і  впертим натурам».
  3. « Дід нищечком, перехрестившись, читає « отче наш».
  4. Найбільше мені сподобався твір…, тим що…

 

ІV Зупинка « Представлення лепбуків»

 

Учні демонструють лепбуки за творчістю письменника, прочитаним його твором .

V Робота з підручником

Читання уривків з книги « Напутні дари для дітвори від карпатського мудреця Андрія Ворона»

Метод « Мікрофон»

  •          Яка з порад імпонує вам найбільше? Чому?
  •          Чи є у вас власні  « правила життя»? Якщо так, то які саме?

V І Творча робота

1 група – есе за порадою

Виберіть будь-яку із запропонованих карпатським мудрецем  пораду та напишіть за нею вільне есе.

2 група- есе « Власні правила життя»

V ІІ Рефлексія Анкета « Три М»

 Назвіть три моменти, які у вас вийшли добре в процесі уроку, і запропонуйте одну дію, яка поліпшить вашу роботу в наступному семестрі.

 

V ІІІ Домашнє завдання на канікули

Доберіть власні світлини або відшукайте потрібні ілюстрації в інтернеті. У фоторедакторі накладіть текст порад на світлини й створіть мотиваційні дописи на щодень.

 

 

docx
Додав(-ла)
Хамко Олена
Додано
1 серпня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку