1
Конспект уроку
з української мови
2 клас
Тема: «Пишу з великої букви клички тварин. Доповнення речень»
Вчитель: Марценюк
Іванна Валеріївна
Хмельницький
2021 р.
Тема: Пишу з великої букви клички тварин. Доповнення речень
Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички, розвивати зв’язне мовлення, мислення, збагачувати словниковий запас слів; розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, мислення, уважність; виховувати дружелюбність, любов до тварин, бажання про них піклуватися, охайність під час письма в зошиті.
Обладнання: презентація, кубик Блума, індивідуальні картки, малюнки тварин, чарівна скринька, мікрофон, цеглинки Lego.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: урок-казка.
Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, соціальна і здоров’язбережувальна.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційна підготовка до уроку
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок
Будемо дружно ми працювати,
Створювати та фантазувати
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі –
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром! (Діти вітаються, говорять: «Добрий день!»
Діти стають у коло. Вчитель пропонує зазирнути у скриньку і побачити найрозумнішу, найкмітливішу, найкращу дитину класу (заздалегідь вчитель ставить у скриньку дзеркальце).
Учні по черзі зазирають у скриньку.
- Кого ви побачили? СЕБЕ, тому що кожен із вас розумний, творчий, здібний.
І зараз давайте промовимо нашу речівку:
Мова це круто, мова це клас!
Мова усіх об’єднує нас!
Сиділа у землі, сиділа…
Час настав — і всіх здружила:
Діда, бабу, внучку й Хвінку,
Мишку та кицюню Мінку. ( Ріпка)
Отже, любі діти ми сьогодні продовжимо вивчати нашу рідну, українські мову і… (вривається Карабас-Барабас і забороняє дітям мандрувати!)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (Слайд 5)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Використання кубика Блума (Слайд 6)
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Повторення правил роботи в групах.
Один, два, три, чотири, п’ять –
Вийшли пальчики гулять.
Один,два,три,чотири,п’ять –
Вже в будиночку сидять.
Почергово розгинати усі пальчики,починаючи з мізинчика, потім згинати їх у тій самій послідовності.
Отже, ви мабуть зрозуміли, що на сьогоднішньому уроці ми не лише будемо говорити про свійських тварин, а й проведемо ДОСЛІДЖЕННЯ!
V. Пояснення вчителем нового матеріалу
1. Робота з підручником (с. 64, впр. 1, усно), (Слайд 10, 11)
- Які назви тварин є в цій казці?
- З якої букви написані назви тварин?
- Зачитайте клички тварин.
Правило-висновок: с. 64 Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької. (Слайд 12)
Звернемось до словника
Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.
Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням.
Учитель називає слова.
Дружок, кішка, Білянка, кінь, Вітер, Зірка, корова, коза, Хитрунка, Сірко, Буран, курка, вовк, лисиця, Вухань.
( котик, песик, корова, кінь, півень, коза).
- Учні, вам потрібно відгадати голоси тварин і підібрати зі списку влучні клички
- Підберіть тваринам клички і з’єднайте їх лініями на дошці.
2. Гра “Знайди зайве слово”. (індивідуальна робота, (Слайд17))
- Іванко, пес Кудлай, Марійка, Олесь.
- Кіт Цезар, корова Лиска, брат Назар.
– Олена Петрівна, Марія Пилипівна, Іванович.
Діти отримують картки на яких записані речення. Ці речення потрібно доповнити кличками тварин.
Картка 1.
Дідусь чистить коня… .
Картка 2.
Пес … живе в теплій хатинці.
Картка 3.
У корови… свіже сіно.
Картка 4.
Бабуся дає коту … молоко.
Учні записують складені речення в зошити.
4. Розвиток мовлення. (Слайд 19)
- Розкажіть про свою улюблену тварину.
План
ЇЇ звати … … .
VІІ. Рефлексія. ( Слайд 20)
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
– Про що дізналися на уроці?
– Чого навчились?
– Що нового дізнались?
– Кому все вдалося? Що давалось важко?
«Віконечко в майбутнє»
- Зазирнемо на хвильку у віконечко до майбутнього. На наступному уроці ми познайомимося з правописом великої букви в назвах міст. сіл , річок.
VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд 21)
- с. 66, вправа 8.
- Діти, давайте зараз кожна групка побудує казкову неіснуючу тваринку і дасть їй якусь цікаву Кличку.
- На згадку про наш сьогоднішній урок візьміть будь ласка смайлик і розфарбуйте відповідно до свого настрою в кінці уроку.