Урок "Пишу велику літеру у кличках тварин"

Про матеріал
Дана розробка допоможе Вам креативно провести урок!))Користуйтесь із задоволенням, успіхів у досягненні поставлених завдань і цілей!!!
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

Конспект уроку

з української мови

2 клас

Тема: «Пишу з великої букви клички тварин. Доповнення речень»

 

 

 

 

 

Вчитель: Марценюк

Іванна Валеріївна

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький

2021 р.

Тема: Пишу з великої букви клички тварин. Доповнення речень

Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички, розвивати   зв’язне мовлення, мислення, збагачувати словниковий запас слів; розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, мислення, уважність; виховувати дружелюбність, любов до тварин, бажання про них піклуватися, охайність під час письма в зошиті.

Обладнання: презентація, кубик Блума, індивідуальні картки, малюнки тварин, чарівна скринька, мікрофон, цеглинки Lego.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок-казка.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, соціальна і здоров’язбережувальна.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційна підготовка до уроку

  1. Емоційне налаштування на плідну співпрацю. (Слайд 2)

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок

Будемо дружно ми працювати,

Створювати та фантазувати

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі –

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром! (Діти вітаються, говорять:  «Добрий день!»

  1.  Вправа «Скринька всезнайка» (Слайд 3)

Діти стають у коло. Вчитель пропонує зазирнути у скриньку і побачити найрозумнішу, найкмітливішу, найкращу дитину класу (заздалегідь вчитель ставить у скриньку дзеркальце).

Учні по черзі зазирають у скриньку.

- Кого ви побачили? СЕБЕ, тому що кожен із вас розумний, творчий, здібний.

І зараз давайте промовимо нашу речівку:

Мова це круто, мова це клас!

Мова усіх об’єднує нас!

  1. Відгадування загадки від Карабаса –Барабаса (Слайд 4)

Сиділа у землі,  сиділа…

Час настав — і всіх здружила:

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицюню Мінку. ( Ріпка)

Отже, любі діти ми сьогодні продовжимо вивчати нашу рідну, українські мову і… (вривається Карабас-Барабас і забороняє дітям мандрувати!)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (Слайд 5)

  • Які прізвища утворилися від назв професій? (Кравець, Швець, Котляр, Ківшар)
  • Які прізвища давали хитрим? (Лис, Хитрун, Крутій)
  • А полохливим? (Заєць, Щур)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Використання кубика Блума (Слайд 6)

  • Що таке іменник?
  • На питання «хто?» відповідають…?
  • На питання «що?» відповідають…?
  • З великої букви пишемо…?
  • «Хто?»…(наведи приклад)
  • «Що?»…(наведи приклад)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Групова робота. Гра « Збери слова» (Слайд 7)

Повторення правил роботи в групах.

  • Наш шлях лежить в країну, якої немає на звичайних картах. А що це за країна ви дізнаєтеся, якщо зберете розсипані склади так, щоб вийшла зрозуміла фраза. ( КРАЇНА ВЕЛИКИХ ЛІТЕР)
  1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 8)
  •             Розгорніть зошити, каліграфічно запишіть дату   записану  на дошці. Запишіть каліграфічну хвилинку.
  •                                         Сс  Тт свій ські  свійські тва ри  ни  тварини
  •                          Яких тварин називають свійськими? Як їх ще можна назвати?
  •                                         Яких свійських тварин ви знаєте? Запишіть їхні назви. (Корова, курка, вівця, собака, коза, порося)
  1.         Пальчикова гімнастика (Слайд 9)

 Один, два, три, чотири, п’ять –

Вийшли пальчики гулять.

Один,два,три,чотири,п’ять –

Вже в будиночку сидять.

Почергово розгинати усі пальчики,починаючи з мізинчика, потім згинати їх у тій самій послідовності.

Отже, ви мабуть зрозуміли, що на сьогоднішньому уроці ми не лише будемо говорити про свійських тварин, а й проведемо ДОСЛІДЖЕННЯ!

V. Пояснення вчителем нового матеріалу

1. Робота з підручником (с. 64, впр. 1, усно), (Слайд 10, 11)

    - Які назви тварин є в цій казці?

   - З якої букви написані назви тварин?

 - Зачитайте клички тварин.

  • З якої букви написані клички тварин?
  •              Який висновок  ми можемо зробити?

Правило-висновок: с. 64 Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької. (Слайд 12)

Звернемось до словника

Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.

Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням.

  •                   Свійські тварини приносять людям користь і обов’язково потребують нашого піклування. Адже тварини вдячні лише тому, хто дбає, піклується про неї. І ніколи не стане другом тому, хто хоч раз її образив чи завдав шкоди.
  1. Робота з підручником (с. 64, впр. 2, письмово)
  • Випишіть в дві колонки назви і клички тварин.
  1. Фізкультхвилинка.
  • Якщо почуєте назву тварини – потрібно присісти, якщо кличку – поплескати в долоні.

Учитель називає слова.

Дружок, кішка, Білянка, кінь, Вітер, Зірка, корова, коза, Хитрунка, Сірко, Буран, курка, вовк, лисиця, Вухань.

  • VІ. Вправи на закріплення одержаних знань
  1. Робота в групах.(Слайд 16)
  • Гра « Впізнай голос тварин»

  ( котик, песик, корова, кінь, півень, коза).

- Учні, вам потрібно відгадати голоси тварин і підібрати зі списку влучні клички

-  Підберіть тваринам клички і з’єднайте їх лініями на дошці.

2. Гра “Знайди зайве слово”. (індивідуальна робота, (Слайд17))

-  Іванко, пес Кудлай, Марійка, Олесь.

- Кіт Цезар, корова Лиска, брат Назар.

– Олена Петрівна, Марія Пилипівна, Іванович.

  1. Фізкультхвилинка (Слайд 18)
  2. Робота в парах.

Діти отримують картки на яких записані речення. Ці речення потрібно доповнити кличками тварин.

Картка 1.

Дідусь чистить коня… .

Картка 2.

Пес … живе в теплій хатинці.

Картка 3.

У корови… свіже сіно.

Картка 4.

 Бабуся дає коту … молоко.

Учні записують складені речення в зошити.

4. Розвиток мовлення.  (Слайд 19)

- Розкажіть про свою улюблену тварину.

План

  1. Моя улюблена тварина … … … .

ЇЇ звати … … .

  • Напиши 2-3 речення про свою улюблену тварину.

 VІІ. Рефлексія. ( Слайд 20)

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

– Про що дізналися на уроці?

  Чого навчились?

– Що нового дізнались?

  Кому все вдалося? Що давалось важко?

  • Я хочу, щоб ви росли здоровими та чуйними, відчували радість від піклування про своїх рідних та друзів, про природу, частинкою якої є наші менші брати – тварини. Не слід їх ображати байдужістю, злом. Адже вони, як і ми, є живими істотами. А якщо ви вирішили завести тваринку, пам’ятайте: ви несете відповідальність за неї. Я вам бажаю, щоб ваші домашні улюбленці приносили лише радість.

 «Віконечко в майбутнє»

 - Зазирнемо на хвильку у віконечко до майбутнього. На наступному уроці ми познайомимося з правописом великої букви в назвах міст. сіл , річок.

VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд 21)

 - с. 66, вправа 8.

 - Діти, давайте зараз кожна групка побудує казкову неіснуючу тваринку і дасть їй якусь цікаву Кличку.

- На згадку про наш сьогоднішній урок візьміть будь ласка смайлик і розфарбуйте відповідно до свого настрою в кінці уроку.

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 травня 2022
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку